Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK Bjerke

Guest Jonna

Recommended Posts

Eneste resultatene jeg fikk, var fra shoppingboder og med kameraet. Noen bilder ligger her.

(Jeg misstenker noen bilder å være litt lyse, men jeg sliter med maskina og fargegjengiving her, og finner ikke ut hvordan jeg skal justere det enda.... :D )

Fine bilder! (og på min pc er lyset helt normalt)

Og gratulerer med masse gode resultater, alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Norma fikk "bare" 1. JK, altså uplassert i JKK. Det er egentlig helt greit... Hun er mye yngre enn resten som stiller i den klassen for tiden, og sammenlignet med dem er hun skikkelig pingle i kroppen. Hun er litt treg med å utvikle seg hun stakkars... *flir* I tillegg er ikke pelsen kommet ordentlig ennå, det mangler beheng både her og der.

Vi har goood tid, foreløpig er jeg faktisk fornøyd med alt annet enn blåsløyfa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd idag :D Både Villa og Enya vant klassene sine (på hhv. 7 og 4 stk.) med CK og Villa ble 2BTK med Cacib :D Litt surt å stå bak storcertet (som gikk til en junior under 15 mnd, dermed fikk vi cacibet), men det var en OK trøstepremie da. :D We'll be back med mer pels, hun har virkelig fått fart på røytinga nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med alle gode resultater.

Eneste resultatene jeg fikk, var fra shoppingboder og med kameraet. Noen bilder ligger her.

(Jeg misstenker noen bilder å være litt lyse, men jeg sliter med maskina og fargegjengiving her, og finner ikke ut hvordan jeg skal justere det enda.... :D )

Fine bilder!

Kommer med resultater om noen minutter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Fine bilder!

Kommer med resultater om noen minutter :D

Altså nå har det faktisk gått litt mer enn noen minutter :D Hvordan gikk det med deg og Amira? Jeg så dere løpe rundt med en fotball når jeg skulle hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Kristine.. Oppdretter`n er super og lager LEKRE kinesere... :D

Jeg ble såååååå stolt av bebisen min i går.. Han har nå 3 små cert og 1 stort cert i en alder av 10 mnd og 5 dager. :D

Og på Bjerke var vi nesten mest påmeldte med 69 stykker... :closedeyes:

weee, ja :D

Gratulerer til alle fornøyde:)

Jeg stilte Oscar i dag, ble ck og 3.bhk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså nå har det faktisk gått litt mer enn noen minutter :o Hvordan gikk det med deg og Amira? Jeg så dere løpe rundt med en fotball når jeg skulle hjem.

MYE å fikse.. Hjemmesiden min er teit... den liker ikke tabeller og jeg blir sånn: :D:P før det utvikler seg til noe slikt...: :D :D :D :D

Uansett....!

Jeg altså i siste fellesdekk idag. Var egentlig nr. 4, altså mens det ennå var kjølig og fine hundeforhold, men fordi jeg skulle jåle meg i utstilling idag, gikk jeg altså sist. Amira har ALDRI før gått noe særlig bra hvis hun går langt utpå dagen, men jeg bestemte meg på forhånd å presse henne gjennom - uansett!

Yippie var nr. 1 blandt alle tispene. Ikke noe jeg likte godt, da jeg ikke kan utstilling (skulle gjerne løpt etter noen). 3 av 4 junior tisper møtte opp. Allerede var flere hanner blitt sendt ut med blått, noe en av junior tispene også gjorde. Yippie beveget seg ikke i nærheten av så raskt og jordvinnende som når jeg har trent, men hun stod bra og løp ganske bra (lang trav, men ikke så bestemt som jeg ønsker).

Resultat: 1kval (JK?) - 1konk (JKK?) - HP

Kritikk:

bra storl (størrelse). m. feminin passende. hode. bra hals og rygg. utmerket brystdybd. bra kropp, bra benst. utmerket vinkling. går bra. velvist.

Amira var flink idag! På slutten av stå, sitt og dekk under marsj hørte Amira (og jeg) noen slags smell som minnet og knitring fra fyrverkeri. Dette gjorde at hun trodde hun skulle dø og hun trakk seg de siste 2 meterene jeg skulle gå før øvelsen var slutt. Jeg fikk allikevel kommandert henne på plass, og fikk 8 poeng, siden dommeren helt til da hadde tenkt å gi 9,5.

