Gå til innhold
Hundesonen.no

Imagecopy Dancing Excalibur - Stitch

AnnikenK

Recommended Posts

Skrevet

Lille pelspiraia'n er endelig hjemme. Turen hjem gikk kjempebra. Sovna før ridesenteret (det er ikke veldig langt) og sov helt til ferga. Hadde en liten sjarmoffensiv på ferga, før han sov seg gjennom resten av turen hjem.

Han er en ordentlig racer som elsker å være ute å springe. Spiser som en galning og tygger på alt som er i nærheten :rolleyes: Også er det skikkelig kjedelig å være alenehund. Tydelig at han er vant til selskap for han maser og piper når det ikke skjer noe, men da er det bare å overse han så sovner han etter et minutt eller to.

Nå ligger han rett ut og sover - sliten etter alt han har måtte undersøke og alle blomster og pinner som han har drept i dag. Han er en skikkelig go'klump. nysgjerrig, oppmerksom, kosete, leken og litt ramp - akkurat som en belgergutt skal være :wub:

Har ikke noe bilder enda, men det kommer nok snart :closedeyes:

Og 2ne: Vannskål er ikke lenger et graveobjekt. Den sover vi rundt og bruker den til å hvile hode på faktisk :D

• Svar 121
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Gratulerer så mye med å endelig ha fått han hjem :wub: Kos deg masse med resten av valpetiden!

...og selvfølgelig er bilder et must så fort som mulig *flir*

Skrevet

Gratulerer med valpen, tenker det var deilig å få han hjem!

Jeg hilste på han på tirsdag da jeg hentet min valp, og han var ordentlig søt!

Et bilde av gutta, trooor det er stitch som står til høyre,men det ser vel du,hehe :wub:

DSCF2961.jpg

Skrevet
Et bilde av gutta, trooor det er stitch som står til høyre,men det ser vel du,hehe :wub:

Kjente han igjen på øra ja :D*men det er ikke noe tema*

Skrevet

Først: Gratulerer så masse :wub:

Og det med vannskåla kjenner jeg godt igjen, Lilla sover gjerne med hodet oppi matskåla, evt mellom matskåla og vannskåla :D

Skrevet

Gratulerer, det må være deilig å endelig ha ham hjemme :wub:

Gleder meg til bilder, det bør være førsteprioritet syns jeg (nest etter tissetørking, sosialisering, kontakttrening osv osv :D).

Guest Belgerpia
Skrevet

Han er i ferd med å bli husvarm skjønner jeg *ler*

Sitter mer eller mindre svimeslått på jobb etter x-antall kjøretimer til og fra Skånebygda *ler* Og brørdrene brothers (aka Emmet og Elling) har kjørt 100 mil og vært på sjarmoffensiv i sør Sverige......

Flott at det virker som om det går bra, og du - når det gjelder "tytingen hans" så er det en ting som han tydeligvis har fått for seg at man må gjøre. Man MÅ tyte litt før man sovner, det er viktig å snakke om det liksom *ler*

Skrevet

Helledussen så søte de er :) *ønsker seg ikke belgervalp, ønsker seg IKKE belgervalp*

Lykke til med den lille sorte, neida, øret trenger ikke være noe tema. Lille Krølle var nok eldre enn han når begge reiste seg og når de først sto så sto de som to påler igjennom tannfelling og andre tøffe tak. :)

Skrevet

Godt å høre at lille lodott har kommet seg vel hjem! Vi regner med hyppige oppdateringer om hvordan det går (hviske noe om blogg - som fint kan oppdateres mer enn annenhver uke *hinte til en med en annen liten svarting* :) )

Og 2ne: Vannskål er ikke lenger et graveobjekt. Den sover vi rundt og bruker den til å hvile hode på faktisk :)

Ah.. Her brukte han kontorstolen min her, han lå UNDER stolen, mellom hjula, med hodet på ett av beina *ler* Det er godt det er brekk på stolen, liksom :)

Skrevet

I dag har vi vært hos vetten og få vaksine og det var bare "peanuts". Vetten var kjempekul syns Stitch også hadde han så fine briller som var såååå gode å tygge på :)

Han er en herlig liten dott med masse energi. Alenehund livet er ikke så verst og han har blitt skikkelig husvarm allerede. Litt syting når man ikke får oppmerksomhet, men det varer ikke mer en kanskje et minutt så sover han istedenfor.

Her er noen bilder av gullet fra i dag :)

Drakamp er moro.

069.jpg

Uskyldig :rolleyes:

064.jpg

Hah - ståører!

062.jpg

Enda mere ståører!

061.jpg

Ikke sååååå mye ståører!

057.jpg

Leke med ball.

054.jpg

Takk for alle gratulasjoner

Skrevet

Grattis med nyydelig fleecevalp. :) Hvis han er like behagelig som søsteren, så har du fått en virkelig utrolig herlig valp. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...