Gå til innhold
Hundesonen.no

Mari vurderer valp


Mari

Recommended Posts

Hvorpå KaworkaKåre lett og ledig sier" Herregud, Mari. Hadde det ikke vært for P. så hadde vi flokka oss rundt deg som fluer rundt ei dau ku!"

Fantastisk!

*ler meg fillete* Nesten like fantastisk som "Alt kler en trillebård" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 407
  • Created
  • Siste svar
Hvorpå KaworkaKåre lett og ledig sier" Herregud, Mari. Hadde det ikke vært for P. så hadde vi flokka oss rundt deg som fluer rundt ei dau ku!"

Fantastisk!

Vel, det var ihvertfall en kompliment /tror jeg..!)! Selv så fikk jeg en slags "kompliment" av en kollega en gang "Ikke søren om jeg ville vært gift med deg Tonje, men jeg skulle gjerne vært hunden din!" Uhm.. æ.. bli dypt fornærmet eller si takk?

Hilsen en litt trøtt Tonje som ikke får lagt seg for vi lurer på om det er en skogbrann i omegn her.. alle machomenn er avgårde på sine 4-hjulinger for å sjekke mens vi damer må sitte pent hjemme og vente på beskjed om det blir pakk og kjør eller sov..

Edit: Kjekt med internett - er visst brannen i Råde som kan luktes helt opp hit i hedmarken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nesten som et Jokke-kompliment (etter Jokke i bladet Pondus): "Du svetter lite til å være så feit!" :blink:

Mannfolk er i det store og det hele ganske dårlige til både sjekkereplikker og komplimenter...

:lol: Samme som mannen til ei venninne av meg det. .Han hadde sagt til henne "du har så koselige pupper" KOSELIGE?? Pupper skal være sexy eller fine, de er vel ikke koselige?? :D Forstår jo at det var godt ment da men.. Og så spurte han henne om hun hadde slanket seg fordi spekket hennes var blitt løsere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:icon_redface: Samme som mannen til ei venninne av meg det. .Han hadde sagt til henne "du har så koselige pupper" KOSELIGE?? Pupper skal være sexy eller fine, de er vel ikke koselige?? :) Forstår jo at det var godt ment da men.. Og så spurte han henne om hun hadde slanket seg fordi spekket hennes var blitt løsere :)

Hmm. Er det egentlig et kompliment at man har finere pupper enn Lene alexandra?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det store spørsmålet.

Skal jeg få valp nå, eller skal jeg vente?

Velger jeg valp nå så stemmer alt 90%. Venter jeg så kanskje jeg finner full pott en plass. Men hvem vet hvor lang tid det kan komme til å ta? Og kanskje jeg bare finner alternativer som har minuser der det nå er plusser? Og omvendt?

Jeg er ikke flink til å ta beslutninger... ;)

Meh, jeg har vel egentlig ikke penger nå uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mari!

Ser at du heller ikke har tatt den store avgjørelsen. (Jeg har ikke bestemt meg for rase, men har bestemt at tiden ikke er inne for en til hund akkurat nå).

Selvfølgelig må man jo ha penger, men etter det er det tid som er det viktigst. Hvilken prioriteter har man i livet akkurat nå? Hva ønsker jeg å bruke tiden min til? Hvilken mulighet har jeg til å få valp senere, hvordan vil tiden min være da?

Av og til følger ikke livet en fast timeplan, og da kan det være vanskelig å gi ett konkret svar på spørsmålet om tid, det jeg har gjort er å stille spørsmålet litt anderledes. Hva er motivasjonen min for å ha valp? Hvor motivert er jeg for å trene/skape fram den hunden jeg ønsker?

Når det kommer til å velge riktig valp, så er ingenting 100% når det kommer til levende vesner. En kombinasjon som på ''papiret'' ser dårlig ut kan gi mange fantastiske valper, og vica versa. Usikkerheten vil alltid være der, særlig når man har blitt brent mang en gang. valg av valp er ett sjanse spill uansett, man har ingen garanti, kanskje dukker det opp noe bedre, kanskje det bedre ikke produsere det perfekte. Ikke la deg skremme av de tidligere erfaringene.

Jeg skulle jo allerhelst sett deg med en perfekt Presa da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke 10% er det som ikke stemmer nå?

Jeg får ikke møtt foreldredyrene, og må stole helt på andre. Linjemessig er det ikke akkurat det jeg er ute etter. Det er bare ikke helt optimalt. Småting egentlig.

Ikke la deg skremme av de tidligere erfaringene.

Det går ikke! Jeg er og blir sikker på at jeg trasker under en ulykkesstjerne uansett hva jeg finner på. ;)

Jeg skulle jo allerhelst sett deg med en perfekt Presa da ;)

Hehe! Det kommer nok dessverre ikke til å skje. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke møtt foreldredyrene, og må stole helt på andre. Linjemessig er det ikke akkurat det jeg er ute etter. Det er bare ikke helt optimalt. Småting egentlig.

Vanskelig, men om magefølelsen sier nei, så si nei. Du har ikke gått gjennom så mye dritt med hund for å ta til takke med noe halveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig, men om magefølelsen sier nei, så si nei. Du har ikke gått gjennom så mye dritt med hund for å ta til takke med noe halveis.

;) Men magefølelsen snakker ikke...

Jeg finner vel ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Vet du noe vi andre ikke vet, eller, mister?

Tja... Ikke annet enn at frøkna ikke har ro i ræ**a, og tyr til lånehunder siden hun har en tamstaff i hus..

Ja, du leste riktig, en tamstaff ;)

Dessuten er jo PC'ne bedagelige vesen da. Med noen få unntak... No offence busy,

Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh, that's one noisy watchdog! ;)

Ooooh yes.... That be right! ;)

Tyven.... <_<

Huh???

Du selv som har døpt rasen... Don't shoot the messenger. :closedeyes:

But anyhooo.... Faktum er vel at jeg må begynne å rydde plass i kalenderen min snart jeg da eller?

Or is the deal off??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

But anyhooo.... Faktum er vel at jeg må begynne å rydde plass i kalenderen min snart jeg da eller?

Or is the deal off??

Det er bare du som kan bryte den avtalen serru. ;)

Og du har nok god tid enda. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...