Neste øvelse var innkalling fra dekk med stå og dekk. Amira var fremdeles litt satt ut og trengte DK på neddekket.

Etter dette fungerte hun supert! Hun løp til og med i full fart mot det stedet smellene hadde kommet fra! DET er fremgang!

(Amira er skuddredd noen ganger, andre ganger ikke.. tror det har mye med situasjonen å gjøre. I LP har hun ikke sååå høy selvtilltt, noe som gjør at utre påvirkninger får større utslag her).

Resultat:

Felles sitt 2 min med skjult fører 10

Fellesdekk 4 min. m/skjult fører 10

Fri ved foten 9

Stå, sitt og dekk under mars 8

Innkalling fra sitt med stå og dekk 7,5

Fremadsending med dirigering, stå, dekk og på plass 10

Apportering med dirigering 9,5

Apportering av metall over hinder 10

Neseprøve 8

Kontroll over hunden på avstand 9

SUM: 289,5 poeng - 5. plass av 24.

Amira ble mer og mer motivert utover i programmet, noe jeg merker som et stort skritt i riktig retning, i tillegg til at hun klarte å ta seg opp etter "sjokket". VELDIG fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle dere flinke soniser :D

Spesielt grattis til deg, Maren! Du og Amira er helt utrolige.

Litt resultater fra portisringen: BIR Int Fin PT S N Dk Est Hr Ch SW-05 NW-06 BaltW-06 NordW-06 FinW-06 EuW-07 LEVE LEVE DO MONTE DO CATULA, aka. Lee

leveleveqp4.jpg

En hund som få kan matche når det kommer til show. Han er ranket som nummer to på utstillingslisten ("bamselisten") i Finland, over alle raser. Jeg vet ikke hvordan det gikk med ham i gruppa.

BIM Int Nord Lux Est UCH NV-07 SV-08 ESTV-08 Isostar's MissMatch, aka. Cyan

isostarsmissmatchcopyuf5.jpg

Ei flott, norskoppdrettet tispe som vinner mye, tross ung alder (akkurat 3 år er hun vel...). Hun er skikkelig "showete".

2BTK ble vunnet av Chesseas svenskoppdrettede halvsøster, S D UCH Princess Leia (som jeg tror også ble NUCH i dag).

princessleiacopyxg1.jpg

4BHK gikk til Golden Water´s Ramsea the 1st sea, som er 3/4 bror til Chessea. Han fikk CK og fin kritikk.. :D Veldig flott gutt, som er drøyt et år gammel. Han har en helt utrolig pels til å være så ung :D

ramseacopysx6.jpg

Zira ble ikke plassert i BTK, men fikk CK i championklassen, så det kan man ikke klage på. Alle de 4 championtispene fikk CK, så det var god kvalitet på dem alle. Zira og Silje er like flinke som alltid!

watercoatmartadenatalcocv6.jpg

zirawv6.jpg

Oppdretterklasse, kennel Another Story. Kun brune hunder i denne klassen, ganske uvanlig å se egentlig.

oppdretterklasseanothertx6.jpg

No nydelige valper. Den brune er ca. 4 mnd, den svarte er ca. 6 mnd. Valpesyken slår til!

portinbosvalp4mnd4copyjr6.jpg

portinbosvalp4mndcopyck3.jpg

portinbosvalp6mndcopyqn1.jpg

En flott hannhund - S D UCH Sea King's Gute wid Gaut

seakingsgautevidgautov0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
*klippe bort sinna teks*

Yippie var nr. 1 blandt alle tispene. Ikke noe jeg likte godt, da jeg ikke kan utstilling (skulle gjerne løpt etter noen). 3 av 4 junior tisper møtte opp. Allerede var flere hanner blitt sendt ut med blått, noe en av junior tispene også gjorde. Yippie beveget seg ikke i nærheten av så raskt og jordvinnende som når jeg har trent, men hun stod bra og løp ganske bra (lang trav, men ikke så bestemt som jeg ønsker).

Resultat: 1kval (JK?) - 1konk (JKK?) - HP

SUM: 289,5 poeng - 5. plass av 24.

Amira ble mer og mer motivert utover i programmet, noe jeg merker som et stort skritt i riktig retning, i tillegg til at hun klarte å ta seg opp etter "sjokket". VELDIG fornøyd!

