Jump to content
Hundesonen.no

Tollerkvalpen - Nica!

Susanne&Tapper

Recommended Posts

Posted

Eg er Nica, eller som det står på stamtavla mi, Sunlit Nica Debsemil. Eg var født den 14.03.08 på kennel Sunlit i Hof. Nokre bilete, og litt om korleis eg har hatt det den første veka hos Susanne finner du på den gamle tråden eller i bloggen min. Anna eg kan seie om meg sjølv er at eg er ein livsnyter og eg er alltid glad! :lol:

Her er litt bilder som viser korleis vi feira 17.mai i år :)

17mai-Nica025.jpg

17mai-Nica026.jpg

17mai-Nica035.jpg

17mai-Nica056.jpg

17mai-Nica095.jpg

17mai-Nica105.jpg

17mai-Nica107.jpg

17mai-Nica126.jpg

17mai-Nica131-1.jpg

17mai-Nica146-1.jpg

17mai-Nica154.jpg

17mai-Nica156.jpg

17mai-Nica168.jpg

17mai-Nica179.jpg

17mai-Nica211.jpg

17mai-Nica069.jpg

Fiine koooikeren Tequila! :)

17mai-Nica093.jpg

• Replies 51
  • Created
  • Last Reply
  • 2 weeks later...
Posted

Her kjem litt bilder som illustrerer det eg og Nica har gjort på dei siste dagane! :P

SologBad002.jpg

SologBad011.jpg

SologBad018.jpg

SologBad027.jpg

SologBad029.jpg

SologBad032.jpg

SologBad039.jpg

SologBad041.jpg

SologBad068.jpg

SologBad080.jpg

SologBad112.jpg

SologBad148.jpg

SologBad216.jpg

Ridingoghund174.jpg

Ridingoghund177.jpg

Ridingoghund240.jpg

Prøver oss på ståbilde .. :P

Ridingoghund255.jpg

Fleire andre bilder ligger på bloggen :P Og det er ikkje reint lite bilder som ligg der heller .... :P

Der står også litt om diverse ting som vi har drevet på med dei siste dagane! :(

Posted

Åååh, peneste valpen jeg har sett på lenge! NYYYDELIG! Jeg synes tollerne er ekstra vakre når de har sorte snuter ... :(

Posted

Forventer du at hun kommer til å beholde svart nese, eller pleier de å bli lysere?

Må innrømme at det var utrolig sjarmerende med den svarte nesa..

Og det skulle nesten ikke være mulig, så utrolig pene som Toller-valper er fra før! :)

• 2 weeks later...
Posted

No er Nica blitt 13 veker, og den deilige kvalpepelsen forsvinner litt etter litt .. :lol: Men bitinga har gitt seg veldig, og ho er blitt såå flink til å tisse ute! :P No var det på tide med nokre fleire bilder av vesle søta/bølla mi :)

13vbilder2149.jpg

Ho har også hilst på eit fjordhestføll! :P Flinke jenta mi var ikkje redd i det heile tatt! :P

13vbilder2145.jpg

13vbilder2193.jpg

13vbilder2240.jpg

13vbilder2241.jpg

13vbilder2246.jpg

13vbilder2263.jpg

13vbilder2270.jpg

13vbilder2272.jpg

Litt trist? .. :P

13vbilder2278.jpg

Og eit ståbilete frå da ho var 12 og 1/2 veker gammal!

125vbilder030.jpg

Vakre jenta mi! :P

Posted

Så moro å se dere her også :angry: Nica er nydelig! Ser hun begynner å bli langbeint og uformelig. :icon_redface: De er nå herlige i den alderen, da. *sukk*

Posted
Åhhh.... den valpen der var jo bare helt skjønn da. :D

Så enig, så enig! :P

Utrolig søt! :P

Hun kommer til å bli utrolig nydelig når hun blir voksen.

Håpar no på det! :)

• 2 weeks later...
Posted

Her kjem litt bilder frå Søndagen! Nica er no blitt 15 veker, og er ei aktiv lita jente, men akk så skjønn! :console:

15vmedHaifa052.jpg

Eit litt dårleg ståbilde av jenta mi, men eg synst at ho sto bra med god kontakt sjølv om bildet var skeivt og med dårlig bakgrunn i folhold til dei kvite partiane hennar.. (Dei forsvinner jo ....)

15vmedHaifa080.jpg

Leike med Lindsee er KJEKT!

15vmedHaifa082.jpg

15vmedHaifa083.jpg

15vmedHaifa085.jpg

Lindsee søta mi :)

15vmedHaifa088.jpg

Nica har nokre heilt fantastiske uttrykk når ho springer! :lol:

15vmedHaifa117.jpg

Sprett er det i ho ja! :)

15vmedHaifa123.jpg

Synst dette bildet blei litt kult eg!

15vmedHaifa199.jpg

I'm so cute that I can eat you up and get away with it!

15vmedHaifa198.jpg

Nica 14 veker!

hundestevne347.jpg

14vhundestevne203.jpg

14vhundestevne247.jpg

14vhundestevne312.jpg

hundestevne329.jpg

14vhundestevne052.jpg

HAHAHAHA! Snakk om flott uttrykk! :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...