Gå til innhold
Hundesonen.no

Klikkertrent fisk


Benedicte

Recommended Posts

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar
ting du virkelig er stolt over husker du! ;) eller..? og selv om du kanskje ikke ser på det om noe og skryte av, så gjør astrid det, og da bør du vel respektere det, isteden for og si herregud, det kunne da min hund også, ikkeno å skryte av.

tusen takk for supporten :P Jeg er stolt over alt ved Vicky, men det er noen ting jeg er ekstra stolt over :D Det at hun tok skje med rått egg på som 4 mnd valp er også en ting ;) dette er fordi hun løftet metall apporten :D det var et stort hinder for meg den gangen husker jeg, og da vil jeg si det er fint å være stolt av det. :D

Og som Kine&Speedy sier: det viktigste er at DU selv er stolt ;) Jeg er stolt over at Vicky er den hun er, og at jeg er så heldig over at hun er min lille jente ;) Det er det som teller for MEG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du LESER mitt innlegg til Vicky, så vil du IKKE finne et herregud!

Jeg spurte rett ut om det var noe å være stolt over - og det var ikke for å være frekk eller nedlatende eller noe annet - jeg spurte et enkelt spørsmål...!

Ikke legg ord i min munn takk. Det klarer jeg selv.

as you like...sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns det blir like dumt å snakke dritt om et barn som om en hund. Akkurat som at jeg skal slenge ut alt jeg syns er dritt ved andres bikkjer... selv om jeg syns at mange ting er negative ved bikkja til handler91 betyr ikke det at jeg skal gå rundt å slenge om det liksom.

Nei men dette er tross alt et hundeforum så det hadde abre blitt enda dummere med menneske barn... skjønner?

Hva er negativt med Cita? Synes hun virker som en frisk ung dame jeg?! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fins masse negativt med Cita :P Hun spiser katteskit, jager katter, har en forferdelig hilsevane, røyter mye i røyteperiodene osv 8) :P

Eneste som er å lære bort er jo nesten hilsinga da :P Men det er jo koselig bare det ikke er et lite menneske eller det er veeeeldig skittent ute :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for supporten :P Jeg er stolt over alt ved Vicky, men det er noen ting jeg er ekstra stolt over :PDet at hun tok skje med rått egg på som 4 mnd valp er også en ting :P dette er fordi hun løftet metall apporten :P det var et stort hinder for meg den gangen husker jeg, og da vil jeg si det er fint å være stolt av det. :P

Og som Kine&Speedy sier: det viktigste er at DU selv er stolt :P Jeg er stolt over at Vicky er den hun er, og at jeg er så heldig over at hun er min lille jente :P Det er det som teller for MEG.

Hæ :? Kan du forklare den litt nærmere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ :? Kan du forklare den litt nærmere?

ja det skal jeg gledelig forklare :P Jeg lærte henne et sånt triks, for vi skulle underholde på en åpning av en ny dyrebutikk.... Det er så akkurat som det høres som: hun bærte en skje med et rått egg på, uten å knuse det :P hun har kun knust det en gang i hele sitt liv, og dette har hun gjort maaaange ganger :P dette kunne hun da hun var 4 mnd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for supporten :P Jeg er stolt over alt ved Vicky, men det er noen ting jeg er ekstra stolt over :P Det at hun tok skje med rått egg på som 4 mnd valp er også en ting :P dette er fordi hun løftet metall apporten :P det var et stort hinder for meg den gangen husker jeg, og da vil jeg si det er fint å være stolt av det. :P

Og som Kine&Speedy sier: det viktigste er at DU selv er stolt :P Jeg er stolt over at Vicky er den hun er, og at jeg er så heldig over at hun er min lille jente :P Det er det som teller for MEG.

