Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvinne har 48 hunder

Argyr

Recommended Posts

• Svar 882
  • Created
  • Siste svar

Jeg skjønner ikke helt dette med å PM et domene/side man bør bli advart om pga det man vet fra før og også tilstand de rette instanser mener er kritikkverdige hos denne også nå.

Uten at det blir heksejakt elns, så må det jo være i alles interesse at dette opplyses for å advare folk å skaffe valper derfra når den er oppe og går?

(Ja, jeg vet domene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt dette med å PM et domene/side man bør bli advart om pga det man vet fra før og også tilstand de rette instanser mener er kritikkverdige hos denne også nå.

Uten at det blir heksejakt elns, så må det jo være i alles interesse at dette opplyses for å advare folk å skaffe valper derfra når den er oppe og går?

(Ja, jeg vet domene)

Enig, men sånn er det nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat "gammel" hjemmeside:

"Right now I am th lucky owner of 25 adult dogs, and for the moment I own 1 briard, 1 dobermann, 1 rottweiler, 1 Chinese Crested, 3 mix breed of different sizes, 2 miniatüre pinscher and 16 caucasian ovcharka."

Det er nok kun snakk om eierskap i juridisk forstand på de aller fleste her - hun eier dem jo enda i lovens øyne, de er kun i midlertidig forvaring inntil eventuell dom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg.. orker ikke å stå imot mer. PM PM ... væresåååsniiill?

Dere fremstår som noen fordømte nysgjerrige fjortiser uten like.... at dere bare får dere til og legge inn disse innlegg med "Send PM" er direkte skammelig og motbydelig, dere er så innmari opptatt av å henge ut andre og fortsatt tro at der er i deres fulle rett til og gjøre dette pga dyrenes rettigheter eller helbred.

Om dere finner den hjemmesiden så forferdelig så la nå for guds skyld være å gå inn på den da, at dere føler behov for og advare er jo het meningsløst, oppfør dere litt voksne iallefall, selv om dette kan være vanskelig for en stor del av dere... ta ansvar for dere selv først og fremst, og slutt og opptre som nysgjerrige fjortiser som tror dere kan rette opp i de feilene som andre gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere fremstår som noen fordømte nysgjerrige fjortiser uten like.... at dere bare får dere til og legge inn disse innlegg med "Send PM" er direkte skammelig og motbydelig, dere er så innmari opptatt av å henge ut andre og fortsatt tro at der er i deres fulle rett til og gjøre dette pga dyrenes rettigheter eller helbred.

Om dere finner den hjemmesiden så forferdelig så la nå for guds skyld være å gå inn på den da, at dere føler behov for og advare er jo het meningsløst, oppfør dere litt voksne iallefall, selv om dette kan være vanskelig for en stor del av dere... ta ansvar for dere selv først og fremst, og slutt og opptre som nysgjerrige fjortiser som tror dere kan rette opp i de feilene som andre gjør...

Ja eg er nysgjerrig, men dette er også en sak som har vært på landsdekkende nyheter.

Har mest lyst og skrive " So what?"

Men det virker mest som du ønsker å forsvare noen her nå???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det nå selges uregistrerte KO'er i Talvik. Antar dette er valper fra hunder som er kommet fra Åsnes-kvinnen. Så innmari seriøst da, dersom dette er tilfelle, for Mattilsynet og Standal burde ve vite bedre og burde vel ha satt et forbud på at det avles på disse hundene!!

Skjønner at folk er nysgjerrige, er det selv. Man vil gjerne unngå en slik tragedie igjen. Men hjemmesiden som påstås være registrert på Åsneskvinnen er kun en side hvor det står Hosted By, alternative hunder eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Anekdotisk er nettopp det. Jeg fraråder sterkt å velge en rase i håp om å få et individ som er utypisk for rasen. Lyd er noe som påvirkes av hva rasen er avlet for og egnet til. Det finnes alltid unntak, og en god pedagog og hundetrener kan kanskje greie å minske og delvis kontrollere egenskapene i større grad, men det er ikke noe å ta utgangspunkt i med mindre man virkelig ønsker en spesifikk rase. @maskot schnauzere generelt er raser med mye lyd, og riesen er ingen unntak. De små spanielene også kan ha MYE lyd, de er jo selskapshunder som også er holdt for å varsle eierene om trusler.
    • Anektdotisk erfaring sier at individ er av større betydning enn rase, fordi så mange faktorer spiller inn. Miljø vel så viktig som genetikk. Jeg har hatt to typiske gneldreraser, hvis første egenskap folk forbinder med dem er bjeffing, og ingen av de to lagde lyd. Så har jeg hatt en nusselig liten cavalier som var den verste gneldrebikkja ever. Den jeg har nå skulle liksom med letthet kunne trenes til å halse bare til spesifikke oppgaver og ellers tie. Treningen går fremover, men noen lydighet- og bruks-stjerne blir han antagelig aldri med meg i andre enden av båndet, mest pga lyden, som jeg overhodet ikke har kontroll over av-og-på-knappen på.  Har vokst opp med mange mynder i omgangskrets: afghansk, borzoi, irsk ulvehund, skotsk hjortehund og saluki. Disse går vel alle under ekstra store, men de var ekstra ålrighte også. Veldig lettvinte og greie hunder om en bare vil ha en for selskap, tur og kos, men noe upraktisk størrelse på dem alle. Golden og schæfer individer jeg vokste opp med var henholdsvis gjennomsnittlig bjeffete va nær taus,  men jeg har hørt skrekkeksempler av masete gneldreschæfer uten sidestykke også. Life is like a box of chocolates?       
    • Mange. Hva definerer du som "ekstra store"? Generelt sett er det spisshunder og vokterhunder som har litt lyd. Vokterhunder bjeffer sjelden mye, men de kan si fra når det er noen på døra/tomten/veien etc. Puddel og noen gjeterhunder kan også ha noe lyd, særlig i arbeid. Retrievere, fuglehunder, mynder, de store spanielene for eksempel.
    • De aller fleste hunder kan være familiehunder, det er få raser som ikke egner seg til det blant dagens brukshunder. Det handler mer om kapasitet og aktivisering i hverdagen generelt.
    • Hvilke større hunderaser over 15 kilo har ikke så mye lyd? Må også ikke være blant de som er ekstra store. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...