Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvinne har 48 hunder

Argyr

Recommended Posts

• Svar 882
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Da er damen ekskludert fra NKK. Kennelnavnet får ikke brukes lenger, og hun er ikke lenger medlem av NKK.

Har hun fått aktivitetsforbud, eller er hun bare ekskludert?

Man trenger jo ikke være medlem av NKK eller inneha kennelnavn for å registrere valper, delta på utstilling, etc.

Skrevet
Har hun fått aktivitetsforbud, eller er hun bare ekskludert?

Man trenger jo ikke være medlem av NKK eller inneha kennelnavn for å registrere valper, delta på utstilling, etc.

Hun er "bare" ekskludert som medlem av NKK og får ikke bruke kennelnavnet lenger.

Hvorfor de ikke har gitt henne aktivitetsforbud og registreringsforbud er et godt spørsmål, men regner med at de ulike klubber rundt om vil stille spørsmålet til NKK.

Hun hadde anket - selvsagt, men saken ble ikke tatt til følge i hht brevet som klubben min har mottatt.

Skrevet

Måtte innom hjemmesiden. Den var julepyntet og fin. Oppdatert i september, var den også. Det så ut som oppdateringen ikke innebar ny info, men kennelnavnet er vel det samme som navnet på hjemmesiden og den lever da...

Skrevet

Så det jeg og. Det er trist. Man kan lure på om hun lever i en boble og tror alt er ok, eller om hun vil vise til "verden" at alt er ok. Men de reagerer kanskje på at ingen nye bilder eller ingen nye kull er på tampen? Det hele er rett og slett tragisk. Og dumme dumme meg, selv om jeg misliker damen enormt for hva hun har gjort mot hundene, så synes jeg på en måte synd på henne, for hun er uten tvil syk.

Vet at enkelte har lest sakspapirene og mener med oppdretteren at Mattilsynet har brutt noen lover i saken osv., men dette later ikke til å være helt sant, for hadde det vært det hadde det vel ikke endt slik det har endt.

Hvordan er det forresten? Er det kommet noen konkret avsluttning på det hele?

Skrevet
Vet at enkelte har lest sakspapirene og mener med oppdretteren at Mattilsynet har brutt noen lover i saken osv., men dette later ikke til å være helt sant, for hadde det vært det hadde det vel ikke endt slik det har endt.

Ikke?

Du har vel kanskje allerede glemt Fredrik Fasting Torgersen og Fritz Moen?

• 2 weeks later...
Skrevet

Pan: Hva Mattilsynet hadde med Friz Moen og Fredrik Fasting å gjøre, det lurer jeg litt på. Kan hende det har gått deg hus forbi, men vi snakker her om hunder og hundehold.

Ida: Hjemmesiden ble oppdatert lille julaften, med masse julepynt, men ingen info om hundene eller hva som skjer.

Skrevet
Er ikke den engelske buldoggen ny? :shocked: Den var ikke der sist gang jeg var på siden hennes!

Nei, dette er en Eng. Bull hun hadde for 3 - 4 år siden. Hun fikk vel en hannhund og to tisper på foravtale fra en oppdrettervenn av seg (samme som skøyt Biggen og lot han fly med fire kulehull i hodet). Disse døde, så hun hadde dem ikke ett år en gang tror jeg. Hun har lagt inn mange gamle bilder.

Skrevet

Har sitti å lest hele tråden fra start til slutt, har jo hørt litt i mediene om dette.

Det er helt utrolig hvor lenge de skal holde på med denne saken!

Måtte da gå ann å få litt fortgang i dette når det går utover så mange at de ikke kommer til bunns!

Etter min mening så burde dama ikke ha lov til å eie et eneste dyr på livstid.

Om hun absolutt skal få sjansjen igjen burde det gå minimum 5år i mellom og i den tiden burde hun få hjelp. Men det er vel bare å drømme om, helsenorge er ikke mye å rope hurra for det heller, hvertfall ikke innen psykiske lidelser.

Burde ha folk som titter innom uanmeldt i en lang periode og at hun skal starte med 4hunder!! Det er jo ganske mange det også! Syns det er galskap...

Blir helt oppgitt jeg...

Skrevet
Dette er en grusom sak på alle måter..!

