Kristiin Skrevet 9. Mars 2008 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2008 Portuguese Water Dog 97% (??) American Cocker Spaniel 95% English Springer Spaniel 95% Field Spaniel 95% (??) Nova Scotia Duck Tolling Retriever 95% Samoyed 95% Soft Coated Wheaten Terrier 95% American Eskimo Dog (Miniature) 94% (??) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 9. Mars 2008 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2008 Jeg må visst skaffe meg retriever Malinois med 93%, tror jeg venter litt med akkurat den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Car00line Skrevet 9. Mars 2008 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2008 Fikk 95% på Shetland Sheepdog Men de rasene som var i nærheten ville jeg IKKE hatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeneG Skrevet 9. Mars 2008 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2008 Vet ikke om testen stemmer så bra. Var litt rare svaralternativer. Uansett var det forslag på en del raser jeg kanskje burde sett bedre på. 99% Toller (finnes Toller med sort snute?) 98% Breton 97-96% Spanielraser 95% Aussie Så var det ingen raser av interesse før på 91% Border Collie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xeena Skrevet 9. Mars 2008 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2008 fikk black russian terrier på 95% og nuffe på 94%, så det stemme jo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonitapia Skrevet 9. Mars 2008 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2008 Fikk: 1. Toller 97% (noe jeg faktisk har tenkt på som hund nummer 2. Tittet på oppdrettere osv) 2. Aussie 95% 3. Tervuren 95% 4. Australian Cattle Dog 94% 5. Breton 93% 6. Field Spaniel 93% 7. German Wirwhaired Pointer 93% 8. Belgisk fårehund 92% (groenendael ser det ut som) 9. Engelsk Springer Spaniel 92% 10. Pembroke Welsh Corgi 92% hmmm?????? Og border collien kom på plass nummer 12 med 91% bare. Og jeg som vil ha en border collie til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SoppenCamilla Skrevet 9. Mars 2008 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2008 Brittany 99% English Springer Spaniel 99% Field Spaniel 99% American Cocker Spaniel 98% Beagle 98% Belgian Tervuren 98% English Cocker Spaniel 98% English Setter 98% ...Og her sitter jeg med Bullmastiff, liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldra Skrevet 9. Mars 2008 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2008 Ja, denne likte jeg! Tok den for en stund siden, og fikk da 100% på irsk setter, 99% på field spaniel og engelsk springer. Kunne ikke matchet bedre! (Dog tror jeg ikke den er så bra, for det er nok ikke tilpasset norske standarder og varianter av raser..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Argyr Skrevet 9. Mars 2008 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2008 100% Canaan Dog (kjenner ikke til) Pointer (faktisk den eneste fuglehunden jeg har latt meg sjarmere av) 99% Masse retrievere (jeg kunne aldri tenke meg retriever) 98% Black and Tan Coonhound Bull Terrier Collie Dalmatian Doberman Pinscher English Setter Field Spaniel Labrador Retriever Plott Spinone Italiano Welsh Springer Spaniel 97% Akita American Foxhound Beauceron Belgian Malinois (!) English Foxhound English Springer Spaniel German Shepherd Dog German Shorthaired Pointer Golden Retriever Greater Swiss Mountain Dog Harrier Irish Water Spaniel Komondor Kuvasz Old English Sheepdog Poodle (Standard) Portuguese Water Dog Rhodesian Ridgeback Vizsla Wirehaired Pointing Griffon 96% Airedale Terrier American Staffordshire Terrier Anatolian Shepherd Australian Shepherd osv Jeg tror ikke jeg vil tillegge denne testen så mye.. Edit: Denne er kanskje bedre? http://www.dogbreedinfo.com/search.htm Her er det bare et par raser jeg virkelig ikke kunne tenke meg, og en hel del jeg aldri har hørt om. Akita Inu Alapaha Blue Blood Bulldog American Bulldog American Cocker Spaniel American Mastiff Boerboel Bouvier des Flanders Bullmastiff Caucasian Ovtcharka Fila Brasileiro Greek Sheepdog Hovawart Komondor Mastiff Mioritic