Gå til innhold
Hundesonen.no

Utfordre-Psycho-tråden


Marianne

Recommended Posts

  • Svar 685
  • Created
  • Siste svar

Sånn, nå virker bøtta!

trillebår bildet!

300508_045.jpg

Og da mangler disse til senere.

-to hvite menn med maling

-Bridie med pølse på nesa

Og fra de andre sakene, som jeg ba om forslag, der har jeg plukket ut disse som jeg syns kunne være artige

-Grilldame.. med dress osv. (OM jeg får tak i grilldress, garanterer ikke noe)

-ulven i rødhette, OM jeg finner bestemorlue.... rødhette katt får jeg ikke fikset.

-kontorstol Bridie med briller og tastatur

-bake Bridie

-Sminke Bridie/dusj Bridie litt modifisert

-oppvask Bridie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nå vi skal spamme Marit med oppgaver så hun kan angre på at hun dro på hytta...? ;)

God idé. :hmm:

Jeg vil se bilde av Bridie som...

- ser skrekkfilm og gjemmer seg under et teppe fordi hun er "redd"

- ligger på rygg i en blomstereng

- vasker gulvet (sitter ved siden av en bøtte og holder filla i munnen eller noe)

- gir labb til en bamse

- ser skikkelig fjortis ut på en eller annen måte

- gjemmer seg

- går på do :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil se en hund som snuser seg i stumpen.

Jeg vil se en hund som holder et egg i munnen (og egget skal vises på bildet).

Jeg vil se en hund med foten i munnen (sånn apropos å holde ting liksom..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å få til disse her, etterhvert.... Noen plutselig! ;) Jeg må bare få oversikt først :P

-to hvite menn med maling

-Bridie med pølse på nesa

-Grilldame.. med dress osv. (OM jeg får tak i grilldress, garanterer ikke noe)

-ulven i rødhette, OM jeg finner bestemorlue.... rødhette katt får jeg ikke fikset.

-kontorstol Bridie med briller og tastatur

-bake Bridie

-Sminke Bridie/dusj Bridie /tannbørste Bridie litt modifisert

-oppvask Bridie

-Bridie drikker vann fra flaske med sugerør

- ser skrekkfilm og gjemmer seg under et teppe fordi hun er "redd"

- ligger på rygg i en blomstereng

- vasker gulvet (sitter ved siden av en bøtte og holder filla i munnen eller noe)

- gir labb til en bamse

- ser skikkelig fjortis ut på en eller annen måte

- gjemmer seg

- går på do :)

-to hunder ved utgangsdør med bånd i munnen

-hund sitte bamse i utgangsstilling (med forbehold om Tromsø tur i sommer)

-Jeg vil se en hund som snuser seg i stumpen.

-Jeg vil se en hund som holder et egg i munnen (og egget skal vises på bildet).

-Jeg vil se en hund med foten i munnen (sånn apropos å holde ting liksom..)

-Oppstilings bilde av Bridie.

-Bridie med redningsvest.

-Bridie i båt :P

-Bridie på AG banen (helst et bilde der hun kommer ut gjennom tunnelen)

-OGSÅ vill se jeg bilde av en engelsk setter ;)

-Bastard

-Gal hund

Litt inspirert av en eller annen reklame på tven så vil jeg se to hunder som sitter sammen ved utgangsdøra med båndet i munnen og venter på tur! :P

Jaaaa, Bente? Kan bikkja di å holde bånd i munnen da? Husk at alt som innebærer andre hunder og mennesker, også innebærer dere da ;)

Og du? Du har redningsvest til Buffy? Har du ikke? Vi kommer plutselig en tur vi :P

Også vil jeg se en hund sitte bamse i utgangsstilling. ;)

Dette garanterer jeg ikke at jeg får til.... Jeg har prøvd å lære Bridie å sitte bamse siden jeg fikk henne, men jeg klarer det ikke. Da må det i tilfelle bli Arn om vi skal besøke dem i sommer...

Jeg vil se en hund som titter utover en stor by!

STOR BY sier du? jeg veit da ikke hva sånn er en gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, Marit. Jeg har redningsvest. Og båt også forsåvidt... :)

Buffy holder stort sett ingenting i munnen hun, annet enn baller og sånt... men NOE må det vel gå an å få lært henne også?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, Marit. Jeg har redningsvest. Og båt også forsåvidt...

