Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke raser vil du ha i fremtiden?


Basse

Recommended Posts

Mulig detta topicet har vært oppe en del ganger... Meeen det kan jo ikke skade og legge ut ett nytt ett :P Er jo så mange som strømmer til at vi hele tiden får høre om nye raser og får nye synspunkter på de ved å lese om de og se på bilder... Skriv ned hva slags raser du kan tenke deg og gjerne også hvorfor og hvordan (hvilken farge) du vil ha den/de til.. Du må jo gjerne også si hva du vil bruke den til...

Legg gjerne ut bilder også :P

Altså

Rase:

Hvorfor:

Farge:

Med min/mine hunder vil jeg drive med:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Rase:Mudi!! :P:P

Farge: Svart eller blue merle

Hvorfor: Fordi den virker perfekt til mitt bruk! :P en rask og livlig hund passer perfekt til lydighet, agility, utstilling og blodspor! :P

Jeg vil drive med: Jeg kommer til å drive med agility, lyighet, utstilling og blodspor(kanskje også gjeting og søk etter folk)

Masse fin info om Mudi'n på denne sida: http://home.no.net/mudi/

Bilder:

en mudi i fargen Fakò som gjeter gris:

Mano-with-pig-without-Csipe.jpg

En svart mudi:

Mudi.jpg

En blue merle:

Bluemerle2.jpg

Rasen finnes også i fargene askegrå, hvit og brun :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i alle fall fått opp øynene for flere raser nå; men en rase jeg Skal ha er Golden Retriever (det er sikkert ingen hemmelighet) ellers kan jeg kanskje tenke meg Papillon, portogisisk vanhund og flatcoated retriever etterhvert...

Rase: Golden Retriever | Papillon | Portis | Flatcoated retriever | Puddel kanskje (likte ikke puddel før, men nå har jeg sansen) |

Hvorfor: Har alltid ønsket meg hund da, og har alltid Elsket golden så det er grunnen til den.. Men de andre har jeg lest litt om/sett bilder av og kan tenke meg de også en dag.

Farge: Gyllen | Som Lili | Svart uklippet | Svart :P | Svart |

Med min/mine hunder vil jeg drive med: veeel det er jo litt forskjellig hva de Kan brukes til da, men ønsker for det første en følgesvenn da, (og gjerne i alle fall en familiehund :wink::P ) ellers så kan jeg tenke meg å gjøre alt som er morro! (Feks: lydighet og agility)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Dobbermann, papillon

Hvorfor: fordi jeg har sansen for rasene :P

Farge: svart dobbe, og svart og hvit papillon(eller brun).

Med min/mine hunder vil jeg drive med: alt som er morro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Dvergschnuaer (har det nå, og vil gjerne ha flere)

Hvorfor:Det er en kvikk liten rase, med mye personlighet

Farge:sort/silver

Med min/mine hunder vil jeg drive med: Jeg skal drive med utstilling og AG

Rase:parson russel terrier

Hvorfor:Fordi den har en fin størrelse, og er aktiv liten krabat.

Farge:

Med min/mine hunder vil jeg drive med: AG og utstilling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Hovawart

Hvorfor: Flotte brukshunder

Farge: black and tan

Med min/mine hunder vil jeg drive med: Trekk, kløv, agility, lydighet og redningsarbeid.. :P

Rase: Dobermann

Hvorfor: Nydelige, og bra brukshunder.

Farge: Black and tan.

Med min/mine hunder vil jeg drive med: samme som over

Men for øyeblikket kan jeg bare tenke meg Portugisisk vannhund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Aussie, Golden, Chow Chow. å mange flere sikkert :P

Hvorfor: vanskelig spørsmål :P det er tre fine raser som jeg kunne ha tenkt meg.

Farge:Aussie: enten Blue merle med ganske mye hvitt som vicky :P eller ikkeså mye hvitt som emil, eller red tricolor.

Golden: ordentlig Gylden golden!

Chow Chow: som Diego eller mørkere.

