Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvad gør du med hunden i.f.t. ferie?


Tina

Recommended Posts

Hvad gør du med hunden din om du skal på ferie? Sætter den på hundepension? Får bekendte til at passe den? Tager den med? ... Eller noget helt andet?

Jeg har det bedst med at tage hundene med, men har nu nogle gange "efterladt" dem hos min søster, som de digger og omvendt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg setter faktisk heller bort på kennel enn og la familie passa han;) kennelinnehaver av kennelen vi bruker kjenner han kjempegodt, og har utført mirakler med han når det gjelder trening.dessuten, han liker seg så godt der opp midt i ingensteds, uten folk o bjeffe på, og for løpe løs hele tiden :)

men kan han ikke være med meg, eller være på kennel, blir det onklen min som passser han. da kan ask holde øye med eiendommen sin derfra,vi er naboer.

det er sjelden ingen av disse mulighetene går i klaff, så som oftest blir det hundepensjonatet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, vi tar aldri ferie uten at hundene er med... Har aldri hatt noen på kennel... Men så må jeg legge til at om vi drar på ferie så er det i sammenheng med "hundeting" (som regel utstilling)

men skal vi ha en frihelg eller noe sånt så har vi noen naboer som elsker hunder og som gjerne passer de. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min liste:

1. ha de med (noe som egentlig skjer nesten alltid, fordi våre ferier er som regel utstillings ferier :))

2. La venner/familie passe de. (Noen som enten har hund eller har hatt...)

3. pensjonat... (har ikke hatt dem på det enda, og vil nok prøve å unngå det så best som mulig..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært på noen ferie, så har ikke hatt det problemet. Men blir det ferie en gang kommer det jo også helt an på hvor man skal. Skal man i nærområdet (norge, sverige) Går det an å ta med hunden hvis vi kjører med bil. Ellers må man få noen til passe henne.

Så det blir:

- enten ta henne med hvis mulighet

- prøve å få noen til å passe henne

- Eller la være å dra på ferie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver alt jeg kan for å ha henne med. Var like før jeg tok henne med meg inn på lugaren på color fantasy men jeg lot henne heller være hjemme med stemoren min :)

Hvis jeg skal til utlandet så passer familie på henne. Hvis det er i innlandet så har jeg henne som oftest med hvis det ikke er KOMPLETT umuligt.

Jeg setter ikke hunden på pensjonat. Da lar jeg heller vær å reise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er noen mulighet overhodet til at hun kan være med så setter vi henne på kennel i Klæbu. Der får a være sammen med andre hunder og løpe løs i skogen og kose seg.

Å la slekt og venner passe på henne er ikke noen god ide. Ingen av de i slekta mi har mulighet/lyst/kunnskap nok til å passe på henne. Bestevennene mine kan forsåvidt en del om hund (jeg har til og med lært dem klikkertrening, hehe), men de har hunder selv så det er ingen god ide å la de passe på Tinka. For den ene venninna har en cocker spaniel på seks som ikke er så glad i Tinka for å si det sånn, og den andre har en border collie på seks som er overbegeistra over Tinka. Og det kan bli kaos innendørs. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei her blir det ingen ferie uten Umah og Halal. Ferier blir gjerne kombinert med utstillinger :-) I begynnelsen av oktober bärer det til Gibraltar, og to uker etterpá er det Malaga.

Hilsen Merethe

(Som fremdeles synes det er herlig med vinterutstillinger uten piggdekk !)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...