Gå til innhold
Hundesonen.no

Klikkertrent fisk


Benedicte

Recommended Posts

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar
ting du virkelig er stolt over husker du! ;) eller..? og selv om du kanskje ikke ser på det om noe og skryte av, så gjør astrid det, og da bør du vel respektere det, isteden for og si herregud, det kunne da min hund også, ikkeno å skryte av.

tusen takk for supporten :P Jeg er stolt over alt ved Vicky, men det er noen ting jeg er ekstra stolt over :D Det at hun tok skje med rått egg på som 4 mnd valp er også en ting ;) dette er fordi hun løftet metall apporten :D det var et stort hinder for meg den gangen husker jeg, og da vil jeg si det er fint å være stolt av det. :D

Og som Kine&Speedy sier: det viktigste er at DU selv er stolt ;) Jeg er stolt over at Vicky er den hun er, og at jeg er så heldig over at hun er min lille jente ;) Det er det som teller for MEG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du LESER mitt innlegg til Vicky, så vil du IKKE finne et herregud!

Jeg spurte rett ut om det var noe å være stolt over - og det var ikke for å være frekk eller nedlatende eller noe annet - jeg spurte et enkelt spørsmål...!

Ikke legg ord i min munn takk. Det klarer jeg selv.

as you like...sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns det blir like dumt å snakke dritt om et barn som om en hund. Akkurat som at jeg skal slenge ut alt jeg syns er dritt ved andres bikkjer... selv om jeg syns at mange ting er negative ved bikkja til handler91 betyr ikke det at jeg skal gå rundt å slenge om det liksom.

Nei men dette er tross alt et hundeforum så det hadde abre blitt enda dummere med menneske barn... skjønner?

Hva er negativt med Cita? Synes hun virker som en frisk ung dame jeg?! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fins masse negativt med Cita :P Hun spiser katteskit, jager katter, har en forferdelig hilsevane, røyter mye i røyteperiodene osv 8) :P

Eneste som er å lære bort er jo nesten hilsinga da :P Men det er jo koselig bare det ikke er et lite menneske eller det er veeeeldig skittent ute :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for supporten :P Jeg er stolt over alt ved Vicky, men det er noen ting jeg er ekstra stolt over :PDet at hun tok skje med rått egg på som 4 mnd valp er også en ting :P dette er fordi hun løftet metall apporten :P det var et stort hinder for meg den gangen husker jeg, og da vil jeg si det er fint å være stolt av det. :P

Og som Kine&Speedy sier: det viktigste er at DU selv er stolt :P Jeg er stolt over at Vicky er den hun er, og at jeg er så heldig over at hun er min lille jente :P Det er det som teller for MEG.

Hæ :? Kan du forklare den litt nærmere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ :? Kan du forklare den litt nærmere?

ja det skal jeg gledelig forklare :P Jeg lærte henne et sånt triks, for vi skulle underholde på en åpning av en ny dyrebutikk.... Det er så akkurat som det høres som: hun bærte en skje med et rått egg på, uten å knuse det :P hun har kun knust det en gang i hele sitt liv, og dette har hun gjort maaaange ganger :P dette kunne hun da hun var 4 mnd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for supporten :P Jeg er stolt over alt ved Vicky, men det er noen ting jeg er ekstra stolt over :P Det at hun tok skje med rått egg på som 4 mnd valp er også en ting :P dette er fordi hun løftet metall apporten :P det var et stort hinder for meg den gangen husker jeg, og da vil jeg si det er fint å være stolt av det. :P

Og som Kine&Speedy sier: det viktigste er at DU selv er stolt :P Jeg er stolt over at Vicky er den hun er, og at jeg er så heldig over at hun er min lille jente :P Det er det som teller for MEG.

