Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK Bjerke


Guest Jonna

Recommended Posts

Eneste resultatene jeg fikk, var fra shoppingboder og med kameraet. Noen bilder ligger her.

(Jeg misstenker noen bilder å være litt lyse, men jeg sliter med maskina og fargegjengiving her, og finner ikke ut hvordan jeg skal justere det enda.... :D )

Fine bilder! (og på min pc er lyset helt normalt)

Og gratulerer med masse gode resultater, alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Norma fikk "bare" 1. JK, altså uplassert i JKK. Det er egentlig helt greit... Hun er mye yngre enn resten som stiller i den klassen for tiden, og sammenlignet med dem er hun skikkelig pingle i kroppen. Hun er litt treg med å utvikle seg hun stakkars... *flir* I tillegg er ikke pelsen kommet ordentlig ennå, det mangler beheng både her og der.

Vi har goood tid, foreløpig er jeg faktisk fornøyd med alt annet enn blåsløyfa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd idag :D Både Villa og Enya vant klassene sine (på hhv. 7 og 4 stk.) med CK og Villa ble 2BTK med Cacib :D Litt surt å stå bak storcertet (som gikk til en junior under 15 mnd, dermed fikk vi cacibet), men det var en OK trøstepremie da. :D We'll be back med mer pels, hun har virkelig fått fart på røytinga nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med alle gode resultater.

Eneste resultatene jeg fikk, var fra shoppingboder og med kameraet. Noen bilder ligger her.

(Jeg misstenker noen bilder å være litt lyse, men jeg sliter med maskina og fargegjengiving her, og finner ikke ut hvordan jeg skal justere det enda.... :D )

Fine bilder!

Kommer med resultater om noen minutter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Fine bilder!

Kommer med resultater om noen minutter :D

Altså nå har det faktisk gått litt mer enn noen minutter :D Hvordan gikk det med deg og Amira? Jeg så dere løpe rundt med en fotball når jeg skulle hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Kristine.. Oppdretter`n er super og lager LEKRE kinesere... :D

Jeg ble såååååå stolt av bebisen min i går.. Han har nå 3 små cert og 1 stort cert i en alder av 10 mnd og 5 dager. :D

Og på Bjerke var vi nesten mest påmeldte med 69 stykker... :closedeyes:

weee, ja :D

Gratulerer til alle fornøyde:)

Jeg stilte Oscar i dag, ble ck og 3.bhk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså nå har det faktisk gått litt mer enn noen minutter :o Hvordan gikk det med deg og Amira? Jeg så dere løpe rundt med en fotball når jeg skulle hjem.

MYE å fikse.. Hjemmesiden min er teit... den liker ikke tabeller og jeg blir sånn: :D:P før det utvikler seg til noe slikt...: :D :D :D :D

Uansett....!

Jeg altså i siste fellesdekk idag. Var egentlig nr. 4, altså mens det ennå var kjølig og fine hundeforhold, men fordi jeg skulle jåle meg i utstilling idag, gikk jeg altså sist. Amira har ALDRI før gått noe særlig bra hvis hun går langt utpå dagen, men jeg bestemte meg på forhånd å presse henne gjennom - uansett!

Yippie var nr. 1 blandt alle tispene. Ikke noe jeg likte godt, da jeg ikke kan utstilling (skulle gjerne løpt etter noen). 3 av 4 junior tisper møtte opp. Allerede var flere hanner blitt sendt ut med blått, noe en av junior tispene også gjorde. Yippie beveget seg ikke i nærheten av så raskt og jordvinnende som når jeg har trent, men hun stod bra og løp ganske bra (lang trav, men ikke så bestemt som jeg ønsker).

Resultat: 1kval (JK?) - 1konk (JKK?) - HP

Kritikk:

bra storl (størrelse). m. feminin passende. hode. bra hals og rygg. utmerket brystdybd. bra kropp, bra benst. utmerket vinkling. går bra. velvist.

Amira var flink idag! På slutten av stå, sitt og dekk under marsj hørte Amira (og jeg) noen slags smell som minnet og knitring fra fyrverkeri. Dette gjorde at hun trodde hun skulle dø og hun trakk seg de siste 2 meterene jeg skulle gå før øvelsen var slutt. Jeg fikk allikevel kommandert henne på plass, og fikk 8 poeng, siden dommeren helt til da hadde tenkt å gi 9,5.

Neste øvelse var innkalling fra dekk med stå og dekk. Amira var fremdeles litt satt ut og trengte DK på neddekket.

Etter dette fungerte hun supert! Hun løp til og med i full fart mot det stedet smellene hadde kommet fra! DET er fremgang!

(Amira er skuddredd noen ganger, andre ganger ikke.. tror det har mye med situasjonen å gjøre. I LP har hun ikke sååå høy selvtilltt, noe som gjør at utre påvirkninger får større utslag her).

Resultat:

Felles sitt 2 min med skjult fører 10

Fellesdekk 4 min. m/skjult fører 10

Fri ved foten 9

Stå, sitt og dekk under mars 8

Innkalling fra sitt med stå og dekk 7,5

Fremadsending med dirigering, stå, dekk og på plass 10

Apportering med dirigering 9,5

Apportering av metall over hinder 10

Neseprøve 8

Kontroll over hunden på avstand 9

SUM: 289,5 poeng - 5. plass av 24.

