Gå til innhold
Hundesonen.no

Din første hund


vima2k

Recommended Posts

Hallo alle dyresonen folk :(

tenkte vi skule få alle hunde eiere til å skrive litt om sin første hunde rase :P

Legg me bilde om du har det :P

Her er litt om min første hunde medlem:

det var en rottweiler :P

Hun het Lazy lady ( ike lat, men hun het det:)

Hun brukte å passe på meg når jeg var liten, å når jeg skule ha mat, så sto hun og flekket tener (inbiltsvangerskap) Fordi ingen skule få tak i meg hehe, hun passet veldig mye på meg, her er et bilde av hun når hun var forbanna, bare her et det et kjøtt bein da, men hun sto sånn da jeg lå intil hun også

Her er hun i sitt beste da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Vår første hund i familien var Laika, collie tispe. Hun var kjempe snill og trivelig, lærte fort gjorde hun også. Ble bare brukt som familie hund da. dessverre døde hun bare 2 år gammel av kreft :(

i122147906_99515_5.jpg

Veldig dårlig kvalitet da..

EDIT:

Laika var jo familiens hund, men min første egne hund er Simba, skikkelig god gutt som er blanding av Border collie og labrador..

bad10.jpg

simskog7-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første hund var en Doberman ved navn Valiante. Pappa hadde han i 3 år før jeg ble født, og han var en aktiv hund som var med pappa på jobb i forsvaret hver dag. Hjemme var han en skikkelig kjælegris som lå mellom foreldrene mine i sengen om natten, første "barnet" som han jo var. Men så kom lille jeg til verden og ting endret seg. Ut av sengen måtte han, men jeg vokste så og si opp sammen med han. Han passet på meg hele tiden, men tok seg friheten til å stjele smokken min når ingen så han :P Desverre måtte vi avlive han da jeg var 4...

Deretter fulgte noen hektiske år med familieforøkelse og husbygging, så frem til jeg var 12 hadde vi en goldren retriever ved navn Bounty i helger og ferier på "avlastning". Han var en superlydig hund som lot oss henge i halen, dra han i ørene og det som værre var... Da han døde ville vi vente med ny hund inntil videre, men endte opp med en katt og en hest, noe som ga oss nok å henge fingrene i.

Så i fjor følte jeg tiden var inne for å ha hund igjen, denne gangen på egenhånd. Da bar det av sted for å hente Knerten :( Skal nok aldri la det gå flere år mellom hver hund igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var flere hunder i familien før jeg kom, men "min" første hund var en glatthåret vorsteh med navn Tika. Selv har faren min uttalt at han ikke kan forstå at han noen gang ville ha en så stygg hund. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en Tibbe en gang i tiden, men ser egentli ikke på det som "min første hund", så min første hund var/er en blandingshund mellom Aussie og Border collie, kjempe søt liten sak på 8 år!

Gud så vakker Teddy er :(

Det er ikke så veldig mange år siden vi fikk vår første hund. En Leonberger ved navn Bessie.

bessiemindre.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vokset op med schæfer blanding og bruksschæfer, men min første egne hund fik jeg først da jeg var 20, jeg fik en omplasserins tispe på 4 år,der havde haft det dårligt.

Edit: min omplasserings tispe var en formel 1 labrador der var jagt trænet og lydighedstrænet, og jeg brugte hende til lydighed og agility

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første hund var en toller med navn Peik.

Kjempesøt og alltid glad og full av liv. ;) Han har desverre blitt veldig syk i kroppen, og moren min jeg ikke har kontakt med nekter han behandling. Han har blitt hele 7 år :)

Han ser alltid snill ut :rolleyes:

Utennavn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første hund, som jeg fikk da jeg var rundt 8, var en Norsk elghund grå/ keeshound- blanding som het Lea. Vi fikk henne fra noen andre i familien som hadde utviklet allergi.

Desverre fikk hun en uhelbredelig hudsykom som ble veldig plagsom for henne. Hun ble avlivet rundt 8-9 år gammel.

Beste voffsen<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første hund fikk jeg for 2 år siden. Hun er ei kjempe hærlig tispe, veldig rolig å er med på det meste. Veldig lettlært, men uhyre sta til tider. Denne frøkna vet hva hun vil :) I skrivende stund venter vi en til av samme rase, Eurasier.

(håper jeg for til dette me bilde da ;) )

Bilde

Edit; Herremin det ble stort bilde, jeg som forminska det å greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familiens første hund var en schæfer,og han vokste jeg opp sammen med.Da jeg var 12år fikk vi "min" hund,ei am.cocker spaniel tispe ved navn Mia. Hun ble avlivet pga. forkalkninger bare 7år gammel, og et halvt år etterpå kom Ike inn i livet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første hund var en Engelsk Springer Spaniel. Han ble nesten 10 år, men måtte til slutt avlives pga alder. Han ble døv tidlig og hadde furunkulose. Og på slutten ble han nesten blind, da tok humøret slutt og det beste var å la han slippe mer. Men han var en god og morsom hund de årene vi hadde han, og jeg vurderte lenge om jeg skulle han en Springer igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Min første var Heriosofia`s Eru altså en Flat coated retriever. Han ble desverre ikke mere enn nesten 5 år. Men en meget spesiel type. Sønnen min som var 5 da jeg fikk hunden kunne gå tur med hunden og han gikk fint i band. Far min som hadde pasert 60 var det noe annet med, da skulle hunden løpe etter alle katter og hilse på alle hunder og helst i en fart som var for stor for min far :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har min første hund nå. En vakker tispe ved navn Aysha. Hun er en blanding mellom Labrador og Golden Retriever. Aysha er selvfølgelig perfekt på alle måter, og jeg kunne ikke hatt en bedre førstegangshund/prøveklut :)

Her er min spretne frøken: http://s236.photobucket.com/albums/ff189/v...nt=IMG_0278.jpg

(funket ikke å putte inn bilde idag, så det ble link.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første hund fikk jeg etter mange års mas, i julegave julen 1987. Han ble en kjempestor og nydelig schæfer på 50 kg og 72 cm på manken. Han het Carro. Vi trente mye lydighet, men han var en racer å trekke, så vi snørekjørte masse på ski. Måtte avlives da han var 9 år pga forkalkninger i ryggen.

En virkelig skjønn gutt, med ett gemytt som det ikke gikk 2 av på dusinet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familiens første hund var en Riesenschnauzer ved navn Paros (uttales Paro). Men han var ikke min da, og jeg gjorde nesten aldri noen med han, han var alt for stor og sterk for meg.. Var sikkert 8-10 år eller noe sånt jeg da.. Skal prøve å få skannet inn et bilde av han som valp..

Men MIN første hund er Maja.. :)

Pinsetur-Rros129.jpg

Majas tråd her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...