Gå til innhold
Hundesonen.no

Europas peneste hund

RSKFarsbo

Recommended Posts

• Svar 144
  • Created
  • Siste svar

OK, siden jeg er sånn SGT så må jeg bare spørre: hvordan kan dere se at denne hunden er så fin ? Jeg synes bildet var dårlig og hunden står jo bare og henger og ser virkelig nitrist ut... Altså - den ER sikkert fin, men ut fra bildet kan jeg vel ikke bidra med noe ovasjoner akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, siden jeg er sånn SGT så må jeg bare spørre: hvordan kan dere se at denne hunden er så fin ? Jeg synes bildet var dårlig og hunden står jo bare og henger og ser virkelig nitrist ut... Altså - den ER sikkert fin, men ut fra bildet kan jeg vel ikke bidra med noe ovasjoner akkurat...

Må nok si meg enig med deg.... Klarer ikkje helt å se hva som er så fint med den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott hund det - og spiller det noen rolle om bildet ikke er optimalt? Det er et pressebilde som er tatt, siden det later til at et pressebyrå som heter EPA gadd møte opp og avbilde vinneren - dermed er det ikke et "jålebilde" der alle har ventet høflig på at eier skulle bli ferdig med å fikse opp hunden.

Den er faktisk i stand til å stå normalt, den behøver ikke henges opp i båndet som en schäfer eller lignende, og nå var vel heller ikke dette en virtuell hundeutstilling - men en utstilling der dommerne hele veien gjennom faktisk har sett hunden, og kanske til og med sett den bevege seg. Kanskje det er grunnen til at den ble BIS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt enig, men jeg tviler likevel ikke på at denne hunden er flott. Greit nok at det er et uheldig bilde, men det er vel en grunn til at denne hunden faktisk vant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott hund det - og spiller det noen rolle om bildet ikke er optimalt? Det er et pressebilde som er tatt, siden det later til at et pressebyrå som heter EPA gadd møte opp og avbilde vinneren - dermed er det ikke et "jålebilde" der alle har ventet høflig på at eier skulle bli ferdig med å fikse opp hunden.

Den er faktisk i stand til å stå normalt, den behøver ikke henges opp i båndet som en schäfer eller lignende, og nå var vel heller ikke dette en virtuell hundeutstilling - men en utstilling der dommerne hele veien gjennom faktisk har sett hunden, og kanske til og med sett den bevege seg. Kanskje det er grunnen til at den ble BIS?

Nja... jeg synes nå en BIS-vinnende hund bør vises som nettopp det, og ikke som en litt miserabel sak med et blikk som ser ut som om den tror den skal dø... hvilket jeg synes denne hunden uttrykker på nettopp DETTE bildet. Er hunden BIS så bør den vel også presenteres som det - og om det er jålete eller ikke, så be my guest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Siri her - det er en reportasje fra en hundeUTSTILLING, og noen stående ovasjoner over hvor fantastisk pen den hunden er blir jo helt feil. I alle fall når de fleste av oss faktisk uttaler oss utifra DET bildet.

Men joda, den er sikkert fin og pen, og alt det der - men skulle likt å se at man skulle få ros for et bilde av Miss World akkurat når hun nyser, piller nese eller gjør andre mindre kledelige positurer...

Sånn som det bildet fremstiller "Europas peneste hund" ser det ut til å stå relativt dårlig til med standarden på de europeiske hundene, ja... Og synd at noen reportere har så liten respekt for den "sporten" som utstilling er at de bruker slike bilder.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri synes Salukien har vært noe fin på bilder i det hele tatt.

Første (og eneste) gang jeg har sett en så ble jeg helt lamslått av hvor pene de er.

Hvor majestetiske og svevende de fremstår.

Sånt ser man jo aldri på bilder.

Det var forresten en av Tøfflus sine Salukier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den hunden var utrolig pen - og det ut i fra bildet i artikkelen! Si hva dere vil om øynene, men jeg synes uttrykket dens var nydelig. Synes ikke den står og henger heller...

Langbeint skjønnhet :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den hunden var utrolig pen - og det ut i fra bildet i artikkelen! Si hva dere vil om øynene, men jeg synes uttrykket dens var nydelig. Synes ikke den står og henger heller...

Langbeint skjønnhet :icon_redface:

Hver sin smak selvsagt. JEG ville vært utrolig flau om MIN BIS-vinnende hund ble presentert på den måten - jeg ville ikke engang tillatt at det ble tatt bilder FØR jeg hadde fått stilt opp min hund skikkelig... :ahappy:.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri synes Salukien har vært noe fin på bilder i det hele tatt.

Første (og eneste) gang jeg har sett en så ble jeg helt lamslått av hvor pene de er.

Hvor majestetiske og svevende de fremstår.

Sånt ser man jo aldri på bilder.

Det var forresten en av Tøfflus sine Salukier :icon_redface:

Synes den var spinkel jeg da :rolleyes: og snipete i snutepartiet.. Synes den skjokoladefargede salukien til Tøfflus er MYE penere :lol:

Næmmen tusen takk da dere, det var veeeldig hyggelig å lese :o:P Made my day.... :ahappy:

Men jeg må jo si jeg henger meg litt på flere over her, det står ikke spes presentabelt. Søt, god, nusse-uttrykk etc, men det er mange detaljer jeg henger meg opp i utfra bildet som kanskje ikke hadde vært der hvis den hadde stått korrekt.

Denne hunden har vunnet flere BIS og representerte også Tyskland i Eukanuba World Challenge 2007, så noen dårlig representant for sin rase er den ikke. Egentlig ser det ut som et sånn "nei ikke gå, vi tar et shot til"-bilde og kanskje syntes fotografen som sikekrt har null peil på oppstilling av hund at "dette er så søtt at dette kliner vi ut som hovedbildet av vinneren" :) Og å skrive kennelnavnet rett var nok heller ikke det de tenkte mest på :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin hund..men europas fineste?Vel det kommer an på hva man liker..Jeg kjenner ikke til rasen annet enn bilder,og liker de sorte best.Dessuten liker jeg ikke at de er så tynne...Er det bare sånn de er eller fores e så dårlig for at "de skal være slik"?Isåfall er det rart fordi eier av en annen rase i skinn og bein ville fått hets...men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som trodde hundeutstillinger var ment å premiere de hundene som kom nærmest standarden, og ikke nødvendigvis de "peneste" hundene? Må si jeg er litt overrasket over hvor mange som mener å vite hvordan en bra saluki skal se ut. Jeg har hatt mynder i 20 år, og må ærlig innrømme at jeg synes saluki er en "vanskelig" rase, der selv standarden sier at et typemangfold er ønskelig.

Her er forresten flere bilder av henne:

http://www.salukis.de/saluki/news.htm

Og, nei - hun er ikke tynn. At mynder er spedbygde sammenlignet med de fleste andre raser, betyr ikke at de nødvendigvis er tynne, akkurat som bull terriere og labradorer ikke nødvendigvis er tjukke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...