Gå til innhold
Hundesonen.no

Imagecopy Flying Finish "Supra"


ElinT
 Share

Recommended Posts

Det er vel på tide med noen bilder igjen av lille kråkemor, hun er forresten allerede blitt 9mnd lille tøtta...

Hun og Molly har liksom bare blitt valpen og gamlemor og sånn vil det nok bare fortsette å være. Selv om Supra egentlig snart ikke kan gå for å være valp lenger og Molly er jo igrunn slettes ikke gammel, bare straks 6år- men i forhold til de to andre så er hun blitt gamlemor...

(Ikke så bra bilder, men sorry det får dere bare leve med, hehe!)

sn002.jpg

sn006.jpg

sn011.jpg

sn014.jpg

Snødykking er veldig kult altså!

sn029.jpg

Supra på lageret på jobb:"Hey, muttern! Vi må ha med oss flyt sparkel! *fnis*

sn030.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 203
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veldig søt, og farlig vakker...

Zebra: SKAL VI LEKE SNART????

Tusen takk!

Og Supra inviterer herved til playdate neste mandag på biejordene i ett tiden...? Da har vi nemlig startet juleferie og håper dere også har mulighet før mørket faller på :)

hehe - Snødykking må være et slektstrekk, for sånt gjør Norris og mammaen hennes også :P

Skrekkelig søt er hun, Supratøtta!

Det er nok det ja, hun og Molly er begge like gale etter å dykke i snøen og å bære på digre pinner (les: trær....)

Så fin! :) Er det bare bildet eller er hun så liten som det ser ut på det siste bildet?

Hehe, hun er liten, HVOR liten hun egentlig er diskuteres *fnis*

I forhold til de to andre her hjemme så er hun knøtt, men man kan liksom ikke sammenligne med middels store ponnier heller :P

Men hun er ca 54-55cm og 15,5kg, håper hun vokser på seg ett par cm til så er hun helt perfekt størrelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hun er liten, HVOR liten hun egentlig er diskuteres *fnis*

I forhold til de to andre her hjemme så er hun knøtt, men man kan liksom ikke sammenligne med middels store ponnier heller :P

Men hun er ca 54-55cm og 15,5kg, håper hun vokser på seg ett par cm til så er hun helt perfekt størrelse :)

Ja, hun er liten :) Men veldig søt :) Trodde ikke jeg skulle møte en belger som var lavere enn Extra, men det er jo Supra (enda). Selvom Extra ikke har høyden med seg, så er hun enda mer enn 10 kg tyngre enn Supra ( :P ).

Legg gjerne ut flere bilder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok det ja, hun og Molly er begge like gale etter å dykke i snøen og å bære på digre pinner (les: trær....)

hehe - Drama og er glad i digre pinner, Norris holder seg fortsatt til sånne passe store.. Av alle ting som arves, liksom.. :)

Hehe, hun er liten, HVOR liten hun egentlig er diskuteres *fnis*

I forhold til de to andre her hjemme så er hun knøtt, men man kan liksom ikke sammenligne med middels store ponnier heller :)

Men hun er ca 54-55cm og 15,5kg, håper hun vokser på seg ett par cm til så er hun helt perfekt størrelse :)

Supra er lita, selv om du ikke sammenligner henne med middels store ponnier.. Men det ække no galt med å være lita, sier Norris, jeg er glad om hun blir over minstemålet på 56 cm, jeg *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supra på lageret på jobb:"Hey, muttern! Vi må ha med oss flyt sparkel! *fnis*

sn030.jpg

Hehehe..Godt å se det er flere belgere som "jobber" i byggevarebransjen! Loke har sovi mye på sekker med fiberarmert baderomsstøp i sin tid, men på det "nye" stedet vi jobber må han holde seg mer i bilen selv om han får sine daglige runder på varemottak hehe...

Stakkar Lyra ble oppvokst i byggevarebransjen og måtte tidlig være med inn i trucken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe..Godt å se det er flere belgere som "jobber" i byggevarebransjen! Loke har sovi mye på sekker med fiberarmert baderomsstøp i sin tid, men på det "nye" stedet vi jobber må han holde seg mer i bilen selv om han får sine daglige runder på varemottak hehe...

Stakkar Lyra ble oppvokst i byggevarebransjen og måtte tidlig være med inn i trucken...

