Gå til innhold
Hundesonen.no

Balder


Rabalder

Recommended Posts

Balder kom til meg den 2 mai 2005 9 mnd gammel, eller rettere sagt jeg hentet han :lol: Han kommer fra en hundegård med 30 hunder på østlandet, oppdretter driver med hundekjøring. Balder var et uhell og altfor tung til å brukes til trekk konkurranser. Han er blanding av rottweiler og vorsteh/pointer/husky, en herlig blanding må jeg si :D Flyturen på 40-50 min var laaang, og alt jeg tenkte på var om han var ok og om han hadde komt med på flyet. Trodde jeg kom til å jobbe hardt med å få han husrein, men der slapp jeg unna ganske lett :D Han har bare hatt et uhell og det var helt og holdent min feil, gikk noen dager på å venne han av meg å gå opp på stuebordet da :lol: (han var ikke vandt med å være inne) Han er veldig oppmerksom og har nå lært seg selv og åpne dører, burdører og terassedører.

Vi går nå på kurs og jeg er utrolig fornøyd med gullet mitt, han lærer utrolig fort og synes alt vi gjør er gøy hihi ;) Har veldig lyst å ta et sporkurs senere og gjerne prøve litt rally lydighet

baldersitterfintsept05.jpg

baldersprsept05.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

takk :lol: Det er bare hyggelig med positive kommentarer om øynene, får ofte kommentarer på øynene men ikke alltid det er positive. Mange som synes han har skummle øyne og noen tror til og med at han er blind :lol:

Hehe jeg ble ikke veltet av han nei, han kommer full fart mot meg og bremser ned helt i siste liten :D

Kjekkasen i gata ja hihi ;)han er egentlig en liten pyse, hvis noen ypper mot han så er halen mellom beina å så finner han beste rømningsvei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er bare helt nydelig!!! også har han verdens vakreste øyne! Very Happy hvordan er han å trene med?

takk :lol: Jeg er vandt med leonberger som kan være litt egne, så jeg er helt overrasket over hvor lærevillig han er. Han er super på kontakt og gå fot og ganske lett og lære nye ting. Så alt i alt veldig lett å ha med å gjør :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk :lol: Jeg er vandt med leonberger som kan være litt egne, så jeg er helt overrasket over hvor lærevillig han er. Han er super på kontakt og gå fot og ganske lett og lære nye ting. Så alt i alt veldig lett å ha med å gjør :D

så morro å høre! :D han ser hvertfall ut som en utrolig oppmerksom og inteligent hund :lol: Han ligner på hunden til en venninne jeg trener sammen med. Han er oppe i eliten.. men han er litt annen blanding da. Men han har ikke like vakre øyne som din har. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er superflott og superspesiell.. Så bra at blandingen falt "godt ut" for treningsvilligheten, med den blandingen kunne du jo lett ha fått en mildt sakt uoppmerksom hund.. Men han var bare skjønn! Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine ord alle sammen :D Balder er 68 cm og 41 kg.. så de fleste sier han er stor, men jeg er vandt me en på 82 cm og 65 kg så for meg er han mellomstor :D

Ja jeg har vert kjempeheldig med han, kunne risikert å få en skikkelig problemhund, men jeg er sjeleglad for at jeg valgte han ;) Tror på en måte det var sjebnen, for det var sååå mange ting som bare klaffet helt perfekt fra jeg "fant" han til jeg fikk han hjem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...