Gå til innhold
Hundesonen.no

Venter og venter og venter..


Aussieglis

Recommended Posts

  • Svar 261
  • Created
  • Siste svar

Haha, ja, du skal tro at hvis du får en stumphaled aussie så må du forklare ganske mange at nei, du har ikke kappet av den halen og nei, den har ikke klemt halen sin i døra :) Eller nei, det er ikke en border collie, og nei, det er ikke en blandingshund (hvis den er merle). Eller som vi med Coyote: nei, det er ikke en husky. Eller med Brimi: nei, det er ikke en collie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, ja, vi får nok testet forklaringsferdighetene etterhvert vil jeg tro. Nå ser det ut som den mørkebrune tispa (Hazel) også har fått seg et hjem, så da er det bare Judie, May og Hallie igjen. Åhhh som jeg lurer! MÅTTE bare spørre Annika om hun har funnet ut noe mer om hvem som skal hit i siste mailen... Klarte ikke sitte på fingrene lengre zomp.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen skal avgjørelsen taes sammen med oppdretter!!

Blir det Judie:

judie5.5.JPG

Eller My:

may.4week_2.JPG

HUFF! Hvordan skal man kunne finne frem til DET da? Oppdretter beskriver lille My som like frempå, tøff og leken som hun alltid har vært mens Judie er inne i en litt roligere periode av valpetiden sin. Hun holder seg litt mer i bakgrunnen enn resten av søskene sine akkurat nå men det betyr jo ikke at hun er tilbaketrukken eller en rolig aussie. Rolige valper blir ofte krevende unghunder.. Men de er jo så skjønne å nusselige begge to, og mentalt er de ganske jevne også selv om May for tiden er tøffere i maska enn Judie.

Samboeren min hjelper lite, han sier bare: "vi tar den blå med lang hale!" siden hans største ønske er å få en hund uten stump. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er UTROLIG nydelige begge to. Jeg er svak for svarte og hvite hunder, så syns My er mega søt. Men det var jodie også. Tror faktisk jeg ikke hadde klart å bestemme meg for hvilken jeg hadde villet ha, om det bare var utseende som bestemte..

Blir spennende å se hvilken du ender opp med da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseende har jo ingenting å si for de er i mine øyne über-søte begge to. Men det som gjør det enda vanskeligere er jo at alle valpene i hele kullet er såppass like hverandre mentalt..!

En annen ting som gir pluss i boka for My er jo at hun er så lita og nett. Hun kommer iallefall ikke til å bli noen stor aussie, det er helt sikkert! Men det blir ikke Judie heller..

My er veldig glad i å leke og kampe og kommer titt og ofte bort for å ha drakamp. Judie er glad i lek hun og, men ikke like glad i drakamp som My er. Judie er kanskje litt mer opptatt av jakting av ting som beveger seg?

Gåsjjjjjj! Men tenk så godt det blir imorgen å vite hvem som er vår! <3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da den som er mest gal nå, så slipper du en totalt galning i ungdomstiden :o Brimi var roligheten selv (til å være aussievalp), men ble letter kokkelimunke når han var tenåring. Arn var ville og gal som valp og er nå i ungdomstiden relativt lett å ha med å gjøre :o Men blue merle jo er penest da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annika nevnte faktisk Brimi som eksempel når det gjelder akkurat det der :o Jeg må innrømme jeg føler at May ligger nærmest hjertet sånn som Annika beskriver henne, men samboeren min er så skeptisk til halen hennes, teitingen. Men slik det ser ut nå så tror jeg det blir Lille My som blir med til Bodø. :) Jeg vet dessuten at en annen valpekjøper (som står etter meg på "lista" til Annika) har Judie som sin favoritt, og da blir det kanskje litt teit om jeg sier at Judie er min favoritt når det egentlig er May som høres mest ut som MIN valp. Også er det jo hyggelig for alle å få en av valpene de har falt for. Jeg har likt My hele tiden og når jeg så henne i virkeligheten likte jeg henne enda mer.. Men når jeg var på besøk så var My en av de som ikke tok så mye kontakt, men det var antagelig veldig tilfeldig. Annika beskriver henne som alt annet enn usosial ;)

Passer jo bra med en "lille My" og "lille Emma" også :o Måten Annika beskriver den lille sort/hvite pirayarotta minner meg merkverdig mye om Emma. Liten men ingen problemer med sin størrelse fordiom, tøff i maska og glad i å leke. Hun er "der det skjer" og vil være med på alt de voksne hundene til Annika driver med. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta den du synes passer best ja :) . Lille My er utrolig nydelig da.

Jeg er ikke noe særlig fan av stump haler selv.. Men det er sikkert en tilvenningssak. Forresten kan dët å ha stumphale dempe hunden på noen måte? Mange dyr bruker jo halen som et "ror" . Altså de bruker halen til balanse. Har alltid lurt på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, en stumphale demper ikke en aussie iallefall :o Hvis jeg ikke husker helt feil har vel aussien stump for en grunn, noe som kom inn under gjetingen.. Men jeg er absolutt ikke sikker der. Men iallefall, en aussie uten hale har like god balanse, hundespråk, fart og koordinasjon som en aussie MED hale! ;) Det er helt sikkert iallefall.

Lille My ser ut som en liten My syns jeg, og blir det henne blir hun nok hetende My.. Hvis jeg får viljen min! Hihi.

Imorgen blir en spennende dag.. :o Jeg har spurt oppdretter hvem hun mener passer aller best her hvis hun skal gjette her og nå. Jeg syns enda det er vanskelig siden Judie er så søt og herlig hun også.. Og hun har jo klatret på meg og bitt meg i håret. Så jeg håper oppdretter bestemmer det hele eller at vi kommer frem til en logisk løsning imorgen på telefon :) Jeg gleder meg og er kjempeeee spent! Og PERFEKT blir det nok uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...