Gå til innhold
Hundesonen.no

din rase sin sorte får?


MarieR

Recommended Posts

hello! tenkte vi kunne legge ut bilder av hunder som er veldig lite rasetypiske for rasene våre(fargefeil,eksteriør og lignende).

her er en buhund som ser mer ut som en BC, alikevell ,jeg synns den er helt utrolig nydelig!!!

gizmo.jpg

Gizmo01_500.jpg

aaah..han er bare nydelig synns nå jeg! :D vil aldri bli noen ener i utstilling men alikevell! for de som ikke vet det, denne buhunden har altfor mye hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar
lisa_1.JPG

Her er en lite rasetypisk labrador! Og godt er det :D

kjempefin! hvorfor avler de egentlig på den feite labradoren? er det bare for utsendet liksom? jeg ser ikke noen bruks fordeler ved å være så kraftig. syns det er tøft med golden og labrador som er litt lette og gode i kroppen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvorfor labradoren bare ble større og større.. For det gir jo absolutt ingen fordeler for en jakthund å være kraftig. Men det har vel noe med utstilling å gjøre, noe som nordmenn er helt hekta på. I Sverige for eksempel, er det mange gode jakt-kenneler med sterke og gode linjer. Mens i Norge så er det "in" å ha hvit feit golden (istedet for gyllenrød, slank og liten slik den skal være) og kraftige labbiser som i og for seg er gode brukshunder, men lite brukelig på jakt. Pga tyngdekraften rett og slett. Jakt-labben er fenomenal. Med de linjene man får i England så får man en jakt-labb med BC-hjerne, men en hjerne som lærer fort hva som er riktig, men som aldri kryper eller "bukker under" om den blir bedt om å gjøre noe den ikke vil.

kjempefin! hvorfor avler de egentlig på den feite labradoren? er det bare for utsendet liksom? jeg ser ikke noen bruks fordeler ved å være så kraftig. syns det er tøft med golden og labrador som er litt lette og gode i kroppen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... Har noen av dere lest retrieverhåndboka? Jeg finner ikke bildet på internett, men der er det et bilde av en labrador med en genefeil slik at den ser ut som en dalmantiner :D (ene av foreldrene er svart, den andre er gul)

Jeg har lest retriever håndboka. Den labradoren er veldig morsom. Hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hallo!!! En sånn vil jeg ha! :D

Dritstilig da :D

Ja, jeg og.. :)

Har drit lyst på en Brindle Chow.

Sjokolade farget er jeg ikke så begeistret for. :D

(Uheldigvis så blir ganske mangen feilfarget Chow's drept ved fødselen, da de ikke vil at de genene skal avles videre på. :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...