Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan er det med sommerplanene?

Vala

Recommended Posts

Skrevet

Nå har jeg endelig fått meldt meg på "Hundeferie i Hemsedal" for tredje året på rad.

Det er en ultra lett måte å feriere med familie og hunder, og i ganske så likesinnet miljø :lol:

Hva er planene til folket ellers på sonen da?

*har startet nedtelling til uke 29*

• Svar 89
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Ingen store utskeielser her i gården. Det skal jobbes en del, så blir det Countryfestivalen på Vinstra i starten av juli, kanskje Selbufestivalen og Storåsfestivalen. Muligens også vømmølfestivalen. I tillegg skal man kanskje på Totenrave som i fjor (hyttetur med folk i klassen). Blir også en del på Røros. Tror ikke det blir større utskeielser gitt. Kanskje Skottland til høsten igjen?

Skrevet

Eneste planen her er en uke i Stockholm i forbindelse med verdensutstillingen. Utenom den så er det jobbsøking som blir sommerens store "tema".

Skrevet

Vurderer å gå ukeskurs med Lundqvist Hundeskole sammen med søskenbarnet mitt og valpen hennes (som jeg egentlig skulle besøke i dag <_< )

Skrevet

Jeg skal to uker til Portugal i sommer med noen venninner, gleder meg utrolig til det. Ellers blir det vel jobbing og noen fjellturer. Mulig en ukestur fra hytte til hytte i mai/juni.

Skrevet
Ingen store utskeielser her i gården. Det skal jobbes en del, så blir det Countryfestivalen på Vinstra i starten av juli, kanskje Selbufestivalen og Storåsfestivalen. Muligens også vømmølfestivalen. I tillegg skal man kanskje på Totenrave som i fjor (hyttetur med folk i klassen). Blir også en del på Røros. Tror ikke det blir større utskeielser gitt. Kanskje Skottland til høsten igjen?

Eh, "ingen store utskeielser"? Jeg teller rundt ca. 4 festivaler? Det er vel endel det da :lol:

Jeg skal to uker til Portugal i sommer med noen venninner, gleder meg utrolig til det. Ellers blir det vel jobbing og noen fjellturer. Mulig en ukestur fra hytte til hytte i mai/juni.

Åh, Portugal hørtes deilig ut! Jeg vil også *Sutre*

Skrevet
Vurderer å gå ukeskurs med Lundqvist Hundeskole sammen med søskenbarnet mitt og valpen hennes (som jeg egentlig skulle besøke i dag <_< )

Syns du kunn komt til sykkylven jeg :lol: hehe, aldri tenkt over at du faktisk bor så kort unna

Skrevet

Et par turer på utstilling, og i september er det 10 dager i Italia i forbindelse med VM i sykling.

Skrevet

Hmm.. Skjer det noe i Sykkylven da, liksom? *Vanskelig for å tro*

edit; hvor mange bor det der, egentlig?

Skrevet
Hmm.. Skjer det noe i Sykkylven da, liksom? *Vanskelig for å tro*

hehehe, det er vel egentli utrolig lite ja :)

Jeg og en veninne lurer på å finne oss noen utstillinger å reise på, ellers blir det vel bare turer og Trening med emma :lol:

Skrevet

Er så irriterende langt til nærmeste hundeklubb for meg. Håper SMHK får avdeling på Stranda :lol:

Skrevet
Er så irriterende langt til nærmeste hundeklubb for meg. Håper SMHK får avdeling på Stranda :P

Det ser ut som at det blir :lol:

Vi har jo en liten underavdeling, har blitt ganske bra i det siste :)

Aktivitet i de fleste grenene :)

Ble OT dette ja

Skrevet

Veel, ferie og ferie - sommerferien er som ellers av året: Stevner! Tilsammen teller jeg hele 26 agilityløp....

De største som kan kalles ferie er trippelstevne i Bergen i juni, samt firedagers stevne i Tromsø i juli. I og med at jeg aldri tidligere har vært nord for Levanger, gleder jeg meg veldig til sistnevnte.

Skrevet

Havde håbet på at tage til Danmark 2 uger til sommer i sommerhus med hundene og få besøgt alle mine venner, men ser ikke ud til at det bliver det, da jeg ikke har fået job endnu, så måske bliver det endnu en sommer i Bergen sentrum a la nordnesparken.

Skrevet

Blir ikke noe stor ferie på oss da jeg går høy gravid i sommer, men noe turer til Farsund på hytta blir det hverfall :lol: Ellers så blir det ikke så stort mer ferie gitt, får ta det igjen neste år :)

Skrevet

Vet vi skal på en ferietur, men jeg vet ikke hvor. Ellers skal jeg jobbe på et hundepensjonat :lol: Også blir det et par-tre stevner og utstillinger da... :)

Skrevet

Null planer egentlig. Får gjøre som i fjor - ta det som det kommer. Selvom det var den kjedeligste sommeren.

Blir nok en tur på NKK Bjerke hvertfall.

Skrevet

Jepp her er alt klart!

1 uke til Lofoten (håper på pent vær), vi kjører bil. Mannen mener nemlig det blir dyrt å fly med hund...

1 uke skal min sønn på seilskole, 1 uke skal min datter på rideleir og da er mor og far på hytta, slik at barna kan komme hjem på ettermiddagen.

Så er det 2 uker til egypt! Da skal Z'n enten på ferie til Askim og om de ikke er hjemme der, reiser han til Kløfta, om ikke det er noen hjemme der sliter vi...

Skrevet

Besteforeldrene mine kommer til byen i slutten av mai, og blir noen uker. Så det blir feiret 70 årsdag her i byen i og med at begge har bursdag på omtrent samme dag.

Etter det så blir det strake veien til sommerjobben. Skal jobbe med geiter, bikkjer og katter i sommer igjen. Skal bli en herlig sommer. Bare håper det blir litt mer enn 6 dager med sol i år da. Og får se igjen mange av hundene fra i fjor :rolleyes: og spesielt en god gutt. En rottwailergutt som er så herlig :lol:

Så håper på mye sol og fint vær. Slik at man kan i pausene ta med seg noen hunder og bade i elva. Veldig populært for pelsdyret mitt i fjor. Og fine og koselige kveldsturer med hunder, slik at dem får rørt seg litt.

1 august håper jeg at jeg kan starte på dyreleierutdannelsen.

Var tanker om Mallorca tur i sommer, men kræsjer med sommerjobben. <_<

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...