Supra har vært med på jobb siden jeg fikk henne og det stor trives vi begge med! Vi jobber ikke på lageret da, men er innom der daglig. Jeg jobber som murer så Supra er med rundt på alle byggeplassene :)

Hun kjører også truck og er så harry at hun styrer med en labb :shocked:

n546696050_1585042_2852.jpg

Hun finner det vi trenger på lageret...

n546696050_1585041_2222.jpg

Og er alt i alt en perfekt flink håndtlanger :)

n546696050_1585040_5196.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er så vakker den jenta at jeg nesten får vondt i meg. :) Og jeg kjenner igjen et par av ansiktsuttrykkene fra minstejenta her hjemme (som forøvrig er halvsøster til Supra's pappa) Så kjekt at hun får være med på jobb, ser ut som hun storkoser seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hun er vakker vakker vakker er hun............. nyyyyyyyyyyyyyydelig uttrykk - og flink i jobben ser det ut for *ler*

...og hun er ikke såååååå liten da, liten ja - men ikke så knøtt som jeg trodde - hun blir nok akkurat passe tenker jeg, jeg har laget ponnier lenge nok, blir fint med ei tøtte hvor man ikke behøver å være så sær på størrelsen på hannhunden når den tid kommer (om hun er sunn og frisk).

Vel, hannhund er vel strengt tatt egentlig bestemt *ler* - såfremt de begge er sunne og friske liksom - vi krysser fingre for det kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er så vakker den jenta at jeg nesten får vondt i meg. :P Og jeg kjenner igjen et par av ansiktsuttrykkene fra minstejenta her hjemme (som forøvrig er halvsøster til Supra's pappa) Så kjekt at hun får være med på jobb, ser ut som hun storkoser seg :P

Ja, hun har det supert på jobb, hele firmaets maskot :P Molly er også endel med på jobb, men hun får velge hun da, hehe. Når jeg lufter de om morgenen så vet hun vi skal på jobb når jeg har på arbeidstøy og så går hun enten til bilen eller til hus døra etter tur. Raringen, men jeg tror nok hun synes det er deilig å ha hele huset for seg selv hele dagen når hun er hjemme :drool:

Hun er vakker vakker vakker er hun............. nyyyyyyyyyyyyyydelig uttrykk - og flink i jobben ser det ut for *ler*

...og hun er ikke såååååå liten da, liten ja - men ikke så knøtt som jeg trodde - hun blir nok akkurat passe tenker jeg, jeg har laget ponnier lenge nok, blir fint med ei tøtte hvor man ikke behøver å være så sær på størrelsen på hannhunden når den tid kommer (om hun er sunn og frisk).

Vel, hannhund er vel strengt tatt egentlig bestemt *ler* - såfremt de begge er sunne og friske liksom - vi krysser fingre for det kjenner jeg.

Neida hun er ikke pygmé, og jeg ønsket meg jo ei lita tispe så jeg er jo kjempe fornøyd jeg da :P

Krysser fingrene jeg også for at de begge forblir sunne og friske, det tror jeg blir bra! Og jeg kan jo så fryktelig mye om avl og sånt *flir* men jeg klarer ihvertfall å se at de begge er vakre og stødige, bra hunder så langt :lol:

Største problemet når den tid kommer blir jo strengt tatt at vi skal IKKE ha mer enn de tre belgerene vi allerede har, og jeg kjenner allerede nå at jeg kommer til å få lyst på en av de valpene..... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Supra har blitt 10mnd, begynner å bli stor jente- fått løpetid og påmeldt første utstilling som junior ( i Bø). Utstillingen er jeg veldig spent på kjenner jeg, og jeg er glad jeg slipper å stille henne selv denne gangen *flir*. Jeg passer dårlig inn i utstillingsringer føler jeg...

sn2004.jpg

sn2006.jpg

sn2007.jpg

sn2003.jpg

sn2016.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Fiiiiineste jenta si - og for en pels den har den dotten *ler* Det er jo tydeligvis greit at hun løper nå, men det spørs om det ikke blir litt lite hår på den kroppen til Kristiansand altså........ Du vet forøvrig at du får storinnrykk den helgen eller? *ler* - Jeg ser for meg at du bor svært mye nærmere Kristiansand enn meg nemlig *fnise*

Gleder meg til å se henne igjen på Bø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiiiineste jenta si - og for en pels den har den dotten *ler* Det er jo tydeligvis greit at hun løper nå, men det spørs om det ikke blir litt lite hår på den kroppen til Kristiansand altså........ Du vet forøvrig at du får storinnrykk den helgen eller? *ler* - Jeg ser for meg at du bor svært mye nærmere Kristiansand enn meg nemlig *fnise*

Gleder meg til å se henne igjen på Bø.

Hehe, hun har nok av pels ja, man må omtrent grave gjennom pelsen for å kjenne at det er en hund inni der.

Jeg satser på ekstrem røyting etter Bø og så flott pels igjen til Kristiansand, det er lov å håpe ihvertfall.... :)

Dere er hjertelig velkomne den helga, bare kjempe koselig det! Det er ca en time å kjøre til Kristiansand herfra, så det er bittelitt nærmere ja :P

Søteste vakreste Supra :|

Og hun er mye,mye vakrere i virkeligheten enn på de elendige bildene jeg tar.... *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...