Gå til innhold
Hundesonen.no

Utfordre-Psycho-tråden

Marianne

Recommended Posts

Guest Just me!!
Skrevet

Herregud, som dere mishandler mennene deres! :icon_redface: OC og Lars: KOM HIT! :D

• Svar 685
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Herregud, som dere mishandler mennene deres! :icon_redface: OC og Lars: KOM HIT! :D

Eeeeey!! :D MIN!! *knurre dyp, advarende strupelyd*

Skrevet
Så mange fine bilder! :icon_redface::D

Kan jeg få se en dalmatiner og en gordonsetter, helst i samme bilde? :closedeyes:

Ehh nei? det kan du ikke... :rolleyes:

Jeg TROR kanskje jeg skal ha dem hver for seg da men... :D

Guest Just me!!
Skrevet
Eeeeey! :icon_redface: MIN! *knurre dyp, advarende strupelyd*

Chill! *kaste frolic til*

Skrevet
Kan jeg få se en dalmatiner og en gordonsetter, helst i samme bilde? :closedeyes:

Altså.... Her har du en IRSK setter i flat dekk

Etter1006146.jpg

En ENGELSK setter som kom med pigghalsbånd

Diverse020.jpg

men som dro igjen med lærhalsbånd

Diverse021.jpg

Og en dalmisVALP som hopper OVER en retriever!

hopp8ui.jpg

Du glemmer dette med gordon setter og et bilde osv da vel? :rolleyes:

Har du et bilde av Bridie sammen med en liten hund da? :whistle:

Å jada!

Bridie og Eddie

DSC_0173.jpg

Og da mangler disse til senere.

-bri med 4 labber i matskål

-hund som klør seg selv på nesa med framlabben (jeg velger den fremfor den andre )

-to hvite menn med maling

Skrevet

Den kule irske setteren gjør at jeg glemmer gordon;) Jammen meg bra at den engelske dro igjen med lærhalsbånd da. *au!*

Fnis, tror jeg skal begynne på "hoppe over retrivervalp" kur med Casper jeg, så artig ut! :whistle:

Skrevet

-hund som klør seg selv på nesa med framlabben (jeg velger den fremfor den andre )

Du mangler trillebårbildet jeg ønsker meg da. :whistle:

Skrevet
Den kule irske setteren gjør at jeg glemmer gordon;) Jammen meg bra at den engelske dro igjen med lærhalsbånd da. *au!*

Fnis, tror jeg skal begynne på "hoppe over retrivervalp" kur med Casper jeg, så artig ut! :whistle:

hehe, ja akkurat det dekkbildet der av Ato kan få en til å glemme mye ;)

Og ja, begynn å trene. Ato (irsk settern) og Buffy hoppet hinder over hverandre og sånn :D

Du mangler trillebårbildet jeg ønsker meg da. ;)

hehe, jeg kom på det da jeg så du hadde skrevet i tråden ;)

-trillebårkjøring med menneske med hund på ryggen

Skrevet
Jeg vil ha noe så enkelt som et bilde av en amstaff jeg. Som du har tatt altså. :whistle:

hmmm, da må jeg finne frem et gammelt album igjen, fra like før vi fikk Buffy. Men jeg skal finne det etterhvert.

Der er det vel intet mindre enn TO amstaffer på et bilde mener jeg å huske :D

Skrevet

Hm... Hva med Bridie i solnedgang? Det har du vel ikke lagt ut her før?

Også vil jeg se et bilde av Bridie som tygger på noe man ikke så ofte ser hunder tygge på. Noe annet enn tyggebein og pinner liksom. :whistle:

Skrevet

Nå skal jeg forresten BE dere om å være kreative her! hehe. Men disse bildene vil jeg egentlig ikke at det skal være noe krav om. Det er bare jeg som trenger flere ideer.

Altså, jeg har jo tatt mange bilder av Bridie der jeg kan plassere hu i en stol, putte ting i kjeften hennes og be hu bli osv. Som feks dette:

DSC_0005.jpg

Har dere tips til flere tilsvarende bilder jeg kan ta?

Altså bilder av Bridie i forskjellige situasjoner, med ting i kjeften, på hodet eller annet? Altså, situasjons bilder som kan tas i et vanlig hjem der det eneste man krever er at bikkja kan sitte i ro og holde fast ting?

Og krav er jo også at ting som bikkja må ha på seg er ting som vanlige folk har i huset sitt... Eller er lett tilgjengelig.

Jeg har plan om et bilde av Bridie der hu sitter i et barnesete i en bil, med smekke, tåteflaske osv, men jeg har liksom hverken barnesete eller smekke. (tåteflaske har jeg KJØPT spesielt for bildet).

Men, andre tips? Garanterer ikke noe her som sagt, bare trenger flere tips, og tenker litt på å sende det inn til aussieforumet blandt annet :whistle:

-trillebårkjøring med menneske med hund på ryggen

-amstaff

(ps, noen av disse bildene trenger jeg fotograf til, så derfor de er litt trege. Og ja, de andre sier det seg selv at jeg generelt trenger FOLK til :D)

Skrevet
Bridie som sitter i en stol, med bh på seg? :whistle: Haha, jeg er barnslig.

En bh, og poten over snuten, fordi hun skammer seg fordi hun er så 'dirty' ? :rolleyes: :rolleyes:

Skrevet
Hm... Hva med Bridie i solnedgang? Det har du vel ikke lagt ut her før?

Også vil jeg se et bilde av Bridie som tygger på noe man ikke så ofte ser hunder tygge på. Noe annet enn tyggebein og pinner liksom. :whistle:

Bridie tygger på en Irsk Terrier. (det er jo ganske uvanlig)

1612078.jpg

Bridie plukker, tygger og spiser stikkelsbær

27070713.jpg

Bridie tygger høne

2.jpg

og Bridie tygger på LARS! (dette er nok desverre mer vanlig enn alt det andre)

2008075.jpg

Skrevet
Bridie som sitter i en stol, med bh på seg? :D Haha, jeg er barnslig.

hehehe, bortsett fra at stakkars Bridie kommer til å drukne i mine BHer så!! :whistle:

En bh, og poten over snuten, fordi hun skammer seg fordi hun er så 'dirty' ? :rolleyes: :rolleyes:

Jeg klarer bare ikke å lære Bridie å holde en labb på nesen.. Hu krafser og klør seg på nesen, men HOLDER den ikke der...

Skrevet
hehehe, bortsett fra at stakkars Bridie kommer til å drukne i mine BHer så! :D

Jeg klarer bare ikke å lære Bridie å holde en labb på nesen.. Hu krafser og klør seg på nesen, men HOLDER den ikke der...

lim ned fast ;):whistle:

Skrevet

Jeg vil se et bilde av Bridie som den stereotypiske nordmannen som griller! Altså, hun trenger ikke ha noe grillmat i munnen, men alt utstyret. Eller så vil jeg se dødsskummelulvebridie som akkurat har nedlagt et bytte!

Skrevet
Jeg vil se et bilde av Bridie som den stereotypiske nordmannen som griller! Altså, hun trenger ikke ha noe grillmat i munnen, men alt utstyret. Eller så vil jeg se dødsskummelulvebridie som akkurat har nedlagt et bytte!

OH, og hun må ha med den obligatoriske vente-pilsen! :whistle:

Guest Just me!!
Skrevet
Frolic?? Ja, du kan virkelig å roe folk! :D

Hva Pusa IKKE kan sier bare jeg altså. :whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...