Gå til innhold
Hundesonen.no

Fiskeolje

Poter

Recommended Posts

Hvilken type fiskeolje bruker dere, dere som bruker det? Har gitt Dr. Baddakys og Salmopet til våre for noen år siden. Tenkte om det kanskje har kommet noe nytt på markedet siden den gang. Pris? Hvor kjøper dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig bruker jeg Superpels på hundene og er svært fornøyd ;) de siste to mnd har jeg gitt en teskje med Baddakys i tilleg etpar ganger i uken da jeg fikk en nesten ubrukt flaske fra naboen. Bruker det som brukes kan. Men jeg har ikke merket forskjell etter at jeg begynte å bruke den. Men jeg tror det er fordi hundene går på en såpass bra olje fra før, men jeg har ikke merket noe negativt i alle fall ;) det er jo det viktigste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Dr. Baddaky's og var fornøyd med den.. :whistle: Bruker ikke lenger fiskeolje, føler ikke vi trenger det.

Ellers finnes det jo flere nye typer, men mange av dem ville jeg personlig styrt unna. Beaphar har kommet med en egen på plastflaske. Den ser liksom så "shabby" ut. Men for alt jeg vet er den bra, liksom. Vi selger den på jobben, men har ikke fått tilbakemeldinger på den. Beaphar har mye annet bra til f.eks. smådyr i alle fall.

http://beaphar.sellsmart.nl/is-bin/INTERSH...umpTo=OfferList

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg gi fiskeolje til valp? Har en 4 måneder og en uke gammel labrador valp. Forer han med royal canin labrador junior og er veldig fornøyd med foret, men har tenkt på å gi fiskeolje i tillegg. Hvis det er lurt å gi fiskeolje (feks. denne omegaNor), hvor mye skal han ha til dagen? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker artophar olje, får tilsendt en flaske hver måned så en slipper å tenke mer på det. Er svært fornøyd med den. Har prøvd diverse pga. at jeg har en hund som har noe ømfintlig hud / kløe. etter at jeg begynte å kjøre på med litt større dose er faktisk disse plagene nesten lik null. I tillegg gir jeg daglig en blåbærkapsel (masse fine antioksidanter etc.), dette etter anbefaling av veterinæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg gi fiskeolje til valp? Har en 4 måneder og en uke gammel labrador valp. Forer han med royal canin labrador junior og er veldig fornøyd med foret, men har tenkt på å gi fiskeolje i tillegg. Hvis det er lurt å gi fiskeolje (feks. denne omegaNor), hvor mye skal han ha til dagen? :whistle:

Mengde jf. vekt står som regel oppgitt. På den typen jeg bruker står det 3,5 ml 0-9 kg / 5 ml 10-29 kg / 10 ml over 30 kg.

Jeg bruker i overkant pga. hudplager 15 ml (hund 27 kg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah okay, takk! Da gir jeg bare utifra vekt. Det at han er valp forandrer ingenting? Valper har godt av ekstra olje akuratt som voksne hunder?

Såvidt jeg vet går det greit ja (mulig det er noen her som vet noe annet?) Du kan jo sjekke med vet. for sikkerhets skyld, om det ev. skal gås litt ned på dosen siden han er valp. Men fettesyrer er jo også tilsatt for i varierende mnegedr, så jeg kan ikke forstå at det skulle være noe problem - mange gir jo også vanlige matoljer, rapsolje etc. i foret men det er generelt ikke så efektivt jf. mengden av de viktige fettsyrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte OmegaNor tidligere, men glemte den ofte... Den hjalp riktignok på potene, så vi får vel komme i gang igjen med den. Pelsen er den samme uavhengig av om jeg bruker den eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er strengt talt ikke nødvendig om hunden får et bra for med nok fettsyrer i. På det omrdet anbefaler jeg Vom & Hundemat eller Norwegian Polar - jeg gir ikke tilsetninger over hodet. Pelsen er allikevel blank og fin, og min hund er aldri syk.. :lol: Men for noen gjør fiskeoljen underverker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et nyttig tilskudd, med mindre man forer med Pro PLan laks, V&H nr 25 eller et Sensitive Skin for. Det er absolutt nok i de andre forene, men ikke "det lille ekstra" som det blir ved ekstra tilførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...