Jump to content
Hundesonen.no

Hvordan er det med sommerplanene?

Vala

Recommended Posts

Posted

Nå har jeg endelig fått meldt meg på "Hundeferie i Hemsedal" for tredje året på rad.

Det er en ultra lett måte å feriere med familie og hunder, og i ganske så likesinnet miljø :lol:

Hva er planene til folket ellers på sonen da?

*har startet nedtelling til uke 29*

• Replies 89
  • Created
  • Last Reply
Posted

Ingen store utskeielser her i gården. Det skal jobbes en del, så blir det Countryfestivalen på Vinstra i starten av juli, kanskje Selbufestivalen og Storåsfestivalen. Muligens også vømmølfestivalen. I tillegg skal man kanskje på Totenrave som i fjor (hyttetur med folk i klassen). Blir også en del på Røros. Tror ikke det blir større utskeielser gitt. Kanskje Skottland til høsten igjen?

Posted

Eneste planen her er en uke i Stockholm i forbindelse med verdensutstillingen. Utenom den så er det jobbsøking som blir sommerens store "tema".

Posted

Vurderer å gå ukeskurs med Lundqvist Hundeskole sammen med søskenbarnet mitt og valpen hennes (som jeg egentlig skulle besøke i dag <_< )

Posted

Sandefjord - dobbel utstilling for papillon, Nkk Oslo, muligens Sverige i forbindelse world dog show.

Blir ikke Tyrkia i år, klarer ikke reise fra voffsen.

Posted

Jeg skal to uker til Portugal i sommer med noen venninner, gleder meg utrolig til det. Ellers blir det vel jobbing og noen fjellturer. Mulig en ukestur fra hytte til hytte i mai/juni.

Posted
Ingen store utskeielser her i gården. Det skal jobbes en del, så blir det Countryfestivalen på Vinstra i starten av juli, kanskje Selbufestivalen og Storåsfestivalen. Muligens også vømmølfestivalen. I tillegg skal man kanskje på Totenrave som i fjor (hyttetur med folk i klassen). Blir også en del på Røros. Tror ikke det blir større utskeielser gitt. Kanskje Skottland til høsten igjen?

Eh, "ingen store utskeielser"? Jeg teller rundt ca. 4 festivaler? Det er vel endel det da :lol:

Jeg skal to uker til Portugal i sommer med noen venninner, gleder meg utrolig til det. Ellers blir det vel jobbing og noen fjellturer. Mulig en ukestur fra hytte til hytte i mai/juni.

Åh, Portugal hørtes deilig ut! Jeg vil også *Sutre*

Posted
Vurderer å gå ukeskurs med Lundqvist Hundeskole sammen med søskenbarnet mitt og valpen hennes (som jeg egentlig skulle besøke i dag <_< )

Syns du kunn komt til sykkylven jeg :lol: hehe, aldri tenkt over at du faktisk bor så kort unna

Posted

Et par turer på utstilling, og i september er det 10 dager i Italia i forbindelse med VM i sykling.

Posted

Hmm.. Skjer det noe i Sykkylven da, liksom? *Vanskelig for å tro*

edit; hvor mange bor det der, egentlig?

Posted
Hmm.. Skjer det noe i Sykkylven da, liksom? *Vanskelig for å tro*

hehehe, det er vel egentli utrolig lite ja :)

Jeg og en veninne lurer på å finne oss noen utstillinger å reise på, ellers blir det vel bare turer og Trening med emma :lol:

Posted

Er så irriterende langt til nærmeste hundeklubb for meg. Håper SMHK får avdeling på Stranda :lol:

Posted
Er så irriterende langt til nærmeste hundeklubb for meg. Håper SMHK får avdeling på Stranda :P

Det ser ut som at det blir :lol:

Vi har jo en liten underavdeling, har blitt ganske bra i det siste :)

Aktivitet i de fleste grenene :)

Ble OT dette ja

Posted

Veel, ferie og ferie - sommerferien er som ellers av året: Stevner! Tilsammen teller jeg hele 26 agilityløp....

De største som kan kalles ferie er trippelstevne i Bergen i juni, samt firedagers stevne i Tromsø i juli. I og med at jeg aldri tidligere har vært nord for Levanger, gleder jeg meg veldig til sistnevnte.

Posted

Havde håbet på at tage til Danmark 2 uger til sommer i sommerhus med hundene og få besøgt alle mine venner, men ser ikke ud til at det bliver det, da jeg ikke har fået job endnu, så måske bliver det endnu en sommer i Bergen sentrum a la nordnesparken.

Posted

Blir ikke noe stor ferie på oss da jeg går høy gravid i sommer, men noe turer til Farsund på hytta blir det hverfall :lol: Ellers så blir det ikke så stort mer ferie gitt, får ta det igjen neste år :)

Posted

Vet vi skal på en ferietur, men jeg vet ikke hvor. Ellers skal jeg jobbe på et hundepensjonat :lol: Også blir det et par-tre stevner og utstillinger da... :)

Posted

Null planer egentlig. Får gjøre som i fjor - ta det som det kommer. Selvom det var den kjedeligste sommeren.

Blir nok en tur på NKK Bjerke hvertfall.

Posted

Jepp her er alt klart!

1 uke til Lofoten (håper på pent vær), vi kjører bil. Mannen mener nemlig det blir dyrt å fly med hund...

1 uke skal min sønn på seilskole, 1 uke skal min datter på rideleir og da er mor og far på hytta, slik at barna kan komme hjem på ettermiddagen.

Så er det 2 uker til egypt! Da skal Z'n enten på ferie til Askim og om de ikke er hjemme der, reiser han til Kløfta, om ikke det er noen hjemme der sliter vi...

Posted

Har ingen reise planer til sommeren.

Pengene skal brukes til og fikse på huset :lol:

Posted

Besteforeldrene mine kommer til byen i slutten av mai, og blir noen uker. Så det blir feiret 70 årsdag her i byen i og med at begge har bursdag på omtrent samme dag.

Etter det så blir det strake veien til sommerjobben. Skal jobbe med geiter, bikkjer og katter i sommer igjen. Skal bli en herlig sommer. Bare håper det blir litt mer enn 6 dager med sol i år da. Og får se igjen mange av hundene fra i fjor :rolleyes: og spesielt en god gutt. En rottwailergutt som er så herlig :lol:

Så håper på mye sol og fint vær. Slik at man kan i pausene ta med seg noen hunder og bade i elva. Veldig populært for pelsdyret mitt i fjor. Og fine og koselige kveldsturer med hunder, slik at dem får rørt seg litt.

1 august håper jeg at jeg kan starte på dyreleierutdannelsen.

Var tanker om Mallorca tur i sommer, men kræsjer med sommerjobben. <_<

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Har nylig vært gjennom det samme med min tispe på snart 9 år. Hun var for det meste i sengen sin den første uken, så vi gå henne våtfor og vann ved sengen (hun nektet å spise tørrfor, så hun fikk vårfor i ca 10 dager). hun beveget seg litt mer etter 7 dager, men ble ikke seg selv før stingene ble tatt av
    • Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
  • Nylig opprettede emner

• Create New...