Sheepdog Moscow Watchdog Neapolitan Mastiff Pyrenean Mastiff Rafeiro do Alentejo Roman Rottweiler Rottweiler Spanish Mastiff Titán Bull-Doggé Tosa Inu Bulldog Bull Terrier Chow Chow Dorset Olde Tyme Bulldogge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilie Skrevet 9. Mars 2008 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2008 Malinois 99% Australian shepherd 98% Groenendael 98% Tervueren 98% Beauceron 97% Dobermann 96% Schäferhund 96% Vorstehhund, korthåret 96% Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inustaff Skrevet 10. Mars 2008 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2008 Tervueren,Aussie,Dalmatiner,Labrador,Flatcoated,Pu ddel(alle),Bauceron,Dobermann,Canaan Dog,Border Collie, Vorsther,Field Spaniel,Gordon Setter(alle),Pointer,Portugisisk Vannhund,Schæfer,Boxer,Borzoi,Akita, Malinois,Grand Danios,Newfoundland,Shiba Inu,Shetland Sheepdog,Staffe,Schnauzer(alle),Vizla,Weimaraner,M alamute,Tib.Mastiff,Bullterrier,Bouvier,Mastiff,Ams taff,Berner,Pyreneer,Greyhound,Elghund,Rottweiler,W hippet,Napolitaner,Husky,Irsk ulvehund,Samojed,Basenjii,Blodhund,Kuvasz,Bullmast iff. Og mange små som jeg ikke gadd skrive.ALt av små søte Spaniels,Spetser,Shi tzu /Lhasa,Griffon osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Argon Skrevet 10. Mars 2008 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2008 hehe, de spørsmålene var vel så som så da jeg følte det gikk mye ut på hvordan hunden skal bli etter trening eller er før trening:) Men jeg fikk nå Tolleren på 99%, Golden og Labrador på 98% og Aussien på 96% så den traff ganske bra. Men innimellom disse klarte en Irsk Setter å lure seg inn på 97% faktisk, skjønner ikke helt hva den hadde der å gjøre men:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inustaff Skrevet 10. Mars 2008 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2008 Den andre testen fikk jeg 332 raser!Hjelpes... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Linda Marie Skrevet 10. Mars 2008 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2008 Jeg fikk Pointer eller Comodor! Begge 96% match! Og skulle jeg hatt større hund, men med de samme andre kriteriene, så falt det på dobberman, 95% match. Hmmm.... Ingen av rasene har vært i tankene mine som neste hundevalg, egentlig. Men en morsom test. Edit: Denne er kanskje bedre? http://www.dogbreedinfo.com/search.htm Her er det bare et par raser jeg virkelig ikke kunne tenke meg, og en hel del jeg aldri har hørt om. På denne testen så kom disse rasene opp. Enkelte har jeg ikke engang hørt om. Og mange av disse er ulovlige i Norge. Jeg er ikke ute etter en sååå tøff hund. Alano Español American Bulldog American Mastiff (Panja) American Pit Bull Terrier American Staffordshire Terrier Black Mouth Cur Boxer Cane Corso Italiano Louisiana Catahoula Leopard Dog Catahoula Bulldog Cesky Fousek Chesapeake Bay Retriever Doberman Pinscher Dogo Argentino German Wirehaired Pointer King Shepherd Mountain Cur Mountain View Cur Olde English Bulldogge Original English Bulldogge Redbone Coonhound Shar-Pei Shiloh Shepherd Staffordshire Bull Terrier Thai Ridgeback Titán Bull-Doggé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 10. Mars 2008 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2008 Australian Shepherd- 98% Australian Catteldog- 97% Nova Scotia Duck Tolling Retriever -97% Belgian Tervuren -96% Border Collie -96% Parson Russel Terrier -94% Hadde dem hatt AK med i testen så hadde den nok vært på 100% Alle disse rasene har jeg vært innom på ett eller annet tidspunkt (enten i hus eller snust grundig på), og slått fra meg av forsjellige årsaket. Det er liksom ikke utenkelige raser, men ikke helt min 100% type Men den terrieren har jeg alltid hatt sansen for... På den andre fikk jeg en hel haug med Bulle hunder (27 stk), noe som ikke intresserer meg eller passer i det hele tatt til meg. Men inni der dukket det opp Welch Corgi Cardigen og Whippet. Eneste som kanskje passer meg av dem 29 rasene som dukket opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JailyTina Skrevet 10. Mars 2008 