Gå til innhold
Hundesonen.no

Trixie seler


Recommended Posts

Da Chicka var liten hadde hun en trixie sele som jeg var så fornøyd med, men nå er den altfor liten.

Prater om sele som er polstret med teddy lignende fôr og som på en måte tres rundt hodet/nakken og som går imellom beina (uff, vanskelig å forklare)

Noen som vet hvor jeg kan få tak i det på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler ikke Trixie selene... Töddel trakk istykker to var det vel, og til og med lille Bacon klarte å ødelegge en.

Jeg liker også måten den er konstruert, og den virker fryktelig behagelig å ha på seg. Men jeg stoler bare ikke på kvaliteten. Hundehuset nede på Grønland har fått så mange i retur at de ikke lengre selger de til annet enn miniatyrhunder lengre.

Nå er jeg utstyrsfrik til de grader, og vil ha noe som jeg vet holder. Men jeg tror ikke det bare er min paranoia denne gangen.:wub:

Et bedre alternativ kan være selen fra CDpits. Hun skreddersyr etter mål, både passform og kvalitet er upåklagelig. Det er den siste selen du kjøper med andre ord. Litt dyrere enn Trixie, og det tar litt lengre tid før du får den. (Regn med en 6 uker) Men det er verdt det i min mening. :ahappy: Den er bygd på samme måten som Trixie selen.

$40 for selen er ca 200 kr, også bør du regne med en hundrelapp eller noe i frakt kanskje.

CDpits walking harness (bla litt ned)

Prisliste (bla litt ned her også)

PS: Hun er ikke best på kundeservice, og noen ganger må man sende mail både to og tre ganger før man får svar. Det er unektelig rimelig dårlig. Men du får selen til den tiden som er avtalt, selv om det ikke helt virker sånn noen ganger... :rolleyes:

PPS: Jeg vet at Anebanana her inne hadde en CDpits sele hun skulle selge, du kan høre med henne om den fortsatt er til salgs? For liten til en Golden hannhund, bør kanskje være passe til Chicka?

Det er et par bilder av Töddel i selen i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for linken Tone :ahappy:

Du Mari...dette var ikke snilt gjort...de selene var utrolig flotte :rolleyes:

Chicka drar nesten ikke i selen, kan kanskje dra litt hvis hun ser en hund hun ikke liker helt, men da får hun beskjed om å gi seg og hun er på stasjonen igjen, men jeg ble litt skeptisk når jeg hører om den dårlige kvaliteten :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du all grunn til å være også. Lille, gamle buhunden jeg hadde før klarte å ødelgge sin, og den pensjonisten der var det nesten ikke krefter igjen i på slutten. Klipsen røyk rett av, og da så jeg at festet til D-ringen var begynt å løsne også. Da havna vesla sin rett i søpla før hun rakk å trekke istykker sin. Dumt, for den virket jo veldig behagelig.

Den selen til CDpits så skikkelig bra ut. Må ha til selesamlinga :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Trixie-selen på både Emma og Dina jeg, før det var det Zar sin, ergo er den minst 3 år gammel, og den er så å si i daglig bruk (det er sporselen til Dina, bl.a.). I og med at den fortsatt holder, er det kvalitet nok for vårt bruk, ihvertfall - men så drar Dina knapt i båndet (det er stort sett hun som går med den, Emma får låne den om jeg ikke har hennes sele med meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Trixie-selen på både Emma og Dina jeg, før det var det Zar sin, ergo er den minst 3 år gammel, og den er så å si i daglig bruk (det er sporselen til Dina, bl.a.). I og med at den fortsatt holder, er det kvalitet nok for vårt bruk, ihvertfall - men så drar Dina knapt i båndet (det er stort sett hun som går med den, Emma får låne den om jeg ikke har hennes sele med meg).

Det er det jeg også lurer på om det ikke holder til mitt bruk, ikke bruker jeg seler hver dag heller og hvis selen ryker så har jeg rimlig god innkalling på hun så hun kommer til meg og jeg roper hun inn :wub:

Lurer litt på målene, måler jeg rett rund rett bak der albuene slutter?

*litt lost i sele kjøp* :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døden for Trixieselene som har vært innom mitt hus:

1. Forsøk på kattejakt. D-ring som løsnet. (Dette var en hund på 20 kg forresten, og lille frøken amstaff var ikke sååå sterk)

2. Forsøk på kattejakt. Hele skiten spjælet.

3. Måtte skille Illsint Setter og ForsvarsTöddel. Feste-dingsen knakk.

Jeg forventer liksom at en sele skal tåle mer enn et røkk eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døden for Trixieselene som har vært innom mitt hus:

1. Forsøk på kattejakt. D-ring som løsnet. (Dette var en hund på 20 kg forresten, og lille frøken amstaff var ikke sååå sterk)

2. Forsøk på kattejakt. Hele skiten spjælet.

3. Måtte skille Illsint Setter og ForsvarsTöddel. Feste-dingsen knakk.

Jeg forventer liksom at en sele skal tåle mer enn et røkk eller to.