Det er ikke ofte jeg er enig med deg Astrid, men her er jeg helt enig!! :P Det viktigste er at man selv er stolt! Jeg for min del blir stolt av småting. Jeg blir stolt når zira klarer tre slalompinner, og bare hun går noen meter fri ved fot. Og jeg er utrolig stolt av utgangsstillingen vår. Disse tingene er småting, og det er millionervis av hunder som kan det, men det gjør meg da ikke mindre stolt :P Jeg blir stolt over at Zira faktisk gjør noe som jeg har fått henne til å gjøre. Jeg er stolt av å ha et godt sammerbeid med hunden min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ofte jeg er enig med deg Astrid, men her er jeg helt enig!! :P Det viktigste er at man selv er stolt! Jeg for min del blir stolt av småting. Jeg blir stolt når zira klarer tre slalompinner, og bare hun går noen meter fri ved fot. Og jeg er utrolig stolt av utgangsstillingen vår. Disse tingene er småting, og det er millionervis av hunder som kan det, men det gjør meg da ikke mindre stolt :P Jeg blir stolt over at Zira faktisk gjør noe som jeg har fått henne til å gjøre. Jeg er stolt av å ha et godt sammerbeid med hunden min :P

det er det jeg mener... syns det er utrolig dårlig gjort av Calina å skrive som hun skrev... gledesdreper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stolt over litt av hvert med Cita jeg :P Både små ting og store ting :P

nettopp, hadde det vært veldig hyggelig for deg hvis jeg bare hadde snakket dritt om din hund? f.eks, jeg syns hun dro noe innmari i båndet, men skal jeg gjøre det til en stor sak liksom? jeg driter i åssen andres hunder oppfører seg. De som prater sånn om Vicky må jo helt klart ha store fritidsproblemer. Jeg så hundene til de andre på leiren, men jeg fulgte ikke spesiellt med på dem akkurat. Hadde annet å foreta meg. På NKKU konkuransen så jeg ikke noen andre hunder gå, bortsett fra Joachim, Kristine og Benedikte med Cross. Jeg så ingen andre, for jeg er ikke ute etter å lete etter feil med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nettopp, hadde det vært veldig hyggelig for deg hvis jeg bare hadde snakket dritt om din hund? f.eks, jeg syns hun dro noe innmari i båndet, men skal jeg gjøre det til en stor sak liksom?

Jeg syns også at Cita drar mye i båndet når hun plutselig bestemmer seg for å gå på do, og det arbeider jeg med å få vekk :P Jeg ser ikke på det som drittslenging, men heller som en utfordring hvor jeg har noe å jobbe med. For grunnen til at vi har tatt opp Vicky som eks. noen ganger er jo for å sammenligne treningsmetodene - ikke for å slenge dritt - og derfor er det helt ok for meg at du tar fram Cita (som er klikkertrent) og sammenligner med en Nordenstam trent hund - for det er også slik vi lærer å se forskjeller på treningsmetodene :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også at Cita drar mye i båndet når hun plutselig bestemmer seg for å gå på do, og det arbeider jeg med å få vekk :P Jeg ser ikke på det som drittslenging, men heller som en utfordring hvor jeg har noe å jobbe med. For grunnen til at vi har tatt opp Vicky som eks. noen ganger er jo for å sammenligne treningsmetodene - ikke for å slenge dritt - og derfor er det helt ok for meg at du tar fram Cita (som er klikkertrent) og sammenligner med en Nordenstam trent hund - for det er også slik vi lærer å se forskjeller på treningsmetodene :wink:

men som du sikkert har hørt så syns ikke JEG det er greit, og det syns jeg dy kan respektere. Ikke bland min hund i noen emner med mindre det er emnet i min hund : som er om Vicky. Du har sagt mange ting som jeg vet er usanne, og jeg har hørt fra andre at du har baksnakket meg, så dette er noe du gjør for å slenge dritt ser det ut som. Hvis du skal skrive noe om min hund kan du ta det i temaet min hund på Vicky`s topic, og jeg vil ikke se drittslenging, for det er DET det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stolt over at Mona tar ting så fort som det hun gjør :P Vi har flotte resultater etter LITE trening :P