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2008 Belgian Tervuren 100% Australian Shepherd 99% Australian Cattle Dog 98% Bearded Collie 98% Belgian Sheepdog 98% Border Collie 98% German Wirehaired Pointer 98% Airedale Terrier 97% American Water Spaniel 97% Beauceron 97% Brittany 97% English Setter 97% German Shepherd Dog 97% German Shorthaired Pointer 97% Gordon Setter 97% Polish Lowland Sheepdog 97% Jaja.. Kunne vært værre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boubou Skrevet 10. Mars 2008 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2008 Fikk 200 og noe raser over 90 poeng tror jeg. Ikke skrev jeg "ikke viktig" på noen spm heller...Men ellers ok, og fint det kom opp mange alt. og med bilde. De testene hvor du får et etter tre svar blir litt teite, synes jeg. De rasene jeg liker best (fårehundene og noen retrievere og litt sånn) kom dinglende etterhvert på 95-92 poeng. Men hva syenes dere om dette How much exercise can you give your dog? Frisbee, football, & rockclimbing (30 – 45 minutes of daily exercise) A stroll in the park (20 – 30 minutes of daily exercise) Fetch the TV remote (little or no exercise) Not important Var disse alt. syke? Jeg trener VALPEN min mer enn det der. Å anbefale "løpsavhengige" hunder med et så lavt øverste valg er vell litt sprøtt? Trener du IKKE MER enn 45 min om dagen, er det jo endel hunder du slett ikke bør ha...Eller? Her har jeg inntrykk av at de fleste hundeeiere tar minimum to små luftinger (15-30min) og en lang tur eller mental trening eller ag eller lek eller NOE (1 time+) daglig...Ok, en og annen dag går ikke det, men sånn generelt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELH Skrevet 10. Mars 2008 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2008 100%: Australian cattledog 98% Austrailian shepherd Belgian Malinois Border Collie German Shorthaired Pointer German Wirehaired Pointer 97% Beauceron Belgian Sheepdog Belgian Tervuren Brittany Nova Scotia Duck Tolling Retriver Weimaraner 96% Canaan Dog Doberman Pincher German Sheperd Dog Pointer Det ser ut som jeg er nødt til å velge mellom fuglejakt eller lydighet/gjeting. Men,men 30-45 min daglig aktivisering er nok for disse hundene, så da går det sikkert bra, spesielt siden det skal kastes frisbee og ball....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hundepsyk Skrevet 10. Mars 2008 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2008 På den andre velgeren fikk jeg "bare" 29 raser å velge mellom: American Hairless Terrier Bedlington Terrier Bichon Frisé Biewer (???En slags yorkie???) Bolognese Border terrier Cairn Terrier Chacy Ranior (???) Chinese crested (hairless) Coron de Tulear Havanese Kerry Blue Terrier Lagotto Romagnolo Løwchen Maltese Miniature Poodle Miniature Shnauzer Portugese Water Dog Raibs Suns (???) Shih-Tzu Irish Soft Coated Wheaten Terrier Standard Poodle Tibetan Terrier Toy Poodle West Highland White Terrier Wirehaired Fox Terrier Xoloitzcuintle Yorkshire Terrier Sikkert fordi jeg krysset av på at den må være allergivennlig. Drømmen er en ISWT, en Kerry Blue og Chinese Crested Powder Puff, men som førstegangseier er det vel neppe terriere jeg burde se på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Miriam Skrevet 10. Mars 2008 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2008 Vet ikke om testen stemmer så bra. Var litt rare svaralternativer. Uansett var det forslag på en del raser jeg kanskje burde sett bedre på. 99% Toller (finnes Toller med sort snute?) Jepp, det gjør det, de kan ha sort snute, sort "våtkant" rundt øynene og brune øyne, eller de kan ha rosa snute, rosa "våtkant" og da skal øyenfargen stå i stil med pelsfargen (det betyr ikke at de skal ha røde øyne ) Jeg har tatt denne testen før, men det er en stund siden, nå fikk jeg bare opp masse rart... Tolleren kom ikke uventet opp først med 98 %, og så kom det mye jakthunder (settetyper og pointere som er utelukket for min del), før jeg fikk groenendael på 96 %, eller noe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elinhe Skrevet 10. Mars 2008 