Gå til innhold
Hundesonen.no

Utfordre-Psycho-tråden

Marianne

Recommended Posts

• Svar 685
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
OH, og hun må ha med den obligatoriske vente-pilsen! :whistle:

SELVSAGT! Den hører veldig med. Du har ikke en grilldress og vel? Hihihi

Skrevet
SELVSAGT! Den hører veldig med. Du har ikke en grilldress og vel? Hihihi

HAHAHA Åff kårs hører den med! :whistle:

Skrevet

Birdie som den ulven i rødhette, når den ligger i sengen og later som den er bestemora.. helst med en utkledd rødhette(katt) som sitter på sengkanten? hihi

Skrevet
:whistle: Geniale forslag her! Jeg har ikke grilldress da desverre, men kan prøve å få lånt en muligens. Men dette skal jeg få til. Men ikke idag. HAr de i bakhodet da. :D
Skrevet

- Bridie sittende på en kontorstol med briller på nesen og labbene på tastaturet til en pc

- Bridie med forkle og skaut på, stående ved kjøkkenbordet og baker

- Bridie sittende på do/toalettskålen

- Bridie skifte bleie på et barn eller en katt (hvis katt: plukke opp bæsj fra kattedoen med spade)

- Bridie med agurk på øynene og en paraplydrink i/ved labben

- Bridie med et håndkle rundt seg, våt, på vei ut av dusjen

- Bridie med fjærpenn og vakkert brevpapir med hjerte på, skriver kjærlighetsbrev

- Bridie med tannbørst i munnen og hårruller på håret

- Bridie som sminker seg

- Bridie på vei ut på byen oppstæsja i råååsa

:whistle: "En moderne aussies hverdag" :D "Aussiens bruksområder i 2008" ;)

Skrevet
- Bridie sittende på en kontorstol med briller på nesen og labbene på tastaturet til en pc

- Bridie skifte bleie på et barn eller en katt (hvis katt: plukke opp bæsj fra kattedoen med spade)

- Bridie med fjærpenn og vakkert brevpapir med hjerte på, skriver kjærlighetsbrev

- Bridie som sminker seg

:whistle: "En moderne aussies hverdag" ;) "Aussiens bruksområder i 2008" ;)

Dette var bra forslag synes jeg :D

Skrevet

Nå skal jeg gjøre meg SKIKKELIG vanskelig her!

jeg har ikke kontorstol, men kan prøve å få tatt hos mamma og pappa engang :whistle:

hehe, denne tenkte jeg på, jeg har ikke forkle eller skaut. Må få lånt. Men er VELDIG usikker på om jeg vil la Bridie få ha labbene på et bord her inne. (husk, engang lov alltid lov). Men se om jeg får til noe UTE evnt)

hehehe, må bli PÅ lokket, ellers faller hu GARANTERT nedi! Men oppå lokket så mistenker jeg at det ikke ser like kult ut... hmmm. skal se her

NEI; Bridie får IKKE lov å nærme seg kattedassen.. Hu har spist NOK klumpesand!!

Den kan jeg nok prøve å få til.. Må bare få tak i små paraplyer

hehe, mistenker at det ikke ser like kult ut når hu går på alle 4. Men skal se hva jeg får til her.

Jeg har hverken fjærpenn, pent papir eller noe, og gidder ikke kjøpe kun for dette

hehe, DETTE kan jeg få til tror jeg! Men litt usikker på hvordan jeg skal få festte hårrullene... hmmm

- Bridie som sminker seg

Med hvilken sminke?????

Hehehehe, hadde jeg hatt noe rååååååsa så ;)

Men skal se hva jeg får til. :D

Skrevet
Birdie som den ulven i rødhette, når den ligger i sengen og later som den er bestemora.. helst med en utkledd rødhette(katt) som sitter på sengkanten? hihi

du glemte denne da... :whistle:

Skrevet

hehehe, må bli PÅ lokket, ellers faller hu GARANTERT nedi! Men oppå lokket så mistenker jeg at det ikke ser like kult ut... hmmm. skal se her

Hva med å få henne til å sitte på en potte?

