Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekritikken


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tar sinnsykt mange bilder på lure coursing treninger/prøver. Utfordringen min er å få bilder som ikke er kjedelige og platte.. Føler jeg traff litt annerledes her!

Posted Images

Noen kommentarer til dette bildet? Kvaliteten er litt redusert da det har blitt sendt litt frem og tilbake på FB (fikk en kompis til å redigere det litt) før det har blitt lagret på min dropbox og lastet opp hit.

Ozu%20profil.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spesiell kontrast, det grønne fra skogen mot det hvite (nesten som snø). Skikkelig kult!

Det eneste jeg skulle sett vare at bildet var mer på nivå med hunden, det ville nok også gitt litt mer dybde til skogs delen, kanskje gitt hunden litt avstand fra resten (tenker på granbusken rett bak hodet).

Og før du tar deg nær av dette, så påpeker jeg at jeg pirker skikkelig og håper det gir deg noen tips å ta med til andre ganger :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er endel oppoverbakke der, slik at du måtte vippet kamera litt under hundens nivå og opp, slik at du ser mer innover i skogen, ikke ned i bakken om du skjønner.

Åja, sånn. Bildet er tatt litt i en grøftekant, ja. Er vant med å få kritikk på at jeg står for høyt i forhold til hunden, så dette var uvant. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SandraNH Likte det første veldig godt om du bare redigerer bort noen cm i bunn og rett opp bildet ørlite grann (syntes horisonten virker litt skjev). Ellers syntes jeg kvaliteten er super, mulig det hadde blitt annerledes på i storformat.

Ja siden det kun er et mobilbilde, så vil nok kvaliteten bli annerledes i storformat :) Men meget fornøyd med hvordan måsene flyr i bildeøyeblikket :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være tatt med mobilbildet, så var fargene og kvaliteten overraskende bra!

Ja ble overrasket selv :blink: Tok egentlig bilder i hytt og pine, vi hev fiskeslo ut i vannet, og da kom måsene til. Jeg tok noen bilder med og noen uten "Soloppgang/solnedgang" funksjon. Når jeg såg på bildene i ettertid, så ble jeg veldig overrasket over resultatet :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Lekkert! :D

Men ville retta opp bildet og kanskje lysna det ørliten grann. Og prøvd å komme nærmare crossføreren og sykkelen i svevet, men det er vel ikkje så heilt enkelt :P

Tusen takk for konstruktiv kritikk. Med et 14mm objektiv kan slike motiver være en utfordring i seg selv :) Himmelen er gjort litt mørkere og mer detaljert for nettopp å få fram stemningen jeg ønsket i bildet. Her er et annet fra samme seanse og fra samme posisjon. Kanskje klarer jeg å få til noe bedre idag :)

_D7S3748_fs.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...