Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvinne har 48 hunder

Argyr

Recommended Posts

Dere fremstår som noen fordømte nysgjerrige fjortiser uten like.... at dere bare får dere til og legge inn disse innlegg med "Send PM" er direkte skammelig og motbydelig, dere er så innmari opptatt av å henge ut andre og fortsatt tro at der er i deres fulle rett til og gjøre dette pga dyrenes rettigheter eller helbred.

Å få en adresse i PM er vel ikke å henge ut noen?

Folk er nysgjerrige - enkelt og greit. Men jeg skjønner ikke hvorfor domene ikke blir lagt ut her i tråden jeg da. Det er jo offentlig og fullt lovlig å gi ut et domene navn.

Men jeg også er litt redd for heksejakt og var imot endel som foregikk på fora rundt omkring når det stod på som verst tidligere. Men heller si klart ifra om ingen heksejakt i tråd enn denne hviskingen og tiskingen på PM. Minner meg om arbeidsplasser der det er mest kvinner - uff hvor mye det sladres om bak ryggen på folk og for det meste rykter og oppspinn. (joda, damer er flotte skapninger, men har noen små skjønnhetsfeil :banana: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 882
  • Created
  • Siste svar
Ser at det nå selges uregistrerte KO'er i Talvik. Antar dette er valper fra hunder som er kommet fra Åsnes-kvinnen. Så innmari seriøst da, dersom dette er tilfelle, for Mattilsynet og Standal burde ve vite bedre og burde vel ha satt et forbud på at det avles på disse hundene!

Valpene i Talvik kommer ikke fra hundene som er omplassert i Åsnes saken.

Skjønner at folk er nysgjerrige, er det selv. Man vil gjerne unngå en slik tragedie igjen. Men hjemmesiden som påstås være registrert på Åsneskvinnen er kun en side hvor det står Hosted By, alternative hunder eller ikke...

Det er 7 forskjellige domener registrert på Åsnes kvinnen som er aktive, men ikke alle har innhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere fremstår som noen fordømte nysgjerrige fjortiser uten like.... at dere bare får dere til og legge inn disse innlegg med "Send PM" er direkte skammelig og motbydelig, dere er så innmari opptatt av å henge ut andre og fortsatt tro at der er i deres fulle rett til og gjøre dette pga dyrenes rettigheter eller helbred.

Om dere finner den hjemmesiden så forferdelig så la nå for guds skyld være å gå inn på den da, at dere føler behov for og advare er jo het meningsløst, oppfør dere litt voksne iallefall, selv om dette kan være vanskelig for en stor del av dere... ta ansvar for dere selv først og fremst, og slutt og opptre som nysgjerrige fjortiser som tror dere kan rette opp i de feilene som andre gjør...

Henge ut andre? Enlighten me, please - på hvilken måte henger man ut andre ved å informere om at en dømt dyremishandler er back in business?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henge ut andre? Enlighten me, please - på hvilken måte henger man ut andre ved å informere om at en dømt dyremishandler er back in business?

Det har vel ikke vært noen rettsak eller dom enda, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
Det er 7 forskjellige domener registrert på Åsnes kvinnen som er aktive, men ikke alle har innhold.

Lyst til å gi meg en pm med disse? :rolleyes2:

Hjemmesiden som er ganske aktiv og oppdatert har adresse "kennelnavnet.com", om noen er interessert.

Mvh Cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

"Kvinnen har oppgitt at Aiko døde av hjerteproblemer, men slike problemer har aldri hunden hatt tidligere. "

Må være smittsomt hjertesvikt som ligger og ulmer i jorda der oppe, så mange hunder som har dødd av hjertestans. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere kanskje vet det at hverken kennelnavn, navn eller adresse til oppdretteren kunngjort i media? Om noe av dette blir offentliggjort før rettsaken mot henne kommer opp så kan saken bli avvist.Dessuten så er det i strid med loven om personvern, med andre ord, man kan bli anmeldt av den det gjelder, og tro du meg, henne vil ingen av oss ha på nakken. Bare sier i fra, sånn at hun ikke skal slippe unna igjen. Det det KAN bli konsekvensen hvis denne gruppen offentliggjør navn på henne og/eller kennelen.

Klippet ut fra en melding jeg fikk på facebook. Bare så vi ikke glemmer dette :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at hun skal kunne slippe unna om navn/kennelnavn blir offentliggjort?