Med min/mine hunder vil jeg drive med: Som vicky sa: alt som er gøy :P

Edit: ja Hovawart nydelig hund! ser egentlig ut som en blanding. black and tan på den ja. de er nydelige, også irsk ulvehund! det MÅ det bli.

neii nå skal jeg slutte :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Curly coated retriever

Hvorfor: Kort beskrevet: Litt mer reservert utgave av labradoren som i tillegg røyter mindre, hehe. Minuset er dog at de visstnok ikke er like glade i trening som labradoren, men jeg skal nok alltids klare å finne en forsterkende nok positiv forsterker.

Farge: Brun, helst.

Med min/mine hunder vil jeg drive med: Med en curly ville det nok blitt agility og lydighet på hobbynivå, pluss spor og litt jakt. Alt for aktiviseringens skyld egentlig.

Rase: Border collie

Hvorfor: Rett og slett herlige hunder. Har forelska meg helt i dem - alle borderne jeg har møtt har vært akkurat passe sosiale og oppmerksomme på en måte.

Farge: Brun og hvit, helst - hehe, har falt helt for Eso.

Med min/mine hunder vil jeg drive med: Agility (oo, kanskje konkurranse til og med) og lydighet. Freestyle.

Også muligens en oversosial labrador til hvis jeg gidder, hehe. Hadde vært moro å ha en labbis å trene redningsarbeid og agility med. Men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Nova scotia duck tolling retriever.

Hvorfor: Denne rasen passer vårt bruk veldig bra, og er aktive intelligente hunder, med mye futt i.

Farge: rød nyanser med noen hvite avtegn.

Bruk: Jakt, kløv, agility, snørekjøring, utstilling å ellers ting som er gøy!

Vi har falt pladask for denne rasen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Pomeranian

Hvorfor: Fordi jeg har denne rasen fra før og jeg elsker den!

Farge: Rød,creme,oransje,sobel...Er ikke så nøye.

Med min/mine hunder vil jeg drive med: Utstilling, blodspor og agility

Bilde:

poms.jpg

Rase: Keeshond

Hvorfor: Forde jeg rett og slet elsker denne rasen. De er pommer i en større variant. jeg elsker pelsstell og jeg elsker spisshundens utseende.

Dessuten vil jeg ha hund med litt størrelse også.

Farge: Den finnes bare i sølvgrå

Med min/mine hunder vil jeg drive med: Utstilling,blodspor og agility

Bilde:

keeshonde.jpg

Rase: Kongepuddel

Hvorfor: Fordi jeg syns de er så utrolig flotte og de er fine familiehunder.

Farge: Sort

Med min/mine hunder vil jeg drive med: Utstilling og agility

Bilde:

poodle.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Manchester terrier og Papillon (ogselvfølgelig maange sheltier :P)

Hvorfor: Gemyttet til rasen og egenskaper passer til min type hundehold. Og utsene tiltaler meg veldig. Jeg likerogså bestsmå hunder :P

Hva skal hunden brukses til: Utstilling, noe lydighet, agility hvis de viser interesse og tur i skog og mark! :P

Cobby.jpg

Kull.jpg

Og Papillon, da vil jeg ha LiLi :P

lite9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Aussie, Golden, Chow Chow. å mange flere sikkert :P

Hvorfor: vanskelig spørsmål :P det er tre fine raser som jeg kunne ha tenkt meg.

Farge:Aussie: enten Blue merle med ganske mye hvitt som vicky :P eller ikkeså mye hvitt som emil, eller red tricolor.

Golden: ordentlig Gylden golden!

Chow Chow: som Diego eller mørkere.

Med min/mine hunder vil jeg drive med: Som vicky sa: alt som er gøy :P

Edit: ja Hovawart nydelig hund! ser egentlig ut som en blanding. black and tan på den ja. de er nydelige, også irsk ulvehund! det MÅ det bli.

neii nå skal jeg slutte :oops:

Har du lyst på Chow Chow?? :P

Kult.. =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Bull Terrier

Hvorfor: For det er en rase som har ganske lik personlighet som Chow'en,. Også har de verdens råeste utseende. :P

Farge: Må nok være en helt hvit, med en sort flekk.

