Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvinne har 48 hunder

Argyr

Recommended Posts

• Svar 882
  • Created
  • Siste svar
Da er damen ekskludert fra NKK. Kennelnavnet får ikke brukes lenger, og hun er ikke lenger medlem av NKK.

Har hun fått aktivitetsforbud, eller er hun bare ekskludert?

Man trenger jo ikke være medlem av NKK eller inneha kennelnavn for å registrere valper, delta på utstilling, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun fått aktivitetsforbud, eller er hun bare ekskludert?

Man trenger jo ikke være medlem av NKK eller inneha kennelnavn for å registrere valper, delta på utstilling, etc.

Hun er "bare" ekskludert som medlem av NKK og får ikke bruke kennelnavnet lenger.

Hvorfor de ikke har gitt henne aktivitetsforbud og registreringsforbud er et godt spørsmål, men regner med at de ulike klubber rundt om vil stille spørsmålet til NKK.

Hun hadde anket - selvsagt, men saken ble ikke tatt til følge i hht brevet som klubben min har mottatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte innom hjemmesiden. Den var julepyntet og fin. Oppdatert i september, var den også. Det så ut som oppdateringen ikke innebar ny info, men kennelnavnet er vel det samme som navnet på hjemmesiden og den lever da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det jeg og. Det er trist. Man kan lure på om hun lever i en boble og tror alt er ok, eller om hun vil vise til "verden" at alt er ok. Men de reagerer kanskje på at ingen nye bilder eller ingen nye kull er på tampen? Det hele er rett og slett tragisk. Og dumme dumme meg, selv om jeg misliker damen enormt for hva hun har gjort mot hundene, så synes jeg på en måte synd på henne, for hun er uten tvil syk.

Vet at enkelte har lest sakspapirene og mener med oppdretteren at Mattilsynet har brutt noen lover i saken osv., men dette later ikke til å være helt sant, for hadde det vært det hadde det vel ikke endt slik det har endt.

Hvordan er det forresten? Er det kommet noen konkret avsluttning på det hele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at enkelte har lest sakspapirene og mener med oppdretteren at Mattilsynet har brutt noen lover i saken osv., men dette later ikke til å være helt sant, for hadde det vært det hadde det vel ikke endt slik det har endt.

Ikke?

Du har vel kanskje allerede glemt Fredrik Fasting Torgersen og Fritz Moen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Pan: Hva Mattilsynet hadde med Friz Moen og Fredrik Fasting å gjøre, det lurer jeg litt på. Kan hende det har gått deg hus forbi, men vi snakker her om hunder og hundehold.

Ida: Hjemmesiden ble oppdatert lille julaften, med masse julepynt, men ingen info om hundene eller hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke den engelske buldoggen ny? :shocked: Den var ikke der sist gang jeg var på siden hennes!

Nei, dette er en Eng. Bull hun hadde for 3 - 4 år siden. Hun fikk vel en hannhund og to tisper på foravtale fra en oppdrettervenn av seg (samme som skøyt Biggen og lot han fly med fire kulehull i hodet). Disse døde, så hun hadde dem ikke ett år en gang tror jeg. Hun har lagt inn mange gamle bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sitti å lest hele tråden fra start til slutt, har jo hørt litt i mediene om dette.

Det er helt utrolig hvor lenge de skal holde på med denne saken!

Måtte da gå ann å få litt fortgang i dette når det går utover så mange at de ikke kommer til bunns!

Etter min mening så burde dama ikke ha lov til å eie et eneste dyr på livstid.

Om hun absolutt skal få sjansjen igjen burde det gå minimum 5år i mellom og i den tiden burde hun få hjelp. Men det er vel bare å drømme om, helsenorge er ikke mye å rope hurra for det heller, hvertfall ikke innen psykiske lidelser.

Burde ha folk som titter innom uanmeldt i en lang periode og at hun skal starte med 4hunder!! Det er jo ganske mange det også! Syns det er galskap...

