Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken veterinær/dyreklinikk bruker du?

TrudeM

Recommended Posts

Jeg bruker også hafrsfjord smådyrsklinikk, og er utrolig fornøyd! Håvard er bare helt fantastisk :no:

Brukte tidligere stavangers smådyrsklinikk, men det var noe heelt annet når jeg byttet til hafrsfjord. Veterinærene der kjenner både med og dyrene mine igjen med navn, noe de i stavanger ikke gjorde..

Fikk et helt annet forhold til veterinærene på hafrsfjord :P

Signerer denne jeg også! :D

Jeg kan til tider være ganske hønemor, men her får jeg klar beskjed om at det er bedre jeg ringer/kommer innom 100 ganger for mye over småting enn en gang for lite, og ingen spørsmål er dumme :P

Prøver å planlegge det slik at vi kan ta vaksiner o.l. hos dem når vi er i Stavanger, men ser ikke ut til at det er mulig denne gang, noen som vet om en trivelig dyreklinikk i Tønsbergsområdet? (kjekt om den er billig også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Har går vi til Skedsmo dyreklinikk.. :no: Veldig fornøyd, bortsett fra stive priser.

Vurderer å prøve Smådyrakkutten i Lillestrøm. Har hørt masse fint om dem (det er ikke like langt å reise).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker Groruddalen dyreklinikk.

Er superfornøyd med de etter at Pan klarte å spise en tunfisktube..

Operasjon ble igangsatt, og oppfølging etter operasjonen var prima.. Som overhysterisk eier var jeg innom der 4-5 ganger på 2 uker etter operasjonen, og ble tatt like godt imot hver gang!

Karoline der utførte operasjonen, mens Yvonne og ei til (som jeg ikke husker navnet på..) assisterte.

Jeg er rett og slett superfornøyd og vet hvor jeg vil neste gang, hvilken veterinær som er favoritten, og hvilken dyrepleier som er favoritten!

At hunden også trives utrolig godt der og liker folka (han liker jo alle mennesker..) er utrolig ålreit, han glemmer alt som heter å gå pent når han forstår hvor vi skal, vi må bare frem raskest mulig :icon_redface:

Unntaket er når vi skal gjøre ting som krever spesiell kompetanse selvsagt, er det ting andre er spesialister på bruker vi de, det viktigste for meg er at behandlingen er så god som den kan bli!

For vaksinering brukte jeg Oslo Dyreklinikk, men jeg merket ganske fort at jeg var allergisk mot hespetreet bak disken der, og det mennesket vil jeg helst slippe å prate med igjen.

Hun var rett og slett ekkel.

Veterinæren der var derimot veldig dyktig, men det hjelper faktisk ikke så mye når hespetreet bak disken er så ille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selv Sørum og Fet Veterinærkontor og er veldig fornøyd.

Vurderer å prøve Smådyrakkutten i Lillestrøm. Har hørt masse fint om dem (det er ikke like langt å reise).

Lurt litt på denne selv, men er fornøyd med de vi bruker selvom det er lengre reisevei. Men så er det greit å vite hvordan Smådyrakutten i Lillestrøm er også, med tanke på at det er kortere og enklere vei for meg om det en gang skjer noe akutt (så jeg må komme meg dit på egenhånd). Vet du om de har vakt(utenom åpningstider)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selv Sørum og Fet Veterinærkontor og er veldig fornøyd.

Lurt litt på denne selv, men er fornøyd med de vi bruker selvom det er lengre reisevei. Men så er det greit å vite hvordan Smådyrakutten i Lillestrøm er også, med tanke på at det er kortere og enklere vei for meg om det en gang skjer noe akutt (så jeg må komme meg dit på egenhånd). Vet du om de har vakt(utenom åpningstider)?

Står sikkert mye her: http://www.smadyrakutten.no/ :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Jeløya for mer alvorlige ting, og Asker dyreklinikk for småplukk.

Hvorfor lurer du på det?

Snakk om service :)

Gård = store dyr, store dyr er vansklig å ta med til veterinærkontoret, så da benytter hun seg sikkert av han når han kommer for å se til de andre dyra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gård = store dyr, store dyr er vansklig å ta med til veterinærkontoret, så da benytter hun seg sikkert av han når han kommer for å se til de andre dyra.

Ja jeg forsto det. Mente bare det måtte være deilig å få dyrlegen hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...