Amira ble mer og mer motivert utover i programmet, noe jeg merker som et stort skritt i riktig retning, i tillegg til at hun klarte å ta seg opp etter "sjokket". VELDIG fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle dere flinke soniser :D

Spesielt grattis til deg, Maren! Du og Amira er helt utrolige.

Litt resultater fra portisringen: BIR Int Fin PT S N Dk Est Hr Ch SW-05 NW-06 BaltW-06 NordW-06 FinW-06 EuW-07 LEVE LEVE DO MONTE DO CATULA, aka. Lee

leveleveqp4.jpg

En hund som få kan matche når det kommer til show. Han er ranket som nummer to på utstillingslisten ("bamselisten") i Finland, over alle raser. Jeg vet ikke hvordan det gikk med ham i gruppa.

BIM Int Nord Lux Est UCH NV-07 SV-08 ESTV-08 Isostar's MissMatch, aka. Cyan

isostarsmissmatchcopyuf5.jpg

Ei flott, norskoppdrettet tispe som vinner mye, tross ung alder (akkurat 3 år er hun vel...). Hun er skikkelig "showete".

2BTK ble vunnet av Chesseas svenskoppdrettede halvsøster, S D UCH Princess Leia (som jeg tror også ble NUCH i dag).

princessleiacopyxg1.jpg

4BHK gikk til Golden Water´s Ramsea the 1st sea, som er 3/4 bror til Chessea. Han fikk CK og fin kritikk.. :D Veldig flott gutt, som er drøyt et år gammel. Han har en helt utrolig pels til å være så ung :D

ramseacopysx6.jpg

Zira ble ikke plassert i BTK, men fikk CK i championklassen, så det kan man ikke klage på. Alle de 4 championtispene fikk CK, så det var god kvalitet på dem alle. Zira og Silje er like flinke som alltid!

watercoatmartadenatalcocv6.jpg

zirawv6.jpg

Oppdretterklasse, kennel Another Story. Kun brune hunder i denne klassen, ganske uvanlig å se egentlig.

oppdretterklasseanothertx6.jpg

No nydelige valper. Den brune er ca. 4 mnd, den svarte er ca. 6 mnd. Valpesyken slår til!

portinbosvalp4mnd4copyjr6.jpg

portinbosvalp4mndcopyck3.jpg

portinbosvalp6mndcopyqn1.jpg

En flott hannhund - S D UCH Sea King's Gute wid Gaut

seakingsgautevidgautov0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
*klippe bort sinna teks*

Yippie var nr. 1 blandt alle tispene. Ikke noe jeg likte godt, da jeg ikke kan utstilling (skulle gjerne løpt etter noen). 3 av 4 junior tisper møtte opp. Allerede var flere hanner blitt sendt ut med blått, noe en av junior tispene også gjorde. Yippie beveget seg ikke i nærheten av så raskt og jordvinnende som når jeg har trent, men hun stod bra og løp ganske bra (lang trav, men ikke så bestemt som jeg ønsker).

Resultat: 1kval (JK?) - 1konk (JKK?) - HP

SUM: 289,5 poeng - 5. plass av 24.

Amira ble mer og mer motivert utover i programmet, noe jeg merker som et stort skritt i riktig retning, i tillegg til at hun klarte å ta seg opp etter "sjokket". VELDIG fornøyd!

Grattis! Du er jo så flink med hundene, du skal være stolt av det du har klart å oppnå så langt ;) Og jeg tror det kommer enda mer av deg i framtiden :hyper:

Yippie løp kjempe fint i ringen, det er faktisk meget få hunder som løper i ringen forann fører (noe jeg også liker) men enten må det trenes på eller så løper hunden slik naturlig (eller blir løftet etter fører i stram line og har ikke noe annet valg :) )

Og for noen hunder er det bedre for bevegelsene i frambena å løpe bak, da titter dem ikke så mye opp/trekker. Om dem er forann så kan dem bli slengene med bena.

Er superstolt av gutten min i dag han ble 2bhk med cert og dermed NUCH.Så fikk han også res cacib.

Grattis til deg også, veldig gøy å bli champ på store utstillinger egentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Gratulerer alle sammen!

OT: nå må jeg bare få til pelsen på lillemor her så får vi se i Drammen om Mali kan stille dvergschnauzer til gode resultater også :)

Mer OT, men når er drammen (jada, jeg kunne ha skjekka selv, men er lat :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Du er jo så flink med hundene, du skal være stolt av det du har klart å oppnå så langt ;) Og jeg tror det kommer enda mer av deg i framtiden :)

Yippie løp kjempe fint i ringen, det er faktisk meget få hunder som løper i ringen forann fører (noe jeg også liker) men enten må det trenes på eller så løper hunden slik naturlig (eller blir løftet etter fører i stram line og har ikke noe annet valg :hyper: )

Og for noen hunder er det bedre for bevegelsene i frambena å løpe bak, da titter dem ikke så mye opp/trekker. Om dem er forann så kan dem bli slengene med bena.

*smigret* Takk, det var varmende ord :hyper: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...