Grattis! Du er jo så flink med hundene, du skal være stolt av det du har klart å oppnå så langt ;) Og jeg tror det kommer enda mer av deg i framtiden :hyper:

Yippie løp kjempe fint i ringen, det er faktisk meget få hunder som løper i ringen forann fører (noe jeg også liker) men enten må det trenes på eller så løper hunden slik naturlig (eller blir løftet etter fører i stram line og har ikke noe annet valg :) )

Og for noen hunder er det bedre for bevegelsene i frambena å løpe bak, da titter dem ikke så mye opp/trekker. Om dem er forann så kan dem bli slengene med bena.

Er superstolt av gutten min i dag han ble 2bhk med cert og dermed NUCH.Så fikk han også res cacib.

Grattis til deg også, veldig gøy å bli champ på store utstillinger egentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Gratulerer alle sammen!

OT: nå må jeg bare få til pelsen på lillemor her så får vi se i Drammen om Mali kan stille dvergschnauzer til gode resultater også :)

Mer OT, men når er drammen (jada, jeg kunne ha skjekka selv, men er lat :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Du er jo så flink med hundene, du skal være stolt av det du har klart å oppnå så langt ;) Og jeg tror det kommer enda mer av deg i framtiden :)

Yippie løp kjempe fint i ringen, det er faktisk meget få hunder som løper i ringen forann fører (noe jeg også liker) men enten må det trenes på eller så løper hunden slik naturlig (eller blir løftet etter fører i stram line og har ikke noe annet valg :hyper: )

Og for noen hunder er det bedre for bevegelsene i frambena å løpe bak, da titter dem ikke så mye opp/trekker. Om dem er forann så kan dem bli slengene med bena.