*flir*

Frk. Dinersen veier et par kilo mer en amstaffen, men hun mener det kanskje ikke like mye når hun "drar" (hun er en skikkelig juksemaker når hun liksom SKAL dra og hun, båndet er stramt, men hun trekker ikke.. hehe). Men Emma har heller ikke klart å dra i stykker selen altså, og hun mener det litt mer når hun fiser avgårde (Em tror hun er husky hun, drar jo like ille som Gubbelille gjorde :whistle: ). Nå må jeg jo nesten teste det ut og, hvor mye tåler egentlig den selen.. Men ikke i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Trixie-sele på både minstehunden og en stor hund, uten at de gikk i stykker - men nå var de ikke "rykkere" heller, men mer "jevnt draende", så det kan kanskje ha noe å si.

Det som derimot ergret meg aller mest, var at webbingen som selen var laget av, strakk seg når den ble våt - noe som ikke var så ålreit med en stor badeengel i familien; da ble selen slarkete til den tørket. Testes ikke materialene liksom?

Gode seler er gull verdt... vi leter alltid etter nye, fine seler, men ække lett... Jeg liker også seler som går mellom forbeina på store hunder; har en sort, enkel sak vi kjøpte på Tam Alnabru; selv om materialet ser litt kjipt ut (litt for mye "stoff", blir litt utvasket og fort møkkete), så har det holdt bra. Men igjen... så er ikke D-ringen festet ordentlig, selv om det ikke er noen fare for - med min hund - at den skal ryke av selen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg også lurer på om det ikke holder til mitt bruk, ikke bruker jeg seler hver dag heller og hvis selen ryker så har jeg rimlig god innkalling på hun så hun kommer til meg og jeg roper hun inn :lol:

Lurer litt på målene, måler jeg rett rund rett bak der albuene slutter?

*litt lost i sele kjøp* :)

Jeg har denne selen som trekksele på Extra. Har kun brukt den et par ganger, og er veldig fornøyd. Hun har størresle 4 (eller M/L som den heter), og jeg tror den vil passe til din hund også. Extra bruker 50 cm i halsbånd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en trixie-sele til Yippie. Den bruker hun når hun er bindt til salen på hesten når vi rir langs trafikkerte veier. Da DRAR hun, men den har ennå ikke gått i stykker.....

Men jeg kan jo se at den klypen er laget av dårlig plastik da. Dessuten har den ikke så god passform som jeg trodde. Når hun bader med den begynner den nemlig å henge i den stroppen mellom beina..! Det går an å se det på dette bilde (der Amira har den på):

DSC00113.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det blir Trixie sele på oss :P

Var i butikken igår og prøvde masse foskjellige seler, men pga at brystbenet til Chicka stikker mer ut enn på andre hunder så passer egentlig trixie selene best, den sitter helt perfekt på hun.

Så får jeg heller holde øye med evt slitasjer på selen og heller bytte ut oftere hvis det skulle være nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke Trixie selene tåler bullehunder jeg. :P

Hi hi nei det er nok litt mer kraft i Bullene enn Chicka når de først begynner å dra til.

Jeg er glad for at Chicka ikke drar så mye, hun passer perfekt til mine litt vonde ledd.

Når jeg kjenner kraften på noen av hundene vi har inne på jobben så kan jeg skjønne at man må være nøye med holdbart utstyr, har man Chicka så er det litt "lettere" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bedre alternativ kan være selen fra CDpits. Hun skreddersyr etter mål, både passform og kvalitet er upåklagelig. Det er den siste selen du kjøper med andre ord. Litt dyrere enn Trixie, og det tar litt lengre tid før du får den. (Regn med en 6 uker) Men det er verdt det i min mening. :hmm: Den er bygd på samme måten som Trixie selen.

$40 for selen er ca 200 kr, også bør du regne med en hundrelapp eller noe i frakt kanskje.

Ooooh, dette ser flott ut! Men jeg har et spørsmål. Hva med toll? Grensen på varer kjøpt fra utlandetdet er vel 200kr, som da er litt under $40? Og hvordan betaler man? Paypal, visa..? Jeg fant ikke noe om det på siden. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med puppia seler.

Hvis de finnes i større format?

Vi har hatt Zeldas i nesten halvannet år og den ser og virker fremdeles ny!

Hun bruker den hver dag på tur.

De finnes ikke i min hunds str :P men takk for tipset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...