Gå til innhold
Hundesonen.no

Utfordre-Psycho-tråden

Marianne

Recommended Posts

Skrevet
Ja, jeg skal se om jeg får til i løpet av de neste dagene hehehe...

Han gjør det ikke for meg uten kamera, så tviler jeg får det til med :rolleyes:

Jeg kan jo prøve å smiske litt ;)

Du må bruke din kvinnelist :closedeyes: Vi vil se bilde nå! :P

• Svar 685
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Ja, jeg skal se om jeg får til i løpet av de neste dagene hehehe...

Han gjør det ikke for meg uten kamera, så tviler jeg får det til med :rolleyes:

Jeg kan jo prøve å smiske litt ;)

ooh, give us the dirty details! :P:P

Skrevet
Btw.. nå har jeg falt helt ut av hva jeg mangler og ikke her inne.. Noen som kjeder seg? :rolleyes:

Ikke se på meg, orker ikke nå igjen. :wub: Men jeg har ennå ikke fått froskeperspektivbildet mitt. :ahappy:

Skrevet
Jeg vil se bilde av Bridie med tre ben oppi en matskål! :wub:

hallo! ta deg nå litt sammen da. Jeg trener inn triks to ganger i året liksom, nå har vi klart TO bein ;)

En hund som spiser melon venter jeg forsatt på .. :rolleyes:

Vente til jeg skal spise melon så :)

Ikke se på meg, orker ikke nå igjen. :P Men jeg har ennå ikke fått froskeperspektivbildet mitt. :ahappy:

den hadde jeg glemt faktisk. kommer plutselig :)

Skrevet
hallo! ta deg nå litt sammen da. Jeg trener inn triks to ganger i året liksom, nå har vi klart TO bein :wub:

:ahappy: Jeg hadde egentlig tenkt å skrive 4 bein først, så jeg var ganske grei *flirer*

Skrevet
Hmmm, desverre tror jeg at dette ikke kommer til å skje.

Jeg tror ikke jeg skal mase mer på Lars, og jeg VET at jeg ikke har sjans om å komme meg mellom slalompinnene uten å knekke dem! du har jo sett meg selv, Mikkel! :ahappy:

Kan jeg forandre ønsket til at jeg vil se en person gå gjennom tunellen og slalom da. Så kan du huke tak i hvem som helst.

(Og nei, jeg egner meg dårlig til slalomgåing selv. Kvinnelist eller ikke. :wub: )

Skrevet
Kan jeg forandre ønsket til at jeg vil se en person gå gjennom tunellen og slalom da. Så kan du huke tak i hvem som helst.

(Og nei, jeg egner meg dårlig til slalomgåing selv. Kvinnelist eller ikke. :) )

Du kan få låne Ole Christian, Marit! Han er lettlurt vettu! :ahappy:

hehe okei Mikkel! Da satser vi på Ole funker. :wub: Må prøve å få til dette snart. Vi må trene en dag Bente!

Skrevet
Ikke se på meg, orker ikke nå igjen. :P Men jeg har ennå ikke fått froskeperspektivbildet mitt. :)

SÅNN

210508_015.jpg

Også blir den frekke frosken oppdaga!

210508_016.jpg

jeg venter forsatt her jeg :whistle:

hehe, jammen jeg har enda ikke spist melon jo!

håper forresten det holder med honningmelon? :rolleyes:

Skrevet

Nå har jeg prøvd å få en liten oversikt over bilder som mangler her......

-Flere mongo bilder

-hund med ananas i munnen

-skalla fyr med apportbukk i munnen i utgangsstilling

-skalla fyr hopper bukk over fyr i rød genser med zero flaske ved siden av

-Whippet

-dame eller mann gjennom slalom og rør

-Bridie med tre ben i matskål

-nussebilde av Lars

-sennenhund

Skal legge ut noen av disse snart, så får jeg prøve å dra lista med meg fremover for å huske dette. Håpe å få tatt noen av bildene til helgen når Bente og gubben kommer :lol: (og Bente, husk at Ole må ha rød genser da)

Skrevet

Var vel melonhunden som manglet, og ikke annanashunden?

Jeg vil forresten se trollet under brua også da..... :lol:

Skrevet

-Flere mongo bilder

Jeg husker jo ikke hvilke jeg la ut sist da, men bær over meg om det blir dobbelt her :lol:

fredag_005.jpg

fredag_013.jpg

torsdag2.jpg

torsdag29.jpg

21060715.jpg

18060723.jpg

1106073.jpg

1106072.jpg

-hund som spiser melon (skrivefeil sist med den ananasen, den er jeg jo ferdig med) :)

DSC_0008.jpg

-Whippet

Dette er det nærmeste jeg kommer desverre...... ;)

buffy58.jpg

-Bridie med tre ben i matskål

DSC_0017.jpg

:rolleyes:

-nussebilde av Lars (til ære for Pus (just_me)

DSC_0018.jpg

-sennenhund

Diverse043.jpg

Diverse057-1.jpg

Disse mangler:

-skalla fyr med apportbukk i munnen i utgangsstilling

-skalla fyr hopper bukk over fyr i rød genser med zero flaske ved siden av

-dame eller mann gjennom slalom og rør

Skrevet
Var vel melonhunden som manglet, og ikke annanashunden?

Jeg vil forresten se trollet under brua også da..... :lol:

Yapp, jeg fant ut.

hehe, trollet under brua er der, om du bare ser godt nok :) Bildet er da trossalt tatt på Stenberg Gård, et sted det visstnok skal spøke veldig ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...