Gå til innhold
Hundesonen.no

Klikkertrent fisk


Benedicte

Recommended Posts

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar
Klikkertrening er ikke lett :-o

Det har du helt rett i. Det er dritvanskelig å ignorere hunden når det du egentlig har mest lyst til er å hive dyret i bakken, og det er vanskelig å plukke opp den bittelille atferden du leter etter blant det hunden gjør. Klikkertrening er mye vanskeligere enn det Astrid skal ha det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gangen Cita ikke gidder jobbe for verken godbit, leke whatever - kommer jeg til å droppe konkurransen. For aldri i livet om jeg tvinger hunden min gjennom et lp-program.

og så vil jeg si at det ikke kommer til å bli nødvendig, for dersom hunden min heller vil leke med hundene rundt enn å jobbe for godbiter, så bruker jeg det å leke med hundene som belønning. Det er kjempeeffektivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva om hunden din plutselig hadde dritet i det derre lederskapet? ikke tenk på at det aldri vil skje, men hva hadde du gjort hvis det hadde skjedd? :roll:

hadde det skjedd hadde det ikke vært lederskap. derimot mat går det fint ann å drite i. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid, det er en ting jeg ikke helt skjønner. Du sa i et tidligere innlegg i denne diskusjonen at klikkertrening ikke er effektivt. Hvordan kan da Cita og Benedicte ha kommet like langt i lydighet - og i tillegg trene i mange andre hundesporter - som det du og Vicky har, men på kortere tid, når de trener klikkertrening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid, det er en ting jeg ikke helt skjønner. Du sa i et tidligere innlegg i denne diskusjonen at klikkertrening ikke er effektivt. Hvordan kan da Cita og Benedicte ha kommet like langt i lydighet - og i tillegg trene i mange andre hundesporter - som det du og Vicky har, men på kortere tid, når de trener klikkertrening?

jeg har bare trent 1 år med min hund da, med tanke på all min sykdom. og dessuten har vel jeg høyere resultater når man kommer til det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bare trent 1 år med min hund da, med tanke på all min sykdom. og dessuten har vel jeg høyere resultater når man kommer til det siste?

Dere er i samme klasse :) Det kan ingen nekte for, uansett hva slags poengsum dere har oppnådd. Er sikker på at Benedicte kommer til å få fler poeng i klasse to om hun deltar der flere ganger.

Har du bare trent ett år? Nå har jo du tidligere skrytt av alle de tingene Vicky kunne da hun var bare noen måneder gammel og sånn.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det skjedd hadde jeg ikke hatt noe lederskap. da måtte man ha begynt å bygge opp lederskap først.

Men hva om Vicky under en konkurranse ikke hadde giddi å gjort noe - hva hadde du gjort da? Ikke si at det ikke skjer, for selv om det kan godt hende at det skjer så er det også minimal sjanse for at Cita (eller Tinka for den saks skyld) ikke skal gidde å jobbe for å oppnå mat lenger. Så hva hadde du gjort om Vicky mot formodning ikke skulle gidde å jobbe under en konkurranse en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er i samme klasse :) Det kan ingen nekte for, uansett hva slags poengsum dere har oppnådd. Er sikker på at Benedicte kommer til å få fler poeng i klasse to om hun deltar der flere ganger.

Har du bare trent ett år? Nå har jo du tidligere skrytt av alle de tingene Vicky kunne da hun var bare noen måneder gammel og sånn.. :)

ikke trent lp, men jeg har trent lederskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sa ikke du at du trente Vicky uten godbit til hun var 3 år? :?

ja, det var de grunnelggende tingene :) uten godbit :) men fakta er at jeg har vært syk, så det er ikke mye vanlig lp hun har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er i samme klasse :) Det kan ingen nekte for, uansett hva slags poengsum dere har oppnådd. Er sikker på at Benedicte kommer til å få fler poeng i klasse to om hun deltar der flere ganger.

Har du bare trent ett år? Nå har jo du tidligere skrytt av alle de tingene Vicky kunne da hun var bare noen måneder gammel og sånn.. :)

Ja, vicky kunne ekstremt massse :) hun løftet metall apport som 4 mnd gammel valp til og med, men har du lederskap gjør hunden alt uten at du behøver å trene mye ;)

og angående klasse 1, hadde ikke Benedicte 165 p i klasse 1 ? det hadde ikke jeg gått videre meg... men smaken er som baken.

melder meg ut av diskusjonen nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det var de grunnelggende tingene :) uten godbit :) men fakta er at jeg har vært syk, så det er ikke mye vanlig lp hun har fått.

Det er jo tydelig at du har trent lp da. Jeg mener, du har jo mange ganger sagt at du lærte henne å holde i metallapporten da hun var kun noen måneder gammel, og dere tok jo bronsemerket da Vicky var rundt et år. Altså må dere ha trent lydighet før det. :wink:

Og om jeg ikke tar helt feil så har ikke Benedicte trent så innmari konkurranserettet så veldig lenge hun heller. Mulig jeg tar feil, men jeg mener at jeg har lest et sted at de tok bronsemerket i lp på forrige sommerleir, og nå er de i klasse to... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo tydelig at du har trent lp da. Jeg mener, du har jo mange ganger sagt at du lærte henne å holde i metallapporten da hun var kun noen måneder gammel, og dere tok jo bronsemerket da Vicky var rundt et år. Altså må dere ha trent lydighet før det. :wink:

Og om jeg ikke tar helt feil så har ikke Benedicte trent så innmari konkurranserettet så veldig lenge hun heller. Mulig jeg tar feil, men jeg mener at jeg har lest et sted at de tok bronsemerket i lp på forrige sommerleir, og nå er de i klasse to... :wink:

Vicky gjør det jeg sier uten å nøle, selv om hun såvidt har lært noe. og ja, hun tok bronsjemerket som 11 mnd gammel valp :) men som du husker jeg sa, så ble jeg syk rett etterpå, og hun så meg ikke på lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme hvem som er flinkest vel! dere minner meg om 1. klassingene på skolen " jeg kan kaste papirfly lengre enn deg" " neida, det kan du ikke, jeg er mester i og kaste!"

synns dere som har kommet så langt som til bronsjemerket er kjempeflinke uansett poengsum jeg!

det er wesminster som prøver å kjevle ut nå . men jeg gidder ikke å diskutere sånt når man skal synke så lavt som å krangle om poengsummer. Jeg sier bare at jeg hadde ikke gått videre til klasse 2 med 161-165 poeng..når jeg tenker meg om vardet vel 161. jeg ville satset høyere, men det er jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...