Gå til innhold
Hundesonen.no

Venter og venter og venter..


Aussieglis

Recommended Posts

Jeg liker å kjøpe sånt de første dagene etter valpen har kommet i hus... Da kan jeg drasse henne med meg overalt å være sååå stolt av henne der hun smelter alle på sin vei + at vi får prøvd alt på. :lol: Jeg kjøper alltid for lite/for stort når det gjelder halsbånd osv... Slikt mååå prøves ellers går det ikke bra.

Fikk mail hos oppdretter nå nettopp :P Alle sammen hadde helt friske og fine øyne uten anmerkninger!

Her er noen bilder som var veldig mørke men som jeg klarte å gjøre litt lysere:

Guldfi7.gif

My i farta!

Guldfi17.gif

Å sprade rundt i snøen er kult!

Guldfi25.gif

My vet at hun har nese allerede og hva en slik en kan brukes til. :P

Guldfi9.gif

Stemningsbilde

Jeg syns My ser ut til å ha vokst en god del! Kanskje My ikke blir ei mini-My alikevel? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 261
  • Created
  • Siste svar
Jeg tar toget imorgen kveld ja, men jeg er ikke i Sverige før dagen etterpå også er det jo heeele turen hjem igjen. Suuukk...

Men ja, nå er det like før og jeg kjenner nesten panikken tar meg! :P Snart har vi valp i huset igjen liksom :P

Kjenner den følelsen, jeg var i panikk og angrefølelse dagen før jeg hentet Norma :lol: Det var jo så lenge siden jeg hadde hatt valp også, så jeg var i ferd med å tisse på meg av nervøsitet, hehe.

Det går garantert helt fint, og dere kommer til å kose dere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke heelt sikkert enda men jeg går nå rundt å kaller henne My/valpen så jeg tipper han kanskje vil henge seg på etterhvert :) Jeg orker ikke finne flere alternativer til han så hvis han ikke kommer på et genialt navn selv så får han bare bli enig i at hun heter MY! Basta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, hvis jeg får sambo med på å kalle bikkja for My så tror jeg hu blir hetende det! Kort, søtt og enkelt! :P Også er passer det jo litt med stamtavlenavnet hennes, for ikke å glemme størrelsen da. :P

Blir veldig spennende å se hvor lita hun blir som voksen!

Aussiefolk: Kan en aussie være for liten for standaren? Når aussier har lov til å være større enn standaren når de stilles så må de vel få lov til å være mindre også?

Men My blir nok aldri en utstillingsstjerne. Det får hun neppe kropp, tyngde og pels til

Nå har ikke jeg aussie da, men mi var minst i kullet, men endte likevel opp med å være for stor (en halv cm i alle fall :) ).

Planen er å skrive ned hva vi gjør fra dag til dag ja, er jo så greit å ha å se tilbake på og lese igjen en stund etterpå. :P Men jeg har lagt merke til at folk blir "litt" mindre aktive i bloggene sine når de får sånne gjetertroll i hus så jeg kan nok ikke love noe :P

5w-may-sleep.jpg

Godt sovehjerte har man også :P

maymojo4week.jpg

Deilig å ha en lodden storesøster å hvile seg på :P

Hælledussen, se på den magen da :P

hu er skjønn altså! Men jeg står fortsatt på dette med at du må ha et kamera altså! <_<

Ja, jeg også! Løp og kjøp. Det er tross alt en investering :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løper å kjøper så fort jeg har pengene! Hvis jeg slipper å betale moms for valpen blir det nok kamera raskt.. Men 2500,- kr tar litt tid å spare opp igjen hvis jeg må gi de fra meg. :)

Fikk en mail fra en venninne av oppdretter som hadde flere bilder av My:

my1.gif

Løpe i snøen å se barsk ut er lurt!

my2.gif

Å leke med søstrene sine er også lurt.

my3.gif

Traver så pent med halen RETT ut! :P

my4.gif

*in love* ...

my5.gif

Man ser søt ut fra siden også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ser så herlig ut :) Synes også det ser ut som om hun har vokst, hun så ikke sååå liten ut nå. Du må kose massemasse med de andre valpene fra meg og ikke minst med Seadra og Flizan!! Seadra er så lik både Brimi og Arn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, hun er iallefall ikke bittebitte-liten i forhold til søskene sine nå lengre. :) Men man ser jo enda hun er en størrelse eller to mindre enn sine søstre. De er lengre i beina og kraftigere bygget, samt mer pels ser det ut som. Jeg syns My er mye lekrere i "fasongen" enn de største tispene i kullet sånn som de ser ut nå. Jeg er jo ikke heelt objektiv kanskje men, men :P

Hundene fra Annika er jo for det meste ganske små i seg selv så hvis My blir mindre enn en "gjennomsnitts" MMO-hund så blir hun nok en del mindre enn mange aussier tipper jeg. Iallefall mye mindre enn 27kg som aussietisper i Norge faktisk har kommet opp i... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene fra Annika er jo for det meste ganske små i seg selv så hvis My blir mindre enn en "gjennomsnitts" MMO-hund så blir hun nok en del mindre enn mange aussier tipper jeg. Iallefall mye mindre enn 27kg som aussietisper i Norge faktisk har kommet opp i... :P

Det er helt sykt mye til å være aussietispe! :)

Godt My er mindre! Liten er bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...