Gå til innhold
Hundesonen.no

Flere med jakthunder her?


MonicaT

Recommended Posts

Guest lijenta

Har jakthund men den har ikke blitt brukt det den har kapasitet til for i fjor tok jeg kneet og i år så har noe annet sviktet men formen er litt bedre og sikter på at vi skal på jakt til høsten og at vi skal kunne starte i lydighet i løpet av sensommeren. Jeg har strihåret vorsteh på 2,5 år. Så i år er det sykkel sesong også :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei golden retrievertispe på 1,5 år, hun er fra engelske field trial linjer. Blir ikke trent noe særlig til jakt, men det skjer. Hun har bestått kvalifiseringsprøven for jakt, 8 mnd gammel. Vi skal vel få startet i BK i løpet av 2008.

IMG_2223.jpg

IMG_2210.jpg

For de som lurer, blir hun primært brukt i agility.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy at det er flere her inne med jakthund.

Vi jakter:

rj2.gif

Apport er viktig

jakta06-hytta2.gif

Konkurranse apport hvor bla vann er en øvelse

( dog er bilde med dummy og ikke fugl som hun henter på konkurransen )

vann-apport.gif

Ved siden av dette så slapper vi av og koser oss

jan1.gif

Vi har pr i dag ingen premier, men målet er apport premie neste helg og jaktprøve premie til høsten.

Evig optimist ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en flatahnn på 3 år, ikke trent noe særlig jakt enda. Men skal på innføringskurs i jakt (en uke) i sommer. Så da får vi se :hmm:

Ingen apporteringsbilder i ok str her akkurat nå desverre,

kathfrivedfot.jpg

Foto: Astrid Storkås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har en 3 år gammel gordonsetter hann som brukes til rypejakt i fjellet (til nå har han vært for stortgående og selvgående for skogen), tur, trekk og kløv. Vi håper på at vi kanskje kan debutere på jaktprøve til vinteren, men vi får se hvor mye vi får tøylet han inn i sommer på dressuren.

Han er svært "pratsom" og synger gjerne en trall.

post-1894-1213216344_thumb.jpg

Kongen av fjellet:)

post-1894-1213216390_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3 stykk Norsk Elghund grå.

Pan, hannhund på 9år

Hei Heison, hannhund på 6år

Betty, tispe på 2år

Begge hannhundene brukes aktivt på jakt mens Betty også trener lydighet og agility. Foreløpig er hun godkjent ettersøkshund og har en 1.premie i blodspor. Satser på NVCH, bronsemerket i agility og jaktprøver nå til høsten! :blink:

110.jpg

107.jpg

IMG_6177.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en labrador retrievertispe. Hun brukes ikke til jakt, men har trent mye apport, ettersøk og konkurranse lydighet og agility.

Hjemme i Bergen har vi en vorstehhund på 14 mnd. Han trenes til jakt av min mor. Vi har også en strihåret vorstehhund på 3 år som brukes til jakt av min stefar.

mai+016.jpg

mai+035.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Ikke min men, mamma har en Kleiner Munsterlander som ihvertfall trenes til jakt. Dessverre er han oppvokst (første tre år) i Mexico med lite ryper og sånn. Så treningen startet han som treåring, men det går jo forholdsvis greit bortsett fra apporten, der han henter fuglen, viser den til oss og løper avgårde for å spise den selv! Men vi er i ferd med å venne han av med det, men ganske vanskelig da.

Ellers har jeg selv en liten "jakthund".. dvs. en 4 måneder gammel Phalene som allerede har lært seg en veldig bra apport. Så planen er å "trene" henne til å bli jakthund, men bare for morro skyld. For å se hvor langt hun kan komme innenfor den sporten. Hadde jo vært litt morsomt å vise hvor mye av spanielen som er igjen i rasen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har en Petit Basset Griffon Vendeen på 4 år som jeg bruker på rådyrjakt, og hun er også godkjent ettersøkshund på skadet hjortevilt. I tillegg venter jeg i spenning på en Plotthundvalp som er bestilt, hun er leveringsklar 8. mai :blink: Planene for henne er å begynne å prege henne på gaupe fra høsten av, og målet er at hun skal bli en brukbar jakthund på gaupe, men også til villsvinjakt i sverige en gang i blandt.

Edit: I tillegg har min mor en Labradortispe på 3 år som jeg trener blodspor med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Vi har to vorstehhunder, en tispe og en hannhund. Begge korthåret. Blir brukt litt i jakt, både høyfjell og skog, men det er veldig lite fugl her. :( Eller blir de brukt til trekk, kløv og tur. Jeg klikkertrener tispa også :P

Lite fugl i Finnmark ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har en dachs tispe som er 15 mnd, holder på å trene spor med henne og skal etterhvert brukes til jakt også. Hun har allerede hatt los på rådyrene som står på jordet nedenfor oss og på huseierens katt. Så vi vet at hun fungerer, får håpe at det blir rådyr hun får i los ikke katter når jakten starter :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to bretoner. En omplasseringshund på 6 år som vi har hatt i ett år, og en selvoppdratt rakker på 2,5 år.

De brukes aktivt på jakt. I utgangspunktet skulle yngstemann også gå prøver, men pga diverse helseproblemer på eierfronten det siste året har det foreløpig ikke vært mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...