Gå til innhold
Hundesonen.no

Charliebass

Mari

Recommended Posts

Fryktinngydende stort hode, kraftige kjever, kritthvite skarpe tenner, svulmende muskler og med verdens minste hund inni. Charliebass er to kilo hund i en tredvekilos pakning, og en ytterst sjarmerende en.

Pingla, Pateticum, Guttebass, Rosinen, Sørgmodigheten og Herr Tristesen. Kjært barn har mange navn, og Charlie er særdeles kjær.

Charlie bærer verdens elendighet på sine skuldre, det meste er vondt, trist, elendig, forferdelig og deprimerende. Får han kjeft (som på det sterkeste består av et kremt) går verden faktisk under. Virkelig. Det er et overtramp uten like på hans sarte sjel og legeme, og etterfølges av enten skyldfølelsen fra ******* eller krampelatteren fra himmelen for kjeftgiveren. For en ting er sikkert, og det er at det er synd på Charlie. Veldig synd på ham, og alltid synd på ham.

En liten guttebass lærer nemlig fort at man får alt fra mat, kos, klapp og klem når man setter på seg "la meg slippe all denne lidelsen"-blikket.

Livet flyter forbi i et bedagelig tempo for Charlie, hvis det ikke er spiselig eller mykt å ligge på så kan det egentlig være helt det samme. Han er redd for støvsugeren, skvetter av det meste som rører på seg og det meste som ikke rører på seg. Bitepølsa er han lei av etter to røkk, og skal du på død og liv kaste den forbaska leika så kan du hente den sjæl gitt.

Det eneste han våkner litt til live for er kattepusen, men han blir fort lei der også, så da pisser han på et tre i stedet.. Charlie er rett og slett en patetisk unnskyldning av en kamphund.

Ååh.. Se hvilken fantastisk mat du spiser da! Jeg blir foret på papp og gråstein jeg, og har aldri smakt slike gaver fra oven. Men det er jo ikke så rart. Jeg fortjener ikke slikt, jeg som bare er en ussel og utmagret bakgårdsbastard uten verdi. Kos deg med maten din du. Jeg skal forsøke så godt jeg kan å ikke belemre deg med min eksistens.

2426587316_84c792edcf_o.jpg

OMG! He totally has a dandelion stuck in his forehead cleavage!

2389293057_70676baaa8_o.jpg

Skuende. Undrende. Tenkende. Vakuum.

2390124910_00839613af_o.jpg

2389292795_729ce197d9_o.jpg

Varre mat at du sa du hadde atte sarru??

2389292355_334993dc06_o.jpg

Ja, vi ler av ham ofte.

1829024280_7ce089b702.jpg

Whoa! Så høyr oppe har jeg ikke vært siden kattejakta i 2004!

2312745894_7bd43ac8b4_o.jpg

2312746726_aa6c852c81_o.jpg

Hvis du titter veldig nøye, så kan du skimte sjelen hans.

2311937143_2652d76679_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 164
  • Created
  • Siste svar
Guest Just me!!

Å herregud.. Skulle **** meg ikke gått inn her. :icon_redface:

Den PENESTE bikkja jeg noensinne har sett, Mari! Sånn seriøst. Elsker rasen, fargen og t.o.m navnet. Ææh! Nå er jeg så grisesjalu at det ikke går ann. Jeg vil ha en Charlie-kopi. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tak alle sammen! Charlie har krøpet inn i hjerterota mi, og der skal han selvsagt bli. Så det er hyggelig å høre at han er generelt likt av likesinnede hundeentusiaster. :o

Næmmen, har'n begynt å få gråbart også? :D

Ja! Harru hørt på makan?? Jeg liker det ikke, for jeg og sambo har bestemt at han skal bli 106 år gammel. Så vi synes gråbarten er litt prematur...

Er det en amstaff ? :( Alle snakker om at de er så 'skummle' hunder, men denne karen ser det ikke ut som det er så mye vondt i :D

:o Det er vel stygt å le... Men tanken på at Charlie er farlig er rett og slett bare komisk. :D Det finnes ikke vondt i den bikkja.

Men det er vel en forbannelse å være pen også? Stakkars, stakkars :(

:( Nettopp! Der fikk du sagt det... sier Charliebass. Og blafrer med øyenvippene i håp om mat og sympati.

Å herregud.. Skulle **** meg ikke gått inn her. :(

Den PENESTE bikkja jeg noensinne har sett, Mari! Sånn seriøst. Elsker rasen, fargen og t.o.m navnet. Ææh! Nå er jeg så grisesjalu at det ikke går ann. Jeg vil ha en Charlie-kopi. :closedeyes:

Og akkurat der ble du min favorittposter på dyresonen. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Fantastisk flott. Og muskuløs! Og, heldige meg har truffet han IRL, og han ER fantastisk...

Ja, han har gått ned (en god!) del side du så ham sist, og kommet seg litt i form. Noe som ikke er kjempeenkelt med en hund som Charlie som helst vil sofaligge. :(

savne min gamle, gode, søte amstaff-frøken :D

Og det skjønner jeg veldig veldig veldig godt. Jeg savner min lille gode fantastiske Bacon jeg også. Hver eneste forbaska dag. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, han er kjempeherlig:D For et utrykk! Fryktelig søt til å være skummel kamphund da gitt ... Det er da ikke sånn de skal være, eller? :D

En skikkelig søt godgutt. Utrykket hans minner mest om Fred-min gamle bassetgutt-sitt. Prioriteringene hans også. Mat. Seng. Mat. Søvn. Mat. Kos. Mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...