Gå til innhold
Hundesonen.no

NÅ er det min tur til å starte en tråd

Mirai

Recommended Posts

Skrevet

- Reroute To Remain

- Reflect The Storm

- Ready for / Ready for takeoff / Ready to takeoff

- Reload

- Read me

- Reap

osv :lol:

• Svar 299
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Kom på et navne forslag :lol:

-Bring it on. :lol:

Eh, det er jo ikke på R da :yes:

Jeg venter forresten spent på nye bilder!

Skrevet

Så søt hun er!

Hmm, kennelnavn?

Er ikke flink med navn, men her er noen forslag:

-Real Stuff

-Revolution(al)

Skrevet
Hallooo, bokstaven er jo R ikke B. :lol:

Såå sarkastisk trenger man vel ikke være :yes: En honest mistake!

Jeg er superdårlig på navn (altså, min neste skal hete Frosk eller Mygg liksom), så jeg kommer ikke med navnetips. Men masse lykke til:D

Skrevet
Såå sarkastisk trenger man vel ikke være :lol: En honest mistake!

Jeg er superdårlig på navn (altså, min neste skal hete Frosk eller Mygg liksom), så jeg kommer ikke med navnetips. Men masse lykke til:D

Pittelitt OT men, hva skjedde med Bug?

Skrevet
Såå sarkastisk trenger man vel ikke være :yes: En honest mistake!

Sorry altså, men HAHA! :lol:

Har ingen foreslått Rock On?

Skrevet
Pittelitt OT men, hva skjedde med Bug?

Jeg orker ikke hannhund .. Og Bug kan jo ikke være en tispe, tross alt. Men sorry Julie, jeg lager OT av tråden din:S

Skrevet

Søøøøte lille finne frøkna :lol:

Noen navneforslag:

Radioactive Rival, R. reminder, eller noe annet bak radioactive :lol:

Real Sugar

Rapunzel

Rimelig rask :rolleyes:

Reason to live/fight/run

Realese the hounds

Remind me later

Run to the hills

Run for your life ( ble litt sammenheng mellom de to siste her *flire*)

Ready to rule!

... men må vel innrømme at jeg syns Right On var et bedre forslag enn alle disse :yes:

Skrevet
Hehehe. Nei. Hvor har du det ifra :lol:

Er usikker på om det er noen i Norge som har "reine brukslinjer" i det hele tatt.

jeg tenkte på det kullet, er ikke begge foreldra fra brukslinjer. eller surrer jeg? hihi :whistle:

pen er hu ihvartfall :whistle:

Skrevet
jeg tenkte på det kullet, er ikke begge foreldra fra brukslinjer. eller surrer jeg? hihi :whistle:

pen er hu ihvartfall :lol:

Hva legger du i brukslinjer?

Benny kommer vel fra kennel Easy som ikke legger mye vekt på arbeidshunder akkurat, de heller mest mot utstilling. De har veldig mange hunder som har gjort det veldig bra på utstilling og de har flere importer fra Thornapple kennel som er en kjent kennel over dammen en plass som har veldig "utstillingspene" hunder. Easy er absolutt ikke noen kennel med "brukslinjer" i mine øyne. Faren til Benny er forøvrig en Thornapplehund han og. Benny er skikkelig fiiiin å se på syns jeg da. Nydelige tegninger og farger. Ikke ser han så svær ut på bildene heller, helt moderat hanhund liksom.

Aussiegården har brukt hunder fra utrolig mye forskjellig i sin avl og Nectar har noen brukshunder i stamtavla si men det betyr ikke at kullet er av brukslinjer. Min My har noen heftige hunder i stamtavla si hun også men hun er ikke en reinavla bruksaussie fordiom :whistle:

Aussiegården reklamerer vel for allround-aussier som kan gjøre alt, ikke brukslinjer såvidt jeg har forstått

Skrevet

da var det en annen oppdretter jeg tenker på. var et kull nå eller for litt siden som hadde reine brukslinjer etter det jeg forstod.

det var en annen en ja, hehe. var akkurat inne på siden dems å kikka :whistle:

Skrevet

Den må jo hete Raggie!!

Jeg skal faktisk på valpebesøk til aussiegården til uken! Bare for å kikke da (og putte et par stykker i lomma før jeg går... hehe)! Jeg skal ta noen bilder av skjønnheten din!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...