Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan er det å klippe klør på din hund.?


Tore

Recommended Posts

her er et klipp av buster når vi klipper...

http://www.home.no/tjnorum/klippeklor.wmv

Har hørt at noen må til dyrlege å ha narkose å fult oppstryr...

Er dtte vanlig, eller er de fleste som buster.? :?

Ero er helt rabiat når jeg skal klippe klør, men jeg gir meg aldri før jeg har fått klippet en fot så han begynner å lære seg å sitte iro når jeg klipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde mine hunder var flinke.. men det var før jeg så den filmen ja!! :D

Mine hunder ligger frivillig når jeg legger dem ned, men de kommer ikke akkurat mot meg og legger seg ned når jeg kommer med saksen heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare klipt 2 ganger, første gangen nekta han nesten, men den siste nå gikk det mye bedre enn første gang. fikk en sånn valpe godte ting som er litt myk men lit hard også, rakk å klippe tre poter, da hadde han spist den opp, etter det så fikk jeg ikke klippe mer. ble ferdig da. hehe tok det når han var litt trett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo bra da..

så det er kanskje sjelden at noen må til dyrlegen for å klippe...

Snakket med en som har en liten hvit hårball, jeg syntes klørne var så fryktelig lange, han forklarte at han mååtte til dyrlegen å få narkose, for hunden ble rabiat av kloklipp, men det ble så dyrt i lengden at han ikke hadde penger til å få klippet den...

Vi er heldige vi..!!!

Noen som bruker de klosaksene med gult plastskaft.? 89kr eller noe...

Vi kjøpte den å syntes den var dårlig, så vi ønsket oss ny i julegave, å da fikk vi SAMME TYPE.!

Noen som kan anbefale en kvalitets saks.? (ikke i 500kroners klassen takk.) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke Buster! :P Vet om flere som må til vetten og klippe. Syns det er helt på jordet! Å klippe klørne er jo en helt normal ting hundeeiere må gjøre. For mange hundeeiere TØR ikke det selv. Ikke at hunden er gal. Så syns det er litt teit da.

Hera er ikke like så frivillig som Buster da, men hun kommer og setter seg når jeg sier det og så ligger hun der og får det overstått. Hos meg er det ingen kjære mor, da må hun bare finne det i seg. Og ligger hun veldig fint får hun godis etterpå! :D Men ho var gal når vi skulle klippe de første gangene. Da hylet ho og skrek som en stukket gris og vred seg alle veier. (selv uten av vi var borti kloen engang) Men så snakket vi bestemt til henne, tok orntlig tak i ho og sa at nå var det slutt på tullet, og da overga hun seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldrig tengt over å brukt godbit på buster...

han vet bare at det blir kos å kanskje også børsting når vi er ferdige...

åsså tror jeg kan liker å få klippet hårene mellom putene.. :roll:

Hele trixet er jo at man får det til å være en positiv opplevelse...

Det verste er jo om man klipper nerver de første gangene... #-o

HVOR ofte er du uheldig å klipper i en nerve.??

(så mye rart man lurer på...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med Pito er det ganske enkelt da..Hun bare legger jeg på rugg i fanget og klipper. Men hun liker det ikke og ligger å sparker saksa vekk fra frembeina med bakbeina. Liten sluing. men jeg gir meg ikke og etter 20 sek så skjønner hun at det hjelper ikke så da sovner hun i fanget :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er et klipp av buster når vi klipper...

http://www.home.no/tjnorum/klippeklor.wmv

Har hørt at noen må til dyrlege å ha narkose å fult oppstryr...

Er dtte vanlig, eller er de fleste som buster.? :?

Ser kjent ut :D . Jeg klipper klørne på mine hver lørdag, og det er aldri noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diego subber med beina, så sjeldent jeg trenger å klippe.

Men når jeg gjør det så kommer han bort til meg og legger seg ned.

Og tilslutt sovner.. Jaja, merkelig hund.

Han gidder vel ikke å gjøre motstand. :P

Har aldri klippet en nerve på han. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke problem med å klippe klør. Når jeg er ferdig så får Goshi en godbit og alt er ok. Sist lørdag på valpesosialiseringen så visste jeg hundeeierene kloklipping. og det var ei som hadde problem med dette, hunden var ikke enig i det å klippe klør. Så hun hadde egentlig gitt opp det. jeg gikk bort til henne og hunden, satte meg ned, snakket og strøk litt på hunden og tok så en og en fot og klipte alle klørne.... eieren satt igjen som et levende spørsmålstegn og lurte på hvordan jeg fikk det til.... ( må si at hunden ikke gjorde noe motstand) Vi fant fort ut hvorfor hun hadde problemer. Hun var i utgangspunktet redd for å klippe klørne på hunden, og de signalene tok hunden med en gang.... Det er ganske mange som går til vet. for å klippe klør, mange sier de er redde for å klippe for langt inn så hunden begynner å blø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fra første stund klippet selv. Men så ble jeg litt sløv og gjorde det sjeldnere. Etter å ha gjort meg ferdig med denne tråden i går, tenkte jeg at nå skulle jeg jammen klippe noen klør! Heldigvis for meg lå Mona og slappet av på sofaen, så jeg bunkra opp med godbiter og satte med ned på sofaen. En klo, og så godbit. Sånn fortsatte jeg til alle klørne var klippet, eller, jeg trenger bare klippe på fremlabbene for det meste, de bak sliter seg selv så godt. Og alt gikk greit :D Hoho. Får nok bare begynne å gjøre det oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...