Blir helt oppgitt jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en grusom sak på alle måter..!

Jeg er en ganske "fersk" (hatt hund 1 år) hundeeier, og enda ferskere forumdeltaker og utstiller, så jeg aner ikke hvem denne damen er.. Men skal jo ikke stikke under en stol at jeg er fryktelig nysgjerrig da..! :)

Er det noen som vet om hjemmesiden er "oppe å går enda"? Kan vel ikke be om linken direkte uten å bryte noen rettningslinjer, men det er jo lov å leite liksom!

Hvilket forum var det hun drev? (kanskje ikke lov å spørre om det heller ?:) )

Jeg ville gjerne funnet hjemmesiden, for å se hvordan oppdrettet er fremmstilt. Blir så utrolig skeptisk til hvor mye useriøse oppdrettere det er rundt omkring!

Selv var jeg veldig naiv da jeg kjøpte min hund (førstehund) og det er først nå, etter å ha vært i miljøet litt jeg ser hvor viktig det er å gå oppdretter i kantene. Jeg tror noen hadde fått bakoversveis hvis de hadde vist hvor naiv jeg var.. hehe :rolleyes: Heldigvis har jeg fått en super hund da, MEN når hund nr 2 skal i hus, da skal det undersøkes nøye!

Blir også veldig nysgjerrig... :)

Har skumlest de første ca. 8 sidene, og denne siste. Har hørt om saken før, men visste ikke at det var SÅ ille :shocked:

Edit: Fant ut hvem det var. Gikk på nettsiden. Hun hadde parret Grom-Grom med Goliat, Goliat er jo faren til Grom-Grom? :shocked: Er ikke de hundene tatt inn på et pensjonat da? :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne og kikka litt jeg... Må jo innrømme at det sånn på overflaten ser bra ut da. Om jeg var ute etter en sånn hund og bare lette på nettet så ville jeg kanskje vurdert å sende en mail.

...kanskje ville jeg stusset litt når jeg kom til oversikten over hundene da... Der står det flere steder "(...)WAS KILLED BY THE NORGWEGIAN ANIMAL WELFARE WITHOUT ANY REASON!" Without any reason? FLERE hunder? Hmmm... tror nok jeg ville fjernet dette om jeg var henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne og kikka litt jeg... Må jo innrømme at det sånn på overflaten ser bra ut da. Om jeg var ute etter en sånn hund og bare lette på nettet så ville jeg kanskje vurdert å sende en mail.

...kanskje ville jeg stusset litt når jeg kom til oversikten over hundene da... Der står det flere steder "(...)WAS KILLED BY THE NORGWEGIAN ANIMAL WELFARE WITHOUT ANY REASON!" Without any reason? FLERE hunder? Hmmm... tror nok jeg ville fjernet dette om jeg var henne..

Syntes ogsaå det så ganske normalt ut... Hun hadde jo ganske mange dyr da... Men. Det som var litt rart var at under bildene av hundene i halmen, sto det noe sånnt som: "Grom Grom loves the hay, the dogs plays in it." Under alle bildene. For å liksom understreke hvor godt de likte det høyet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også skriver hun at de to andre opdretterne av den rasen er useriøse og blablabla og at hun er den eneste man skal kjøpe valp fra hvis man skal ha den rasen. Lurer på hvem som er den useriøse her? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også skriver hun at de to andre opdretterne av den rasen er useriøse og blablabla og at hun er den eneste man skal kjøpe valp fra hvis man skal ha den rasen. Lurer på hvem som er den useriøse her? :S

Huff, ja... Leste ikke så nøye på siden at jeg fant alt det :)

Ble rett og slett kvalm i går, når jeg leste på siden :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
det som var på dagsrevyen nettopp?

Er det snakk om Søndagsrevyen fra NRK 1. mars? Finner ikke noe om dette.

Edit: Jeg fant ut av det, TV2-nyhetene 18.30 var det. Merkelig at det ikke står noe om det andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...