Buffy holder stort sett ingenting i munnen hun, annet enn baller og sånt... men NOE må det vel gå an å få lært henne også??

Bra, sett igang å trene ;) Båt har vi selv forøvrig, bare det blir bedre vær. ;)

Men, altså... her kommer en del iallefall

Først, slutt å mas om den ENGELSKE settern nå! HEr er den jo! (og du kan bare glemme å etterlyse Gordon setter'n igjen etter denne blemma :P)

Diverse021.jpg

Oppstillingsbilder av bridie.... Altså, her stilte jeg henne opp selv.......

Nymappe_002.jpg

Merk at jeg har hatt schæfer før da! Jeg ante da vel ikke åssen bikkja sku stå! Visste bare at de sku stå med bakbein litt mer paralelt enn schæfern :P

Nymappe_003.jpg

Det ble bedre da Bridie stiller seg opp selv :P

Nymappe_020.jpg

Nymappe_022.jpg

Bridie går på do! (var sikkert ikke sånn du mente, men her går hu på do :P)

Nymappe_021.jpg

Bridie tar oppvasken

Nymappe_019.jpg

Bridie vasker gulv med MOPP

Nymappe_018.jpg

JEG har desverre ikke tatt bilde av Bridie som kommer ut av tunellen, JEG har tatt bilde av Carma bare

Nymappe_017.jpg

men Bente har tatt bilde av Bridie i tunellen ;)

Nymappe_001.jpg

Bridie med egg i munnen

Nymappe_013.jpg

Nymappe_014.jpg

Og for å bevise at det var rått, fikk Bridie spise det etterpå

Nymappe_015.jpg

Nymappe_016.jpg

bridie drikker vann fra flaske med sugerør

Nymappe_011.jpg

Nymappe_012.jpg

Bridie kommer ut av dusjen med håndkle rundt seg...

Nymappe_010.jpg

Og setter i gang med å rulle opp pelsen og sminke seg etterpå

Nymappe_008.jpg

Og blir sur fordi jeg forstyrrer hu....

Nymappe_009.jpg

Bridie balanserer pølse på nesa. (Torpepølse) :)

Nymappe_007.jpg

Eller pølseBIT, om det funker

Nymappe_006.jpg

Og her er ulven i rødhette ;)

Nymappe_005.jpg

Nymappe_004.jpg

Gal hund... Galere får dere ikke...

300508_005.jpg

Eller jo forresten....

quattro5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bastarder, dette var de jeg fant nå

Quattro da... Blanding av ALT vanlig

quattro7-1.jpg

Liten valp jeg vurderte å overta.. Schæfer og Hovawart TROR jeg

dvc_004.jpg

Tinka, malamute og Nuffe... En hund jeg har omplassert

dvc_003.jpg

Ulva, mix av golden og noe...

dvc_002.jpg

Tinka, bc/lapphund mix som jeg har hjulpet til med å omplassere

dvc_001.jpg

Og ....

250508_010.jpg

...som vurderes omplassert til rett eier...

Resten kommer vel etterhvert kanskje ;)

-to hvite menn med maling

-Grilldame.. med dress osv. (OM jeg får tak i grilldress, garanterer ikke noe)

-kontorstol Bridie med briller og tastatur

-bake Bridie

- ser skrekkfilm og gjemmer seg under et teppe fordi hun er "redd"

- ligger på rygg i en blomstereng

- gir labb til en bamse

- ser skikkelig fjortis ut på en eller annen måte

- gjemmer seg

-to hunder ved utgangsdør med bånd i munnen

-hund sitte bamse i utgangsstilling (med forbehold om Tromsø tur i sommer)

-Jeg vil se en hund som snuser seg i stumpen.

-Jeg vil se en hund med foten i munnen (sånn apropos å holde ting liksom..)

-Bridie med redningsvest.

-Bridie i båt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ler så jeg griner her! Fantastiske bilder! Bridie var direkte råsexy på vei ut av dusjen! :)

Jeg må forøvrig si at jeg holder på denne her som den galeste hunden JEG har møtt da.... ;)

226Bridie.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...