Jeg er en ganske "fersk" (hatt hund 1 år) hundeeier, og enda ferskere forumdeltaker og utstiller, så jeg aner ikke hvem denne damen er.. Men skal jo ikke stikke under en stol at jeg er fryktelig nysgjerrig da..! :)

Er det noen som vet om hjemmesiden er "oppe å går enda"? Kan vel ikke be om linken direkte uten å bryte noen rettningslinjer, men det er jo lov å leite liksom!

Hvilket forum var det hun drev? (kanskje ikke lov å spørre om det heller ?:) )

Jeg ville gjerne funnet hjemmesiden, for å se hvordan oppdrettet er fremmstilt. Blir så utrolig skeptisk til hvor mye useriøse oppdrettere det er rundt omkring!

Selv var jeg veldig naiv da jeg kjøpte min hund (førstehund) og det er først nå, etter å ha vært i miljøet litt jeg ser hvor viktig det er å gå oppdretter i kantene. Jeg tror noen hadde fått bakoversveis hvis de hadde vist hvor naiv jeg var.. hehe :rolleyes: Heldigvis har jeg fått en super hund da, MEN når hund nr 2 skal i hus, da skal det undersøkes nøye!

Blir også veldig nysgjerrig... :)

Har skumlest de første ca. 8 sidene, og denne siste. Har hørt om saken før, men visste ikke at det var SÅ ille :shocked:

Edit: Fant ut hvem det var. Gikk på nettsiden. Hun hadde parret Grom-Grom med Goliat, Goliat er jo faren til Grom-Grom? :shocked: Er ikke de hundene tatt inn på et pensjonat da? :shocked:

Skrevet

Var inne og kikka litt jeg... Må jo innrømme at det sånn på overflaten ser bra ut da. Om jeg var ute etter en sånn hund og bare lette på nettet så ville jeg kanskje vurdert å sende en mail.

...kanskje ville jeg stusset litt når jeg kom til oversikten over hundene da... Der står det flere steder "(...)WAS KILLED BY THE NORGWEGIAN ANIMAL WELFARE WITHOUT ANY REASON!" Without any reason? FLERE hunder? Hmmm... tror nok jeg ville fjernet dette om jeg var henne..

Skrevet
Edit: Fant ut hvem det var. Gikk på nettsiden. Hun hadde parret Grom-Grom med Goliat, Goliat er jo faren til Grom-Grom? :shocked:

Han er ikke faren, men helbror vel.... Faren heter også Goliat.

Skrevet
Var inne og kikka litt jeg... Må jo innrømme at det sånn på overflaten ser bra ut da. Om jeg var ute etter en sånn hund og bare lette på nettet så ville jeg kanskje vurdert å sende en mail.

...kanskje ville jeg stusset litt når jeg kom til oversikten over hundene da... Der står det flere steder "(...)WAS KILLED BY THE NORGWEGIAN ANIMAL WELFARE WITHOUT ANY REASON!" Without any reason? FLERE hunder? Hmmm... tror nok jeg ville fjernet dette om jeg var henne..

Syntes ogsaå det så ganske normalt ut... Hun hadde jo ganske mange dyr da... Men. Det som var litt rart var at under bildene av hundene i halmen, sto det noe sånnt som: "Grom Grom loves the hay, the dogs plays in it." Under alle bildene. For å liksom understreke hvor godt de likte det høyet :)

Skrevet

Også skriver hun at de to andre opdretterne av den rasen er useriøse og blablabla og at hun er den eneste man skal kjøpe valp fra hvis man skal ha den rasen. Lurer på hvem som er den useriøse her? :S

Skrevet
Også skriver hun at de to andre opdretterne av den rasen er useriøse og blablabla og at hun er den eneste man skal kjøpe valp fra hvis man skal ha den rasen. Lurer på hvem som er den useriøse her? :S

Huff, ja... Leste ikke så nøye på siden at jeg fant alt det :)

Ble rett og slett kvalm i går, når jeg leste på siden :o

• 1 month later...
Skrevet

Så et klipp nå nettopp hvor de viste frem et digert sår på en av de hundene. Og valpene. Var i forbindelse med at 9 ansatte eller noe hadde sendt klage på behandlinga av hun ene som jobber i mattilsynet. huff..

Skrevet
det som var på dagsrevyen nettopp?

Er det snakk om Søndagsrevyen fra NRK 1. mars? Finner ikke noe om dette.

Edit: Jeg fant ut av det, TV2-nyhetene 18.30 var det. Merkelig at det ikke står noe om det andre steder.

• 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...