Gå til innhold
Hundesonen.no

Ball.


Recommended Posts

Aha, det er der de myke ballene med snor på kommer fra! To sånne skal jeg ha, også fant jeg en 3pk med fiine små LILLA tennisballer til frøkna. Så nå skal vi lære å komme tilbake med leker istedenfor å gå å spise på dem... :blink:

Takk for masse ball-tips :kiss: Jeg skulle tenkt på å spørre retrieverfolk om baller først! Enkelt og greit! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, det hørtes ikke bra ut. Men jeg hadde ikke planer om å la bikkja tygge på ballen i en time om dagen resten av dens liv heller da :blink: Snart er hun stor nok i munnen til å leke med vanlige baller men akkurat nå er små tennisballer en fin ting å bruke siden de har en utside som er "innbydende" for valpen, de er lette og de triller fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De myke ballene med snor fra Pet&Play kan sette seg fast i tennene på voksne hunder hvis de er litt ivrige i leken. Det har skjedd flere ganger med Chili.

Disse ballene er fine og holdbare, men det er kanskje ikke IKEA der dere bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt de fleste ballene mine på lekebutikker for unger.. Der har de varierende størrelser, fasonger og priser, og de aller fleste er faktisk bra holdbare!

Nå når Lyng er voksen har han fått noen myke baller fra lekeavdelingen på obs!, de er så deeeilige og han har blitt en ballslafser som sin bestefar. Han tygger de temmelig heftig så av og til virker det som at de sitter fast bak i jekslene. De fleste gangene vil han bare ikke slippe de... De aller aller beste ballene han har er orbeeball, mne der blir nok de minste ballene litt for store for My ennå. De har godt grep da, så de er lett å bære på. Disse er også slafsbare for de er hule inni slik at man feks kan feste tau i de, og hundene kan tygge de sammen, men de er veeeldig holdbare! Testet av ett stykk bestefar Coyote som er "ball-slafsemesteren", og de lever enda :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, slafseball faktisk! Lekebutikker for unger var lurt, der har de jo sikkert solide SPRETTballer også. Emma har en sprettball i ganske hard gummi men med veldig god sprett men den ligger nedsnyet på verandaen for øyeblikket.. Men sprettballer vil sikkert holde i massevis i noen uker fremover til hun får større og kraftigere kjever! Og sprettballer koster ikke mye heller så jeg kan hamstre inn maange :blink: Genialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempel på slafsing og sikkelet som kommer :blink:

hoppeteknikk6.jpg

For de som ikke vet så er dette Lyng til Mailin

Ellers vil jeg ikke anbefale tennisballer da disse sliter mer på tennene til hundene enn hva andre mykere baller gjør. Canis selger noen små fotballer med tau i. De er myke og skikkelig gode å leke med. Ikke minst er det behagelig for eier å ha et tau å holde i slik at man slipper å klisse med slafesballene som blir fulle av sikkel, sand og alt mulig annet.

Jeg har også kjøpt en del baller fra obs og leketøysbutikker og de er veeeldig populære hos hundene.

Vil du ha noen baller som VIRKELIG slår an, anbefaler jeg jordklodeballene! De er dyre (kan også kjøpes på cleanrun), men de aller, aller fleste hundene ELSKER dem. Også er det slafseballer dilukse :kiss: De lukter peppermynte, så jeg tipper det er derfor de er så populære. Det er hull igjennom dem, så hvis hunden svelger dem, skal det kunne komme litt luft ned likevel. Det går også an å feste tau i dem. De virker også å være veldig holdbare, så jeg synes de er verdt pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempel på slafsing og sikkelet som kommer ;)

hoppeteknikk6.jpg

For de som ikke vet så er dette Lyng til Mailin

Ellers vil jeg ikke anbefale tennisballer da disse sliter mer på tennene til hundene enn hva andre mykere baller gjør. Canis selger noen små fotballer med tau i. De er myke og skikkelig gode å leke med. Ikke minst er det behagelig for eier å ha et tau å holde i slik at man slipper å klisse med slafesballene som blir fulle av sikkel, sand og alt mulig annet.

Jeg har også kjøpt en del baller fra obs og leketøysbutikker og de er veeeldig populære hos hundene.

Vil du ha noen baller som VIRKELIG slår an, anbefaler jeg jordklodeballene! De er dyre (kan også kjøpes på cleanrun), men de aller, aller fleste hundene ELSKER dem. Også er det slafseballer dilukse ;) De lukter peppermynte, så jeg tipper det er derfor de er så populære. Det er hull igjennom dem, så hvis hunden svelger dem, skal det kunne komme litt luft ned likevel. Det går også an å feste tau i dem. De virker også å være veldig holdbare, så jeg synes de er verdt pengene.

De jordklodeballene er de samme som orbeeballene jeg skrev om:)

Red: Slafsenoldus;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss selger vi en del katteleker til små hunder og valper.. Mange av kattelekene er laget av de samme materialene som større hundeleker, så de tåler en trøkk ;) Verdt å ta en titt på katteleker altså. (men sørg for at de er av god kvalitet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...