Gå til innhold
Hundesonen.no

RUffwear Webmaster! Beste fjelltur-sela


Recommended Posts

Den eneste konkrete forskjellen ser jo ut til å være refleksen på den nye, oppdaterte versjonen? Ellers har det kanskje noe med utføringen å gjøre? Jeg har den rimeligste modellen og er godt fornøyd med den. Refleks hadde sikkert vært en god idé, men er ikke sikker på om jeg ville betalt 170 kroner ekstra for det... Jeg ville kanskje sendt en mail til Canis og hørt om det er flere forskjeller (legg gjerne ut svaret du evt. får her...).

Jeg er veldig godt fornøyd med selen. Ikke minst at den er så justerbar som den er (slett ikke alle seler som er like greie å få til å sitte på en whippet). Den virker veldig komfortabel for hunden, og veldig solid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bare ha en tursele så er det en flott sele. Bruker den selv til korte turer hvor hunden ikke trekker så himla. Samt til spor.

Skal du derimot ha en sele for at hunden skal trekke så vil jeg anbefale en annen type (halvnome/nome) som sitter bedre i halsen, er bedre polstret og mer egnet for trekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seleverkstedet spesialsyr nomeseler eller halvnome som passer perfekt til bikkja. Om en skulle ha hastverk så vil jeg anbefale denne halvnomen fra troll: http://troll-hundefor.no/public.aspx?pagei...mp;Product=1851 til trekk på ski, sykkel og turer.

Helnome har troll fine og bjórkis har gode blandt annet.. Men Seleverkstedet.no lager de beste siden de spesialtilpasser til din hund, men det tar litt lengre tid å få sele derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seleverkstedet spesialsyr nomeseler eller halvnome som passer perfekt til bikkja. Om en skulle ha hastverk så vil jeg anbefale denne halvnomen fra troll: http://troll-hundefor.no/public.aspx?pagei...mp;Product=1851 til trekk på ski, sykkel og turer.

Helnome har troll fine og bjórkis har gode blandt annet.. Men Seleverkstedet.no lager de beste siden de spesialtilpasser til din hund, men det tar litt lengre tid å få sele derfra.

å! Du er best altså! Akkurat den sela så jeg på en hund for en stund siden, og jeg hadde så lyst på sånn! Men jeg fant den ikke på dyrebutikkene :wub:

Hei Kristin!

WebMaster Harness er en forbedret utgave av den gamle. Den er generelt

polstret mye bedre over ryggen og ved festene under magen. Den har også

bedre polstring foran på brystet. Sterkere festekrok og handtak på ryggen.

Ha en fin dag!

Vennlig hilsen

Kundeservice Canis AS

v/Astrid-Margrethe F. Hernes

*Dobbelpost, mod Emilie*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt den nye utgaven til Wilma, har den "gamle" til Kaisa. Den nye er kjempeflott! Liker godt den gamle også, men den nye er virkelig helt topp. Begge utgavene sitter veldig bra på hundene synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har halvnomesele fra Huken produkter. Den har ikke metallringer som blir liggende rett på hunden, noe jeg tror er fordelaktig. Huken får du kjøpt i en del Tropehagen zoo og andre velutstyrte dyrebutikker. Felleskjøpet selger også halvnome seler (husker ikke merket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har halvnomesele fra Huken produkter. Den har ikke metallringer som blir liggende rett på hunden, noe jeg tror er fordelaktig. Huken får du kjøpt i en del Tropehagen zoo og andre velutstyrte dyrebutikker. Felleskjøpet selger også halvnome seler (husker ikke merket).

Felleskjøpet har også en type som ser ut som halvnome men egentlig ikke er det, bare så du/dere er obs på det.

Huken har gode produkter, var uheldig en gang hvor sømmen på sela jeg hadde til huskyen røk i fronten og dermed forsvant bikkja avsted mens jeg ble stående igjen og måtte gå for egen maskin plutselig ;) Reklamerte og fikk ny sele kjapt, men den spiste hun opp... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er jo veldig sporty, da. :blink: Kler godt en kjekk herremann som Pippin!

Ville det blitt problematisk med veldig langhåret hund og slik sele? Inbiller meg at den er en skikkelig flokedanner, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bardmand: Hvilken str har du i sela til whippeten din? Jeg sliter med å finne seler som passer.. Har en som er sitter ganske bra nå, men finner dessverre ikke flere slike, og den jeg har eg ganske så tygget på.. Og nei, jeg kan ikke fikse det..

Synes de selene ser fine ut, sporty og behagelige :rolleyes: Men synes det er så vanskelig når man må bestille og ike får prøve... Men ser ut til at de er ganske så justerbare??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nero: Gullets sele er str. S, men den er justert helt inn enkelte steder (spes. den bakre reima... whippetene er jo litt slanke rundt midjen). Hun er ei ganske stor tispe, så det er mulig mindre whippets må ned en størrelse, men da jeg prøvde, syntes jeg XS så en god del mindre ut enn S, så vi prøvde aldri den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bardmand: Jeg har hannhund, så tenker han uansett er litt kraftigere enn tispa di.. Hvis hun ikke er veldig stor da :blink:

Kristiin: Den gamle sela ser det ut til at de bare har i large.. Så det blir nokk den nye :rolleyes: Synd de ikke hadde i andre farger enn sort da..

Jeg lurer også på hvordan det er med den bakerste reima..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mas her, men Bardmand: Du bor på Mo ikke sant? Tror kanskje det var du som ringte og innviterte på besøk for en stund siden.. Vi har vært veldig opptatt med planlegging av husbygging, så tiden har rett og slett ikke strukket til, men jeg og Nero kunne kanskje tatt oss en tur en dag, så kan vi jo prøve sela hvis det er greit??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært inne på den siden, så viste ikke at de hadde.. Har bare vært på canis.no å sett på sela :ahappy: Men tror nokk M blir for stor for Nero, og dessuten har jeg gavekort (100 kr) på canis som må brukes innen 2 dager.. :lol:

Ja, tenkte jeg skulle bestille fra canis jeg også, siden det var 20% på den, men L blir for stort for gutten min.

Ser du har whippet, da tror jeg han må ha S, de har det også på hundensnettbutikk.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...