Skrevet

Bri i sofaen, henslengt med fjernkontrollen og en brus/pils.

Bri som vasker do med dokost i munnen (isj).

Skrevet

Bri med 4 labber i matskål(er)

290508_013.jpg

Hund som klør seg selv på nesa

290508_007.jpg

Bridie i solnedgang

290508_040.jpg

Amstaff. (hundekamp faktisk!! :wub: ) (dette var desverre det eneste bildet jeg har... Var liksom FØR jeg tok så mye bilder dette... hehe)

DSC03395.jpg

Det skjer så mye her at jeg mister helt oversikten! hehe. Men, la meg se....

Og da mangler disse til senere.

-to hvite menn med maling

-trillebårkjøring med menneske med hund på ryggen

-Bridie med pølse på nesa

Og fra de andre sakene, som jeg ba om forslag, der har jeg plukket ut disse som jeg syns kunne være artige

-Grilldame.. med dress osv. (OM jeg får tak i grilldress, garanterer ikke noe)

-ulven i rødhette, OM jeg finner bestemorlue.... rødhette katt får jeg ikke fikset.

-kontorstol Bridie med briller og tastatur

-bake Bridie

-Sminke Bridie/dusj Bridie litt modifisert

-oppvask Bridie

de andre gidder jeg ikke... Desverre :)

Skrevet

Takker. :wub: Jeg må innrømme at det kunne ha vært et mer flatterende bilde av rasen, men man taver det man haver. :)

Skrevet

hehe, sant så sant! Men som sagt ja. dette var det eneste jeg hadde desverre :wub:

Men kan jo legge til at Dibo og Cenita er de to hundene som gjorde at jeg forelsket meg helt i rasen! Og som endte opp som den eneste rasen som Buffy aldri var redd. Brøle bikkja mi løp jo logrende rett bort til en amstaff i Oslo på den tida og sku leke. Alle andre bikkjer ble jo kjeftet opp og ned i mente :)

Dette var gamle naboene våre :)

Skrevet
Bri med 4 labber i matskål(er)

290508_013.jpg

:wub::):) Det der kaller jeg juks og fanteri! Selvom det ante meg at den kom til å komme :P

Skrevet
Men kan jo legge til at Dibo og Cenita er de to hundene som gjorde at jeg forelsket meg helt i rasen! Og som endte opp som den eneste rasen som Buffy aldri var redd. Brøle bikkja mi løp jo logrende rett bort til en amstaff i Oslo på den tida og sku leke. Alle andre bikkjer ble jo kjeftet opp og ned i mente :)

Jepp, det hjelper definitivt på. :wub: Flotte hunder er de fortenk.

Skrevet
Pusser tenner ved vasken, sitter på do eller står i dusjen på to bein? :wub:

hehe, den tannpussen skal jeg prøve å få til. Og mulig dusj på to. (uten vann er jeg redd) :P

Men sitte på do blir liksom litt rart med dasslokket igjen. Og STÅ NEDI dassen blir litt dumt for badet mitt sin del :)

Jepp, det hjelper definitivt på. :P Flotte hunder er de fortenk.

Ja, det er de så definitivt! Jeg falt totalt helt og pladask jeg! Bare elsker når Dibo smiler! hehe.

(er forøvrig redd de ikke lever lenger nå... Cenita hadde vel vært 11 nå, og Dibo 9... Cenita begynte å bli gammel og stiv, og små sur her i fjor høst, og Dibo sleit med furunkolose på labbene, så han blødde stygt lenge.

Dessuten fikk de barn i høst, så tror dyrene fikk slippe før det. :P

... og leser Hundesport. Jaaa! :)

hehehe, se hva vi får til på hytta i helga! :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...