Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan er det å klippe klør på din hund.?


Tore

Recommended Posts

Tinka er ikke akkurat overbegeistret for det, for å si det sånn. Hun kan finne på å plutselig rykke bort, og hvis jeg da holder på å klippe så er det lett at jeg klipper nerven også. Da er hun enda verre når jeg skal klippe neste gang (forståelig nok), også øker sjansen for at jeg bommer fordi hun rykker mer osv, og dermed er vi inne i en ond sirkel. Så nå skal jeg kjøpe fil (for da er det ikke fare for å treffe en nerve om hun rykker ut) og lære henne at klofiling er helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med klipping var det skjelving og sikling (tross at det var gjort etter alle kunstens regler, langtekkelig og positivt.). Da vi gikk over til filing, ble det bare kosestund :) Og penere klør.

Hva slags fil bruker du? Har tenkt til å gå over til å file klør da Romeo HATER klotanga.. Bruker du en spesiell fil eller bare en sånn negle fil til folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags fil bruker du? Har tenkt til å gå over til å file klør da Romeo HATER klotanga.. Bruker du en spesiell fil eller bare en sånn negle fil til folk?

Metallfil. :) Litt skarpere enn til folk. Kjøpte en i hundebutikk ("Aktive hunder" e.l. tror jeg det var) som er bøyd etter kloen på en måte, så den er enklere å file helt inntil nerven. Den er på en måte "hul" inni. Sånn: C

Fungerte med en liten verktøy-fil også. Lånte en av pappa da jeg somlet bort min en gang.

Men nå har vi nettopp kjøpt elektrisk fil (for menneskenegler. I USA har de el-fil til hunder også. Jeg bestilte fra Amazon, men den kortsluttet pga jeg kjøpte feil strømovergang..og med avgifter og toll og sånn så ble den ganske dyr desverre..) Denne kjøpte jeg på Ellos :D Så nå skal vi begynne å trene inn at den ikke er skummel. Spent på om det funker enda bedre :D Går jo raskere tenkte jeg. Mine sliter nesten ikke klørne i det hele tatt, siden de står litt "ut", så må ta en del hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metallfil. :) Litt skarpere enn til folk. Kjøpte en i hundebutikk ("Aktive hunder" e.l. tror jeg det var) som er bøyd etter kloen på en måte, så den er enklere å file helt inntil nerven. Den er på en måte "hul" inni. Sånn: C

Fungerte med en liten verktøy-fil også. Lånte en av pappa da jeg somlet bort min en gang.

Men nå har vi nettopp kjøpt elektrisk fil (for menneskenegler. I USA har de el-fil til hunder også. Jeg bestilte fra Amazon, men den kortsluttet pga jeg kjøpte feil strømovergang..og med avgifter og toll og sånn så ble den ganske dyr desverre..) Denne kjøpte jeg på Ellos :D Så nå skal vi begynne å trene inn at den ikke er skummel. Spent på om det funker enda bedre :D Går jo raskere tenkte jeg. Mine sliter nesten ikke klørne i det hele tatt, siden de står litt "ut", så må ta en del hver uke.

Oki! Kult :D Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki! Kult ;) Takk!

:D Tittet forresten på hjemmesiden deres nå, og så at de hadde flyttesalg, så mulig de legger ned den butikken eller er utsolgt

: http://www.aktive-hunder.no/ De har ikke lagt ut noe særlig varer på nettsiden da. Er (var ihvertfall) mer enn det man ser der. Tror jeg skal løpe å kjøpe meg en reservefil selv hvis jeg rekker det :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er et klipp av buster når vi klipper...

http://www.home.no/tjnorum/klippeklor.wmv

Har hørt at noen må til dyrlege å ha narkose å fult oppstryr...

Er dtte vanlig, eller er de fleste som buster.? :?

her ligger de som regel på fanget mitt eller rettere sagt imellom bena mine når jeg klipper klørene og de ligger rolig men liker det ikke. og bank i bordet på de hundene vi har nå så har jeg aldri klippet feil. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg klipper for nært jeg da... jeg har regnet ut at hver 5.gang altså hver 90.klo treffer jeg en nerve...

Som Elisa sa så har Buster korte klør, å da var d nesten en uke siden sist...

Som oftest kjenner jeg d myke inne i kloa før jeg sier meg fornøyd...

Å Buster har sånne svarte kraftige klør som man ikke aner hvor nerven er...

kanskje la de være litt lengre.? men så irri å høre på når han går på parket...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det klikker godt på praketten. Har laminat selv, og hører ikke det, men drar vi på besøk legge vi merke til klikkingen. Skjønner det blir irriterende hehe :) men ta å klipp mindre hver gang dere klipper. Eller vent til feks. hver 2 uke, hvis du klipper mye. Så får kanskje nerven tid til å trekke seg inn. Vi får sammenligne klør neste gang vi treffes, så ser du hvor korte klør Buster har. :D Dere får legge gummibelegg på klørne så slipper dere klikkingen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Tittet forresten på hjemmesiden deres nå, og så at de hadde flyttesalg, så mulig de legger ned den butikken eller er utsolgt

: http://www.aktive-hunder.no/ De har ikke lagt ut noe særlig varer på nettsiden da. Er (var ihvertfall) mer enn det man ser der. Tror jeg skal løpe å kjøpe meg en reservefil selv hvis jeg rekker det :roll:

Takk, takk :P Det var ingen fil der, men jeg skal sjekke neste gang jeg er på Hero's om dom har det :P Dom har det meste til hund, så jeg tror(og håper) at dom har ei fil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Tittet forresten på hjemmesiden deres nå, og så at de hadde flyttesalg, så mulig de legger ned den butikken eller er utsolgt

: http://www.aktive-hunder.no/ De har ikke lagt ut noe særlig varer på nettsiden da. Er (var ihvertfall) mer enn det man ser der. Tror jeg skal løpe å kjøpe meg en reservefil selv hvis jeg rekker det :roll:

Takk, takk :P Det var ingen fil der, men jeg skal sjekke neste gang jeg er på Hero's om dom har det :P Dom har det meste til hund, så jeg tror(og håper) at dom har ei fil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...