*smigret* Takk, det var varmende ord :hyper: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg er ute og går tur med hunden min i belte. Det er mellom 2-3 m. langt og gjør at jeg har god kontroll på henne. Hun går stort sett fint og rolig ved siden av meg. Hun kan trekke litt i begynnelsen da hun har høy energi, men ellers rolig og fint kroppspråk.  Jeg ser en fyr som kjører sikk sakk i veien på skateboard med en bulldog/boxer. Hunden stopper opp og bjeffer på min. Som den ansvarlige hundeeieren jeg er går jeg inn en sidevei for å vente på at de passerer på hovedveien. "Er hun ikke gira?" "Er det tispe?" "Dette er gutt. Han er ikke farlig?" Han spør igjen to ganger om hun ikke er gira. Jeg har sagt at hundene har møtt hverandre før og det ikke er en god match og at avstand over greit.  Hundene er tydelig usikre på hverandre og viser det gjennom kroppsspråket sitt. Dette er ikke situasjonen for å hilse. Begge hundene er i bånd. Det var forøvrig flere mennesker rundt og en vei det også ferdes mye biler fra folkene som bor der. Hvorfor så vanskelig å lese situasjonen? Eller ser jeg flere som går tur og snakker i mobil, eller med headset som stenger ute lyd og er i egen verden. Det mest frustrerende er kanskje de som snakker i tlf. som stopper midt i veien (som forøvrig er trang) med hunden sin slik at du bare må vente på at de ser deg og dere blir enige på en eller annen klønete måte om hvordan passeringen blir.  For egen og andre sin del forsøker jeg å være oppmerksom på både egen hund og omgivelser på tur. Da blir det hyggeligere og enklere for alle andre.  Sånn, det var dagens utblåsing for egen del. 
    • Hei! Vi har nå fått svar fra dyrlegen - han hadde ikke kronisk betennelse i bukspyttkjertelen. Rart med det, for jeg ble nesten litt skuffet. Nå vet vi jo ikke hvorfor han stadig har slimete avføring, men kan kanskje utelukke at det har noe med fettinnholdet i maten å gjøre.  Skal snakke med dyrlege om vi kanskje kan sjekke for IBD. Vil jo i alle fall prøve å ha mest riktig tørrfor. Han har jo ikke hatt noen "alvorlige" hendelser med tørrforet han går på nå (gastrointestinal low fat), men det er stadig ganske løs og slimete avføring. Kanskje vi skulle forsøkt å bytte...
    • Noterer en nydelig dag med no stress. Virker som lysterapi, magnesium og lakseolje begynner virke. Ble bekymret da han begynte trekke i selen i forrigårs. Han har gått så naturlig pent i bånd hele tiden, som om programvaren var preinstallert da han kom ut av esken. I forrigårs begynte han plutselig trekke med viten og vilje. Flaks da, at vi hadde en privattime i går.  Hjemmeleksen vi fikk, med metoden for å reinforce krav om å holde seg bak skotuppene mine, den er litt i konflikt med stress-ned-prosjektet vårt, fordi Ede går høyt i stress når hans autonomitet blir utfordret. Peser og får virkelig vondt av det. Å bli stilt absolutte krav til er noe annet for ham å forholde seg til enn å bli tilbudt frivillige oppgaver mot god betaling.  Fordi jeg måtte ta en selvstendig avgjørelse i hva jeg oppfatter som et dilemma: belaste det nevroendokrine stressystemet ved å kreve disiplin i halsbånd, eller prioritere stress-ned-prosjektet, så valgte jeg utsette hjemmeleksene og gå rolig tur med "ikke trekke" og "ikke gå i veien for meg" som eneste krav, og så være veldig bevisst på å bare belønne når han selvstendig gjør de riktige valgene uten å bli bedt, uten godbit i hånda eller hånda i lomma.  Jeg har nemlig ikke nok erfaring til å føle meg sikker på å klare gjennomføre hjemmeleksene fra privattimen alene uten å forårsake mer stress på det endokrine systemet hans enn godt er.  Det viste seg å være en god vurdering. Foruten noen få barnlige byks av glede som i korte øyeblikk strammet båndet mer enn akseptabelt, så var Ede SÅ flink og rooolig og grei hele veien. Naturlig slak line. Når han vimser bytter han i de aller fleste tilfellene side bak meg. Kun noen få uakseptable avskjæringer rett foran meg, og de kom helt på slutten av turen, tett på hverandre, antakelig fordi han er sliten og i bakhodet husker at det der var måten å få bli plukket opp i bæreslynge på. Han velger å gå pent og pyntelig på min venstre side mesteparten av tiden, uten å forvente belønning for det. Det går nå an å hale tiden ganske lenge uten at det stresser ham når han selv velger å gå fot for å se om det kommer en utbetaling. Selv hjemveien gikk rolig og avslappet. Først 10 meter fra porten hjemme kom første stressutbrudd med trekking. Gladstress de siste meterne av en timelang spasertur i mitt tempo. En klar forbedring. Han ble skuffa og såret av grensesettingen de siste meterne, for det virket helt sykt autoritært og tyrannisk og uten mål og mening for ham å bli hindret i å gladbykse gjennom porten og døren, inn til godis og myk og varm seng, men han tok det til seg at kravet "ikke trekk" gjelder de siste meterne av turen også. Ingen raptus da vi kom inn heller. Det var en milepæl. Bare la seg rolig og pyntelig til å sove. Perfect day. ..og det er før vi har fått noen CBD i posten.  Vi fikk forøvrig mail om å huske båndtvang fra i dag. Det har Edeward tydeligvis fått med seg.  Snudde seg utålmodig mot lykkeland mens muttern fomlet med kamera:   Oppdaget at muttern begikk en kriminell handling!! Reiste seg og kom inn hver gang muttern forsøkte gå lenger unna enn båndlengden for å få tatt et godt bilde. Her har han til slutt gitt opp å få muttern på rett kjøl og bare håper hun får tatt det ***** bildet før han svimer av i bekymring for å bli tatt og få et kriminelt rulleblad. Genetikk er ingen spøk. Ede identifiserer seg som sikkerhetspersonell og tjenestehund, og han tar de oppgavene alvorlig.   
    • Ja ikke den største oppfinnelsen 😂 Men kanskje noen hadde erfaringer å komme med; kanskje de elsker det kanskje hunden ble dårlig i magen på det. Kanskje det er bløtere enn annen v&h, kanskje noen opplever å måtte fôre dobbelt så mye på det som på en annen variant. Kanskje noen var superfornøyd og andre missfornøyd. I want to know it all 😂
    • Det finnes alltid unntak, men det bør aldri være grunnlag for anbefaling av en rase. Vil man helst ikke ha lyd/røyting/whatever så velger man en rase som vanligvis ikke har tendensene til det. Oppdragelse, trening og miljø kan påvirke, men genetikken kan ikke overstyres. Lyd på riesen er ingen overraskelse for meg, det er jo en hund med mye driv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...