Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvinne har 48 hunder


Argyr

Recommended Posts

Skrevet

Mattilsynet har snudd

Mattilsynet opplyste i et brev i går at det har omgjort vedtaket som ga åsneskvinnen rett til å få tilbake fire av de innbrakte hundene etter den mye omtalte hundesaken i Åsnes.

Grov dyremishandling

Saken handler om grov vannskjøtsel og dyremishandling av hunder, og da det lokale Mattilsynet og dyrevernsnemnda aksjonerte ble det ifølge TV2-nyhetene funnet 15 døde valper i fryseren og flere døde hunder som var avlivet på ulovlig vis.

22 hunder ble reddet ut og omplassert hos nye eiere.

Åsneskvinnen er nå politianmeldt for forholdet.

http://www.glomdalen.no/nyheter/article3760617.ece

  • Svar 882
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Hun har oppdatert siden (2.9) sin med bilder av en dobermann som ble spist av en bjørn??

Herre min hatt, den dama der er så gæærn at jeg ikke har ord. Legge ut bilder av noe sånt, det er sikkert de andre gærne bikkjene hennes som spiste den opp. :)

  • 2 weeks later...
Guest Kåre Lise
Skrevet

Latterlig.. Sånn jeg har forstått siste nyhetsskrivet fra mattilsynet ( se link over ) så har de omsider gått tilbake og vil vente til saken har vært oppe i retten for å avgjøre hvorvidt hun skal få noen av hundene tilbake / avvikling av hundehold. Men de har tydeligvis ikke lagt noe hinder for at kjerringa skal kunne anskaffe seg nye hunder i mellomtida. Bra jobba av Mattilsynet igjen..

Skrevet
Men de har tydeligvis ikke lagt noe hinder for at kjerringa skal kunne anskaffe seg nye hunder i mellomtida. Bra jobba av Mattilsynet igjen..

Kan ikke slikt varsles til mattilsynet da? Hun skal vel ikke få lov til å ha hund i mellomtiden?

Guest Kåre Lise
Skrevet
Kan ikke slikt varsles til mattilsynet da? Hun skal vel ikke få lov til å ha hund i mellomtiden?

som jeg skriver over så har jeg tolket det dithen at hun ikke får sine tidligere hunde tilbake i mellomtiden, ei heller de 4 det var snakk om men det er tydeligvis ikke gjort noe midlertidig vedtak som hindrer henne i å anskaffe nye hunder. Hva som er logikken i det er ikke godt og si.. :ahappy:

Skrevet

Er det nå så sikkert at det er sant da? Kanskje er det hennes måte å late som om alt er ok. Sånn til omverdenen altså.

Hun lurer jo selvsagt ingen andre enn seg selv med å lyve om slikt.

Hun har jo lagt ut bilder nylig av hunder vi vet hun ikke har lengre og med kommentarer som om de fortsatt bor der.

Skrevet
Blir du overrasket?

Det blir ikke jeg. Ikke etter å ha lest denne tråden.

nei egentlig ikke... men kan jo undre seg over hva som beveger seg i topplokket i enkelte situasjoner da...

Skrevet

Noen som kan sende meg en pm med adressen til hjemmesiden?

PM mottat. Trenger ikke flere. Hehe...

*Dobbelpost, bruk redigeringsfunksjonen. Mod Miriam*

Skrevet
Men det beste er jo bildesiden med overskriften: "My dogs excellent life" :rolleyes:

Ja, det er tydelig at halm er guds gave til hunden der i gården.. :blink:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...