Det er ikke ofte jeg er enig med deg Astrid, men her er jeg helt enig!! :P Det viktigste er at man selv er stolt! Jeg for min del blir stolt av småting. Jeg blir stolt når zira klarer tre slalompinner, og bare hun går noen meter fri ved fot. Og jeg er utrolig stolt av utgangsstillingen vår. Disse tingene er småting, og det er millionervis av hunder som kan det, men det gjør meg da ikke mindre stolt :P Jeg blir stolt over at Zira faktisk gjør noe som jeg har fått henne til å gjøre. Jeg er stolt av å ha et godt sammerbeid med hunden min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ofte jeg er enig med deg Astrid, men her er jeg helt enig!! :P Det viktigste er at man selv er stolt! Jeg for min del blir stolt av småting. Jeg blir stolt når zira klarer tre slalompinner, og bare hun går noen meter fri ved fot. Og jeg er utrolig stolt av utgangsstillingen vår. Disse tingene er småting, og det er millionervis av hunder som kan det, men det gjør meg da ikke mindre stolt :P Jeg blir stolt over at Zira faktisk gjør noe som jeg har fått henne til å gjøre. Jeg er stolt av å ha et godt sammerbeid med hunden min :P

det er det jeg mener... syns det er utrolig dårlig gjort av Calina å skrive som hun skrev... gledesdreper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stolt over litt av hvert med Cita jeg :P Både små ting og store ting :P

nettopp, hadde det vært veldig hyggelig for deg hvis jeg bare hadde snakket dritt om din hund? f.eks, jeg syns hun dro noe innmari i båndet, men skal jeg gjøre det til en stor sak liksom? jeg driter i åssen andres hunder oppfører seg. De som prater sånn om Vicky må jo helt klart ha store fritidsproblemer. Jeg så hundene til de andre på leiren, men jeg fulgte ikke spesiellt med på dem akkurat. Hadde annet å foreta meg. På NKKU konkuransen så jeg ikke noen andre hunder gå, bortsett fra Joachim, Kristine og Benedikte med Cross. Jeg så ingen andre, for jeg er ikke ute etter å lete etter feil med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nettopp, hadde det vært veldig hyggelig for deg hvis jeg bare hadde snakket dritt om din hund? f.eks, jeg syns hun dro noe innmari i båndet, men skal jeg gjøre det til en stor sak liksom?

Jeg syns også at Cita drar mye i båndet når hun plutselig bestemmer seg for å gå på do, og det arbeider jeg med å få vekk :P Jeg ser ikke på det som drittslenging, men heller som en utfordring hvor jeg har noe å jobbe med. For grunnen til at vi har tatt opp Vicky som eks. noen ganger er jo for å sammenligne treningsmetodene - ikke for å slenge dritt - og derfor er det helt ok for meg at du tar fram Cita (som er klikkertrent) og sammenligner med en Nordenstam trent hund - for det er også slik vi lærer å se forskjeller på treningsmetodene :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også at Cita drar mye i båndet når hun plutselig bestemmer seg for å gå på do, og det arbeider jeg med å få vekk :P Jeg ser ikke på det som drittslenging, men heller som en utfordring hvor jeg har noe å jobbe med. For grunnen til at vi har tatt opp Vicky som eks. noen ganger er jo for å sammenligne treningsmetodene - ikke for å slenge dritt - og derfor er det helt ok for meg at du tar fram Cita (som er klikkertrent) og sammenligner med en Nordenstam trent hund - for det er også slik vi lærer å se forskjeller på treningsmetodene :wink:

men som du sikkert har hørt så syns ikke JEG det er greit, og det syns jeg dy kan respektere. Ikke bland min hund i noen emner med mindre det er emnet i min hund : som er om Vicky. Du har sagt mange ting som jeg vet er usanne, og jeg har hørt fra andre at du har baksnakket meg, så dette er noe du gjør for å slenge dritt ser det ut som. Hvis du skal skrive noe om min hund kan du ta det i temaet min hund på Vicky`s topic, og jeg vil ikke se drittslenging, for det er DET det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stolt over at Mona tar ting så fort som det hun gjør :P Vi har flotte resultater etter LITE trening :P

ja, men er det ikke det som er viktigst? det viktigste er ens egne resultater, ikke andres. Sånn som det har blitt snakket om meg her ser det ut som om f.eks Handler91 er veldig opphengt i meg siden hun ser på alt jeg gjør. :roll: Jeg har derimot hatt helt andre ting å følge med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...