Gå til innhold
Hundesonen.no

Hiro, min Hiro


Riz

Recommended Posts

Nå har han bodd hos i 2 uker, og innflyttingen har gått kjempe greit. Han var hjemme fra første stund, ikke noe syting over å ha flyttet fra foreldre og søsken, bare lek og morro hele tiden.

Ikke noe vondt i han, (der er nok kattene uenige) bare voldsom leking som kan gå over styr. Kattene har vell vendt seg til han, men de sittere ofterer litt høyere opp i høyden nå enn før. Er de på gulvet så blir de raskt overfalt av en overivrig, lekesyk kjempe (i forhold til de). Kan se Hiro av og til komme med munnen full av Ragdoll pels. Stakkar Palan, hun er at for mild og god, og tillater det meste.

Han sover i sengen vår om natten, og der sover han hele natten også. Sier til meg selv (og andre) at dette bare er i begynnelsen når han ikke er renslig enda, men kjenner jeg meg selv rett så må vi sikkert kjøpe større seng etterhvert :rolleyes:

Her kommer noen bilder av han.

KopiavDSC_0196.jpg

DSC_0023-4.jpg

DSC_0059-5.jpg

DSC_0057-4.jpg

DSC_0049-4.jpg

KopiavDSC_0100.jpg

DSC_0018-8.jpg

DSC_0061-2.jpg

DSC_0086-1.jpg

DSC_0089-3.jpg

DSC_0034-3.jpg

KopiavDSC_0127.jpg

DSC_0123-3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhhh såååå utrolig nydelig han er... :) . gratulere såå masse med valp.. :wub: ..ikke sant det er herlig å ha en valp... :D

du tar utrolig nydelige bilder av han! kjempeflink er du!!

Gleder meg til å se masse bilder av han fremover!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Boerboel:)

..ikke sant det er herlig å ha en valp...

Det er utrolig herlig...Mesteparten av tiden, men gud det er slitsomt også. Innimellom så kan jeg føle at jeg ikke strekker til, for han krever jo ganske mye denne tiden:) Første gangen jeg skal oppfostre en valp selv, så man blir litt slik "gjør jeg ting rett nå?" Også må jeg begynne å bla i den boken igjen.

Om noen mndr kommer jeg sikkert til å le av meg selv, hvor hysterisk kan man bli liksom? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG, såååå søøøøøøt! Jeg har IKKE sansen for "slike raser" (for å bruke et godt brukt uttrykk :o) men denne tassen var jo bedårende i massevis! Awww faktor ja! Nydelig farge på han, tror aldri jeg har sett en boerboel i den fargen..

Og ang. det å føle seg utilstrekkelig, det tror jeg er helt normalt når man har valp! Jeg tror mange av de som har hatt valp mange ganger til og med vil dra seg litt i håret innimellom. :) Det er derfor valper er så søte tror jeg.. Så de skal ha noe å bruke etter alle rampestrekene sine for å mykne oss opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Her kommer litt flere bilder av Hiro. Han har nå blitt litt over 6 mndr og 38 kg. Han er bare godheten selv, så rolig og snill.

Vi har blitt ubeskrivelig glad i han, er på jobb når jeg skriver dette og savnet etter han tynger som bare det! Kan noen få tiden til å gå fortere?

Dette er ikke av det nyeste av han, men han er så utrolig søt her han ligger med yndlingsleken sin:)

0604-08085.jpg

0504-08058.jpg

0504-08051.jpg

Verdens vakreste og snilleste øyne

1805-08113.jpg

2305-08180.jpg

1805-08128.jpg

2805-08112.jpg

2805-08126.jpg

2805-08099.jpg

2805-08129.jpg

2805-08159.jpg

Noen bilder fra da det var snø.

ute2803-08121.jpg

ute2803-08085.jpg

ute2803-08238.jpg

WOW, det ble mange bilder. Kanskje prøve å oppdatere litt oftere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen, Hiro er virkelig enig i rosen om hvor pen han er.

Han er fra Norboerboel:)

Jeg har et gammelt Nikon D50 som oftest står det på Auto, men de mørke bildene står på P (som jeg har ingen aning om hva betyr), i hvertfall så blir bildene mørkere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...