Med min/mine hunder vil jeg drive med: Agility, utstilling og lydighet.

ja13in2.jpg

photo1001586.jpg

Rase: Chow Chow

Hvorfor: Fordi jeg har den rasen fra før, og de har absolutt verdens beste personlighet. Du må fortjene dens oppmerksomhet/tillit.

Og de er en rase du lett kan gå løs med, pga de ikke skal hilse på alt og alle. Også er de utrolig tålmodige med unger og finner seg i det meste.

Farge: Creme eller Sort.

Bruksområde: Agility, Utstilling og avl. :P

Chengtusdarklionsomvoksen.jpg

Attitude.jpg

Rase: Dobermann

Hvorfor: For det er en rase jeg alltid har vært fasinert av.

De kan brukes til det meste. Og har en stor personlighet..

Farge: Brun.

Bruksområde: Agility, lydighet og utstilling.. (Sikkert noe annet også)

http://www.alphanordic.net/

Rase Shetland sheepdog

Farge: Blue merle, black and tan og Sobel.

Bruksområde: Det meste.. :P

Shetlandsheepdog.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Pomeranian

Hvorfor: Fordi jeg har denne rasen fra før og jeg elsker den!

Farge: Rød,creme,oransje,sobel...Er ikke så nøye.

Med min/mine hunder vil jeg drive med: Utstilling, blodspor og agility

Bilde:

poms.jpg

Rase: Keeshond

Hvorfor: Forde jeg rett og slet elsker denne rasen. De er pommer i en større variant. jeg elsker pelsstell og jeg elsker spisshundens utseende.

Dessuten vil jeg ha hund med litt størrelse også.

Farge: Den finnes bare i sølvgrå

Med min/mine hunder vil jeg drive med: Utstilling,blodspor og agility

Bilde:

keeshonde.jpg

Rase: Kongepuddel

Hvorfor: Fordi jeg syns de er så utrolig flotte og de er fine familiehunder.

Farge: Sort

Med min/mine hunder vil jeg drive med: Utstilling og agility

Bilde:

poodle.gif

søskenbarnet til mamma driver oppdrett av kees :P kjemepfine hunder!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Rhodesian Ridgeback

Hvorfor: Har den rasen nå og det er verdens beste

Farge:Mørk hvete med svart maske

Med min/mine hunder vil jeg drive med: rally-lydighet, kosehund, turkamerat, kløv, utstilling, agillity...

Rase: Norfolk terrier

Hvorfor: en stor hund i liten utgave

Farge: rød

Med min/mine hunder vil jeg drive med:rally, tur, utstilling, agility

Sanrt har jeg begge rasene i hus :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: bordet collie.

Hvorfor: fordi jeg vil vinne det som er.

Farge: samma for meg åssen den ser ut, så lenge den fungerer.

Med min/mine hunder vil jeg drive med: lp og gjeting.

Tweed.jpg

Tweed, den framtidige far av valpen som kommer i januar/februar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har desverre ikke peiling, men en av hunden fra deres oppdrett vant en stor utstilling for litt siden..trur det var nkk, det sto om det i hundesport for litt siden, han tilbød meg valp og greier :P

ÅÅ herlige hundene :P Hvilke nr av hundesport var det i? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
    • Skal sjekke litt rundt dette. Høre med hundehotellet som vi har brukt. De er flinke og driver med med kurs.  Tilbakemeldingen der ifjor ( like etter han ble kjemisk kastrert) var at han hadde godt hundespråk. De satte han sammen i et stor område med endel hunder, også hanhunder. Da hunder som var veldig trygge på seg selv. Vår hund "gjemte" seg og ville ikke ha kontakt med hannene, men lekte med tispene.  Det "positive" var at hundespråket var tydlig, og at de andre hundene respekterte dette. Men at han gjemte seg litt og var redd kan også være sammenheng med at den kjemiske kastreringen kanskje virket så han ikke var så "tøff"  Uansett er det bare tanker jeg har rundt dette.  Men det er iallefall en jobb som må gjøres.     
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...