ja, men er det ikke det som er viktigst? det viktigste er ens egne resultater, ikke andres. Sånn som det har blitt snakket om meg her ser det ut som om f.eks Handler91 er veldig opphengt i meg siden hun ser på alt jeg gjør. :roll: Jeg har derimot hatt helt andre ting å følge med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lister meg stille inn hit 😂😂 Ikke min valp, men gubben sin ❤️ Blir veldig spennende!     
    • Føler så inderlig med deg. Det var helt ****** med Rocky også. ❤️ Virkelig det vanskeligste og mest hjerteskjærende med å ha hund. ❤️
    • Usikker på om det er noen som systematisk f.eks går MH/K test med hundene sine før avl i Norge, men det finnes hvertfall de der ute som fokuserer på mentalitet. Av kortis Alertness kanskje? Føler jeg har sett flere der med MH test gjennomført. Tine (Laabanden) har vel hvertfall de 2 yngste sine MH testet. I Sverige er det vel regler på score på mentalitet på kortisen i hvertfall før de kan avles på i disse dager. Finland er de vel også ganske på å mentalitets teste? Har vært vanskelig å få plass på MH i Norge har jeg skjønt pga mangel på figuranter. Bare såvidt jeg selv fikk gått for noen år siden, og vi hadde en del tilreisende også ikke bare lokale. Tror faktisk ikke det blir arrangert i år og usikker på om de arrangerte i fjor her heller. 🤔 Virker som det er vanskelig nok å få valpekjøpere til å røntge for HD/AD samt øyelyse, så å få dem til å gå MH om de må reise og tilrettelegge mer er nok enda værre.  Dessverre går det noen mentalt svakere hunder i avl med ujevne mellomrom fordi de genetisk er «verdt det» for mangfoldet sin skyld da både kort og langhår har forholdsvis liten genpool og få individer sånn sett som går i avl. Nå fikk vi vel igjennom noen grenser for matadoravl eller prøvde i hvertfall på generalforsamlingen i år og i fjor ble det åpnet for lang/korthårsparringer for de som ønsker å gjøre det. Så forhåpentligvis hjelper det litt. NCK har eller skal sende forespørsel til NKK sin advokat ifht om innavlsgraden på collie er innafor reglementet sånn mtp alt som har skjedd med dyresbeskyttelsen og rettssaken der. Jeg er vel av minioriteten som mener vi må ha et kryssingsprosjekt slik som lundehunden har hatt. (Om noen syns sånt er spennende så er Angela Harvey, kennel Wicani, sitt Tofty prosjekt gøy å følge. ) Å jobbe med smal genpool er veldig krevende.  Men det er ikke til å stikke under en stol at det er miljøberørt individer der ute, min egen inkludert. Nå er jeg såpass fersk i miljøet at jeg kan ikke si noe om at det har blitt bedre eller ei med årene, men jeg har sett hunder omtrent krype i svinger inne i hall på utstilling, hunder som nekter å løpe i det hele tatt. Jeg har hørt om hunder dommer ikke har fått tatt på engang, uten at det er nevnt i kritikken (det har jeg også sett i andre raser, så unikt for collien er det ikke).  Men er det flertallet? Gjennomsnittet? Mindretallet? Det kan jeg ikke svare på, det kjenner jeg altfor få til å gi noe svar på. Jeg er ikke skremt bort fra rasen og Limit blir ikke min siste, tvert imot. En god collie er gull. Og jeg tenker det ikke er uten grunn de er ansett som en av «the fab 5» i statene for service hund arbeid. ❤️ 
    • Takk for fine ord ☺️ Da var 1 ukes valpepermisjon over, og i morgen blir det hjemmekontor. Det kan bli interessant. Skulle gjerne hatt en lenger periode med fri. Føler vi såvidt har kommet i gang med noe som helst. Nå gikk mandag og store deler av tirsdag til kjøring da, så fullt en hel uke føler jeg ikke vi har hatt på oss.    I går hadde vi det første bæsje inne uhellet. Jeg var akkurat kommet ut fra dusjen, stod med håndkle på hodet og ingen klær da jeg så bæsjetrynet på var på gang. Prøvde å distrahere han mens jeg rev av meg håndklet og løp for å finne klær, men da var det allerede gjort. Ellers ingen uhell i går. I dag har vi hatt 1, kanskje 2 tissedammer.    Ellers har vi startet såvidt å trene. Jeg har begynt med å lære han å snurre rundt seg selv. Jeg syns det er en fin øvelse å starte med for å lære han å tilby adferd osv. som vil bli nyttig i videre trening. Innkalling trener vi også på litt daglig ☺️
    • Nå har han blitt 14 kg! Spent på hvor stor han blir når han blir voksen 😊  Vi har vært tre ganger på valpekurs, og det har vært veldig lærerikt! Godt å få noen tips og triks til innlæring av ting. Vi har også vært på Rally lydighet en gang, det var mye å huske på, men tror vi har lyst til å prøve det flere ganger! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...