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2008 Hmm.. Tok begge testene og her er resultatene til Animal Planet testen: 98% - Aussie, Tervuren, Gordon Setter, Polish lowland sheepdog, Puddel 97% - Canaan Dog (en rase jeg er veldig nysgjerrig på), Collie, Engelsk Setter Toller som jeg har kom på 95% og Labrador som (etter planen) skal være neste rase på 94%. På den andre testen fikk jeg opp 40 raser: American Bullnese American Eskimo Dog American Water Spaniel Australian Labradoodle Basenji Basset Artesien Normand Basset bleu de Gascogne Basset Hound Beagle Bedlington Terrier Boston Terrier Boykin Spaniel Dakotah Shepherd Dandie Dinmont Terrier Danish-Swedish Farmdog Deutscher Wachtelhund Dutch Smoushond English Cocker Spaniel English Springer Spaniel Estonian Hound French Bulldog Glen of Imaal Terrier Hairless Khala Keeshond Kerry Blue Terrier Kooikerhondje Llewellin Setter New Zealand Huntaway Nova Scotia Duck-Tolling Retriever Peruvian Inca Orchid (PIO) Petit Basset Griffon Vendeen Petit Blue De Gascongne Portuguese Water Dog Russian Spaniel Scotch Collie Silken Windhound Soft Coated Wheaten Terrier Welsh Springer Spaniel Whippet Xoloitzcuintle Av disse er det noen jeg ikke har hørt om og det er kun 2 raser jeg kunne tenkt meg. Tolleren som jeg har og Kooiker. Men dette var medium størrelse. Hvis jeg velger stor så få jeg opp disse: Australian Labradoodle Basset bleu de Gascogne Basset Hound Beagle Harrier Bloodhound Chinook Clumber Spaniel Collie (Rough and Smooth) Dalmatian Deutscher Wachtelhund English Setter English Springer Spaniel Eurasier Finnish Hound Flat-Coated Retriever Golden Retriever Greyhound Keeshond Labrador Retriever Labrador Husky Llewellin Setter New Zealand Huntaway Old English Sheepdog (Bobtail) Porcelaine Portuguese Water Dog Rampur Greyhound Samoyed Silken Windhound Spinone Italiano Staghound Standard Poodle Vizsla Wirehaired Vizsla Her kunne jeg tenkt meg Eurasier og Labrador Retriever. Har tydeligvis flere raser å velge mellom enn jeg tror:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 10. Mars 2008 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2008 99% Aussie 98% Cattledog og Border Collie og strihåret Pointer ( ) 97% Tervueren Med unntaket av Pointeren så passer det vel nokså bra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carina Skrevet 10. Mars 2008 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2008 99% Aussie 98% Cattledog og Border Collie og strihåret Pointer ( ) 97% Tervueren Med unntaket av Pointeren så passer det vel nokså bra.. German xxx Pointer er vorstehhundene, Pointer heter English Pointer på engelsk. Jeg fikk dette resultatet (8 første): Toller 100% (kunne jeg aldri tenkt meg) Cattle Dog 99% (kan jeg så og si ingenting om) Australian Shepherd 99% (vurdert og slått fra meg) Border Collie 99% (liker dem ikke, bortsett fra Knottis da ) Irsk Setter (kunne jeg aldri tenkt meg) Malinois 98% (ønsker jeg meg en gang i tiden) Groenendael 98% (har jeg) Tervueren 98% (kjempehunder, men foretrekker den sorte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 10. Mars 2008 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2008 German xxx Pointer er vorstehhundene, Pointer heter English Pointer på engelsk. Jeg fikk dette resultatet (8 første): Toller 100% (kunne jeg aldri tenkt meg) Cattle Dog 99% (kan jeg så og si ingenting om) Australian Shepherd 99% (vurdert og slått fra meg) Border Collie 99% (liker dem ikke, bortsett fra Knottis da ) Irsk Setter (kunne jeg aldri tenkt meg) Malinois 98% (ønsker jeg meg en gang i tiden) Groenendael 98% (har jeg) Tervueren 98% (kjempehunder, men foretrekker den sorte) Åååh, da skjønner jeg bedre! Knott er veldig glad for at du tilføyde den parentesen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 10. Mars 2008 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2008 oooh! Interesaant! Fikk Beauceron på førsteplass (en rase jeg har veldig lyst på) Og Dobermann på 99 % + canaan dog, Pointer Chesapeake Bay Retriever Anatolian Shepherd Aussie og Terv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar