Gå til innhold
Hundesonen.no

Sløve hundeeiere skal tas


Ingvild

Recommended Posts

Kjønte ikke den delen med bymarka og estenstad marka, er det båndtvang hele året eller fra 1 april til 20. august som vanlig ?

Båndtvangen i Trondheim gjelder hele året for bebygde områder. På steder som Bymarka og Estenstadmarka, følger påbudet de nasjonale bestemmelsene med båndtvang fra 1. april til 20. august

Så med andre ord: du risikerer 3000 i bot om du slipper bikkja i Estenstadmarka mellom 1. april og 20. august.

I tillegg er det båndtvang hele året i områder som er fredet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde den artikkelen skulle handle om Sløve hundeeiere i form av å plukke opp etter hunden...

Det er regelrett ufyselig å gå i endel boligfelt i Trondheim, hundedritten ligger overalt...

Å slippe hunden utenfor båndtvang er også no dritt, men har det noe med sløvhet å gjøre.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde den artikkelen skulle handle om Sløve hundeeiere i form av å plukke opp etter hunden...

Det er regelrett ufyselig å gå i endel boligfelt i Trondheim, hundedritten ligger overalt...

Å slippe hunden utenfor båndtvang er også no dritt, men har det noe med sløvhet å gjøre.?

Sløvet i fohjold til å rette seg etter loven :rolleyes:

Det med hundedritt er jeg enig i, en bokstavelig vasser i dritt mange steder. Tro det eller ei men en viktig årsak til at folk ikke plukker opp dritten (i tilleg til sløvhet) tror jeg rett og slett er at de er flaue :lol: over å utføre en slik handling.

Høres rart ut, men det har jeg observertt gang etter gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det med drittplukkinga, det er utrolig hvor sløve folk er på det. Vises veldig godt ved feks parkeringsplasser oppi bymarka, der ser jeg meg nøye om hvor jeg tråkker! Og så det evinnelige "plukke opp bajsen og slenge posen i grøfta". Det vil jeg aldri forstå poenget med.

Når det gjelder båndtvangen ser jeg stadig vekk folk som slipper hundene rundt omkring. Nå gjør jeg det selv også da, jeg er en av de som argumenterer med at hunden min ikke jakter og dermed ikke utgjør noen fare for dyrelivet :lol: Sita løper 90% av tiden på stien, evt 2-3 meter utenfor. Men det er kjedelig å gå med bånd, for hun springer forholdsvis langt frem og tilbake langs stien og koser seg stort med det. Men så er det jo ulovlig nå da.. Jeg tror langline blir løsninga for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....tror jeg rett og slett er at de er flaue :lol: over å utføre en slik handling.

Høres rart ut, men det har jeg observertt gang etter gang.

:)

Klarer man ikke å bryte ned stoltheten sin såpass at man plukker opp etter dyret man har ansvar for så skulle man aldri ha anskaffet seg en hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei men en viktig årsak til at folk ikke plukker opp dritten (i tilleg til sløvhet) tror jeg rett og slett er at de er flaue :lol: over å utføre en slik handling.

Høres rart ut, men det har jeg observertt gang etter gang.

hmm... man skulle tro at det var enda flauere å bare la klysa ligge der å gå videre som ingenting. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, lykke til med å fange hundeeiere da...

hmm... man skulle tro at det var enda flauere å bare la klysa ligge der å gå videre som ingenting. :rolleyes:

Slenger meg på den. Jeg synes det er dødsflaut når jeg har glemt pose og hunden slipper en saftig en, ofte på fortauet eller andre steder hvor den ligger godt synlig. :lol: At folk synes det er flaut å plukke opp skjønner jeg ingenting av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, lykke til med å fange hundeeiere da...

Slenger meg på den. Jeg synes det er dødsflaut når jeg har glemt pose og hunden slipper en saftig en, ofte på fortauet eller andre steder hvor den ligger godt synlig. :lol: At folk synes det er flaut å plukke opp skjønner jeg ingenting av.

Det som ofte skjer er vel at de stikker av så fort som f.. før folk ser det :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på den. Jeg synes det er dødsflaut når jeg har glemt pose og hunden slipper en saftig en, ofte på fortauet eller andre steder hvor den ligger godt synlig. :D At folk synes det er flaut å plukke opp skjønner jeg ingenting av.

Enig.. Blir sikkelig utillpass.

Men jeg skjønner også de som syns det er flaut. Syns det var veldig flaut før i tiden.. :lol: Men har heldigvis kommet over det .. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.. Blir sikkelig utillpass.

Men jeg skjønner også de som syns det er flaut. Syns det var veldig flaut før i tiden.. :lol: Men har heldigvis kommet over det .. :lol:

Jeg forstår det hvis man er trøtt i trynet klokka halv 6 om morran og har glemt poser hjemme (tomt for/glemme poser = dødsflaut), eller om bikkja driter tre ganger og man bare hadde med seg to poser... Men ellers, HVORFOR IKKE TA OPP DRITTEN? Vil man virkelig utsette små barn for å tråkke/skli/spise bæsj når de er ute og leker? (Egen tomt gjelds ikke, men nabolag...)

Det er heller ikke flaut å spørre en annen hundeeier om de har en ekstra pose (lykke til med å finne noen ute før sola har stått opp her men...), eller ta opp møkka på neste tur! Er det så flaut? Eventuelt kaste jord over bajsen? Noen enige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det hvis man er trøtt i trynet klokka halv 6 om morran og har glemt poser hjemme (tomt for/glemme poser = dødsflaut), eller om bikkja driter tre ganger og man bare hadde med seg to poser... Men ellers, HVORFOR IKKE TA OPP DRITTEN? Vil man virkelig utsette små barn for å tråkke/skli/spise bæsj når de er ute og leker? (Egen tomt gjelds ikke, men nabolag...)

Det er heller ikke flaut å spørre en annen hundeeier om de har en ekstra pose (lykke til med å finne noen ute før sola har stått opp her men...), eller ta opp møkka på neste tur! Er det så flaut? Eventuelt kaste jord over bajsen? Noen enige?

Nei da enig i den, men du er av de fornuftige av hundeeierne - tror heller ikke det er så mange som benytter slike forum som dette som har problemer med å ta opp dritten. Problemet er at "vi" for å si det sånn, ikke representerer majoriteten av hundeeiere. Jeg har observert dette gang på gang jf. mitt første innlegg, og tror desverre at dette også er rimelig utbredt i resten av landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...