Det står i klippet mitt:

Som dere kanskje vet det at hverken kennelnavn, navn eller adresse til oppdretteren kunngjort i media? Om noe av dette blir offentliggjort før rettsaken mot henne kommer opp så kan saken bli avvist.Dessuten så er det i strid med loven om personvern, med andre ord, man kan bli anmeldt av den det gjelder, og tro du meg, henne vil ingen av oss ha på nakken. Bare sier i fra, sånn at hun ikke skal slippe unna igjen. Det det KAN bli konsekvensen hvis denne gruppen offentliggjør navn på henne og/eller kennelen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må i såfall være tidenes beste måte å slippe unna straff på? Det er bare å kverke en eller annen, tipse VG om at det var deg sånn at navnet ditt blir offentlig gjort, og vips så slipper du unna straff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti.. Jeg blir virkelig kvalm av hele denne saken... Her er jo virkelig beviset på dyrevernet vi har her i landet :ahappy:

Edit: Hvorfor løper ikke ekstremister rundt oppe i skogene der og redder ut hundene fra dette stedet, i stedet for å slippe løs rev og mink fra burene sine? Hundene hadde i det minste kunne fått nye hjem hos noen som hadde tatt seg av dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvor er de nå, folkene i "Slipp dyra fri", eller hva de heter? Hadde de kidnappet disse hundene og fått dem omplassert, hadde de virkelig gjort noe nyttig.

Så løsningen er å bryte loven og skape lovløse tilstander. Syns du virkelig ikke politi og rettsvesen har mer enn nok å gjøre? Er da det å øke deres arbeidsbyrde en løsning ... da tar det ennå lengre tid å få en ev dom i slike saker. DET går utover alle dyr, ikke bare dyrene i denne saken. (for ikke å snakke om ringvirkningene som påvirker mennesker i systemet også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Så løsningen er å bryte loven og skape lovløse tilstander. Syns du virkelig ikke politi og rettsvesen har mer enn nok å gjøre? Er da det å øke deres arbeidsbyrde en løsning ... da tar det ennå lengre tid å få en ev dom i slike saker. DET går utover alle dyr, ikke bare dyrene i denne saken. (for ikke å snakke om ringvirkningene som påvirker mennesker i systemet også)

Det er ikke så farlig med lover, regler og rettsikkerhet eller juridiske holdepunkter i en sak som denne skjønner du for det er hunder som lider i utrengsmål. Det er klart at det apellerer i så stor grad til folks moralske holdninger at alminnelig rettsikkerhet eller folkeskikk er underordnet i de tilfellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så farlig med lover, regler og rettsikkerhet eller juridiske holdepunkter i en sak som denne skjønner du for det er hunder som lider i utrengsmål. Det er klart at det apellerer i så stor grad til folks moralske holdninger at alminnelig rettsikkerhet eller folkeskikk er underordnet i de tilfellene.

Tror vel ikke det er det at moral, rettsikkerhet og folkeskikk forsvinner som er problemet. Er vel mest det at man blir så fortvilet og frustrert over at det alltid er den som begår ugjerningene som skal tas vare på og ha beskyttelse av privatliv etc og at de som lider (i dette tilfellet hunder, i andre tilfeller voldtektsofre eller andre som har opplevd vonde ting) ikke får den hjelpen og beskyttelsen de trenger og fortjener. Frustrasjon over at det tydeligvis ikke er noe man kan gjøre for å forhindre at sånne mennesker som i denne saken får fortsette som de lyster. Da kan man vel få lov til å i det minste SI at man har lyst til å gjøre det ene og det andre, for å ventilere litt sinne og frustrasjon...? Tror vel ikke akkurat noen her hadde tenkt å kidnappe hundene (bare folk som virkelig ønsker å kverulere greier vel å se det sånn....), men jeg mener selvfølgelig! at det er viktigere å ta vare på ofrene enn på forbryteren - i alle saker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vel ikke det er det at moral, rettsikkerhet og folkeskikk forsvinner som er problemet. Er vel mest det at man blir så fortvilet og frustrert over at det alltid er den som begår ugjerningene som skal tas vare på og ha beskyttelse av privatliv etc og at de som lider (i dette tilfellet hunder, i andre tilfeller voldtektsofre eller andre som har opplevd vonde ting) ikke får den hjelpen og beskyttelsen de trenger og fortjener. Frustrasjon over at det tydeligvis ikke er noe man kan gjøre for å forhindre at sånne mennesker som i denne saken får fortsette som de lyster. Da kan man vel få lov til å i det minste SI at man har lyst til å gjøre det ene og det andre, for å ventilere litt sinne og frustrasjon...? Tror vel ikke akkurat noen her hadde tenkt å kidnappe hundene (bare folk som virkelig ønsker å kverulere greier vel å se det sånn....), men jeg mener selvfølgelig! at det er viktigere å ta vare på ofrene enn på forbryteren - i alle saker!

Det jeg tror Gråtass prøver å få frem, er at man er uskyldig til det motsatte er bevist; ergo har denne damen like mye rett på privatliv og beskyttelse som hundene hun (muligens) har mishandlet/har i eie. Men jeg forstår at folk blir oppgitte. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tror Gråtass prøver å få frem, er at man er uskyldig til det motsatte er bevist; ergo har denne damen like mye rett på privatliv og beskyttelse som hundene hun (muligens) har mishandlet/har i eie. Men jeg forstår at folk blir oppgitte. :lol:

Jada, men hva når det motsatte faktisk er bevist...? Og jeg mener (min helt personlige mening) at det er tilfelle her... Men jeg er for at folk bare skal få et visst antall sjanser sånn generelt jeg da, så jeg er vel ondere enn de fleste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...