Gå til innhold
Hundesonen.no

"Hundetrening"

PsychoLynx

Recommended Posts

Skrevet

Så skal jeg endelig få lagt ut denne serien med bilder da... Her ser man eksempler på både lydig hund, ulydig hund, "behind det camera" hos Cesar Milan, hvor fort en sak får to sider osv.

Kort fortalt, litt av det beste, fra det værste.

Første del er et eksempel som jeg personlig har vært borte i mange ganger. En situasjon kan bli tolket på mange måter, ut fra hvilket øye som ser.

I all hovedsak så ser det ut på bildene her som at vi har en meget agressiv hund, som gjør det den kan for å nå bort til forografen. Det er faktisk så ille at vi ser eier græbbe tak i ryggen til hunden,for å klare å holde den igjen

250508_031.jpg

Men, til tross for iherdig kamp fra eiers side, så klarer altså hunden å gjøre utfall mot fotografen

250508_032.jpg

Og det kunne her fort se ut som vi kunne ende opp med skadet fotograf, avlivet hund, og anmeldt eier...

MEEEEN, se det så fra FOTOGRAFEN sitt stå sted...

Vi ser først en avventende hund

250508_010.jpg

så ser man tydelig at hunden smiler fra øre til øre, og gjør seg så blir den kan

250508_012.jpg

før den kaster seg frem i et desperat forsøk på å få hilse p åfotografen, det er jo bare KOS denne viltre hunden er ute etter

250508_014.jpg

Ser dere nå hvor fort en sak kan få to sider????

Så, del to...

LYDIG HUND.

1. flink hund sitter bamse, legger en labb på ryggen, og vinker med den andre, og alt dette MED bitepølse i munnen!

250508_013.jpg

2. Sitte bamse med begge labbene i været, og pese.

250508_017.jpg

3. PERFEKT kontakttrening, selv MED forstyrrende elementer!

250508_023.jpg

4. og et meget tydelig språk, der hunden helt klart viser den andre hunden at den er uønsket

250508_021.jpg

Så,her har vi beviser på hva som foregår når kameraet er slått av hos Cesar Milan.....

ADVARSEL: Sterke scener!!

Se for en aggresjon!! DETTE må vel være en av de værste hundene Cesar noen gang har blitt utsatt for! Hunden forsvarer bitepølsa si med lyd og tenner! Her er det ingen nåde for en stakkar fotograf som måtte komme innenfor rekke vidde...

Cesar derimot er jo så bein hard, at han kan stå ved siden av å bare se på hunden.. Han vet jo at om hunden sku prøve seg på han, kan an jo bare si "ssshht" så ligger bikkja på rygg!

250508_020.jpg

Hunden gjør utfall

250508_008.jpg

hvorpå Cesar rykker kjapt tak i båndet, og napper hunden tilbake med en voldsom kraft!

250508_016.jpg

I et lite sekund kan vi ane tårer i øynene på hunden, men ikke la deg lure. Her snakker vi nok krokodilletårer

250508_019.jpg

For i løpet av et sekund har hunden tatt tilbake kontrollen, og gyver løs på Cesar

250508_002.jpg

250508_030.jpg

Før Cesar sier sitt berømmelige "ssshhhht" og igjen vinner kontrollen over en gal hund

250508_004.jpg

Og bare for å understreke hvem som er sjefen, gir han hunden et lite rapp over hodet med bitepølsa

250508_024.jpg

Og situasjonen er under full kontroll igjen. Med nå verdens lydigeste hund, som reagerer på det minste "ssshhht", og omgås folk og fe på en perfekt måte.

250508_022.jpg

Og tilslutt i dagens leksjon.

Her ser dere tydelig hvor mye glede en hund kan ha av å bli belønnet med lek og moro! Bare SE for en intensitet denne hunden har ovenfor bitepølsa og muligheten for en liten drakamp!

250508_001.jpg

250508_025.jpg

Skrevet

KONGE! Jeg ler så jeg griner.. :lol: Du er bare rå på billedserier, PsykoLynx!

Hva slags rase er denne hunden?

Kunne tenkt meg et kurs med denne føreren også. Liker det jeg ser av metoder og slikt.

Skrevet

Sånn lydig hund vil jeg også ha! Blir den levert ferdig trent eller med personlig trener? :lol:

Skrevet
KONGE! Jeg ler så jeg griner.. :lol: Du er bare rå på billedserier, PsykoLynx!

Hva slags rase er denne hunden?

Kunne tenkt meg et kurs med denne føreren også. Liker det jeg ser av metoder og slikt.

her snakker vi om blanding av nakenpitbull og korthåret norsk "jegkangåpåtobeinhvisjegvil" spaniel. Veldig lettlært sak, men man må være bestemt, og konsekvent.

Har litt tendensen til å miste førerbevisstheten om den får noe sterkere enn vann innabords, så den må fores på rett måte.

Men behandles den bestemt og med respekt, er den vanskelig å få terget opp, og verdens beste "nannydog". Kan tilogmed lære å byte bleier.

Sånn lydig hund vil jeg også ha! Blir den levert ferdig trent eller med personlig trener? :P

Den er såpass lite utbredt enda, at foreløpig er det kun denne ene som er å anbefale. Søsknene har nok fått for frie tøyler under oppveksten, og man kan se både underkastelse og agressjoner hos de to andre.

Personlig trener tror jeg man kanskje ønsker å få med når det kommer til stykket.

Skrevet

Og forresten, ALL ÆRE til Carma (Bente) som har lånt bort hundetrenern sin her. Det er han som har fått Hunden til å utføre alle disse triksene!

(og takk til Bente og ole som fikk meg til å le meg skakk på lørdag :lol:)

Skrevet
Hva?? Mener du ikke at dette er behandling verdig en "onkel"??? :lol::P

Jo, så absolutt! *flir* :P

Skrevet

:lol::P:P

Fantastisk serie, Marit! Kan ikke huske å ha ledd så mye på det jeg vet! :P

Hundetreneren er (som CM selv?) en fyr som later som han er blid og lykkelig mens han egentlig står og sparker i bikkja, så la dere ikke lure! Ikke snakk om at dette var koselig på noen måte for hunden altså! Her snakker vi (etterhvert)jernkontroll og MYE schhhhhhht! :P

Skrevet
Hahaha! Noe sier meg at dere lo så dere rista da dere holdt på? :D

Det var faktisk litt vanskelig å få klare bilder, for vi trillet rundt på gulvet i latter.

Og det var jo HELT umulig å ta seriøse/strenge bilder av mannfolka da. :icon_redface:

Skrevet
Totninger :o:P

Hvaaaa??? Totninger liksom??? :P Ingen av oss to er totninger dah.... Nemlih!! :D

Nå fikk jeg skikkelig SM assosiasjoner her

Haha, det fikk Ole Christian også (altså Cæsar... :D ) da han satte på Lars halsbåndet.... ;) Tror de likte det begge to! :P

Kul gubbe du har Marit

Heeey... å ær gæli me gubben min da....? :icon_redface:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...