Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke raser vil du ha i fremtiden?


Basse

Recommended Posts

Rase: Pomeranian

Hvorfor: Fordi jeg har denne rasen fra før og jeg elsker den!

Farge: Rød,creme,oransje,sobel...Er ikke så nøye.

Med min/mine hunder vil jeg drive med: Utstilling, blodspor og agility

Bilde:

poms.jpg

Rase: Keeshond

Hvorfor: Forde jeg rett og slet elsker denne rasen. De er pommer i en større variant. jeg elsker pelsstell og jeg elsker spisshundens utseende.

Dessuten vil jeg ha hund med litt størrelse også.

Farge: Den finnes bare i sølvgrå

Med min/mine hunder vil jeg drive med: Utstilling,blodspor og agility

Bilde:

keeshonde.jpg

Rase: Kongepuddel

Hvorfor: Fordi jeg syns de er så utrolig flotte og de er fine familiehunder.

Farge: Sort

Med min/mine hunder vil jeg drive med: Utstilling og agility

Bilde:

poodle.gif

Jeg kjenner den keeshunden du har bilde av. Den heter Nke og er en veldig snill og fin hund. Den gjør det veldig bra på utstilling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Rase: Schæfer ( sånn jeg har nå) , Collie-langhår, Aussie, shetland sheep dogg, chow-chow, golden,pappilon :) hehe... er sikkert noen fler, men kommer ikke på noen fler akkurat nå..

Farge:På collie, aussie, sheepdog har jeg veldig lyst på blue merle.. syntes de er såååå søøøøte :D

schæfer vil jeg ha både kort og lang hår, men ikke sånn helt sort eller hvit..

Golden vil jeg ha ikke helt sånn mørk...

Hva jeg skal bruke hunden min på: Utstilling, lydighet, oppdrett, familie og kose gnofse hund :D

og først og fremst ha det som en medlem av familien;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha jakt-labb selvfølgelig :) Er også litt sugen på en jaktgolden. Hadde forresten en toller hanne her i går som jeg passet. Han er verdens nydeligste toller, men helt hjernedød fordi han sikkert har blitt tatt for hardt eller noe har skjedd med han. Han dreiv og hoppet på meg hele tiden, og jeg vet at tollere er vare så jeg bare snudde meg og ignorerte det. etter fjerde gangen sa jeg nei litt mørkt og da att han sammen med buken i været. Noen sier at tollere er veldig vare, og noen sier de er røffe. Jeg vet i hvertfall at jeg ikke vil ha tulling-retriever nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! :D:D Kjenner en oppdretter som holder laaange foredrag om basenjien hver gang jeg møter henne fordi hun vil at jeg skal kjøpe hund av henne :D

Hadde 5 stykker som "nabo" før. :D hehe Vet ikke hvordan det er, men sikkert ikke så mange som har startet lydighet e.l. med dem (?), så da kunne du jo blitt en foregangskvinne og eksempel på at det helt sikkert går ann ;)

Med mexikaneren er én i Sveige og en i Canada det eneste jeg har hørt om, men nå har jo ikke jeg noen planer heller da, så det får bli med dem :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 5 stykker som "nabo" før. :D hehe Vet ikke hvordan det er, men sikkert ikke så mange som har startet lydighet e.l. med dem (?), så da kunne du jo blitt en foregangskvinne og eksempel på at det helt sikkert går ann ;)

Med mexikaneren er én i Sveige og en i Canada det eneste jeg har hørt om, men nå har jo ikke jeg noen planer heller da, så det får bli med dem :roll:

hihi, jepp, og det er det som er så spennende å se hvor langt jeg kan nå med en slik rase :P De er jo ikke helt "tam". De er jo løshunder i bl.a Afrika... Akkurat som Dingoen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det går fint å trene dem, særlig med klikker. :) Nabo sa de var katteaktige.. Det er mexikaneren også (treningsmessig altså). Lærer veldig fort HVIS det er gøy eller matnyttig. :D

Kunne gjerne lånt min hihi.. =D> Sliter med innlæring av "holde fast" (apport) her nå. #-o Ikke lett/ morro uten kinntenner, nei. Vil heller late som det er en targetstick. :roll: Dumme øvelsen 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det går fint å trene dem, særlig med klikker.  :)  Nabo sa de var katteaktige.. Det er mexikaneren også (treningsmessig altså). Lærer veldig fort HVIS det er gøy eller matnyttig.  :D  

Kunne gjerne lånt min hihi..  =D>  Sliter med innlæring av "holde fast" (apport) her nå.  #-o  Ikke lett/ moro uten kinntenner, nei. Vil heller late som det er en targetstick.  :roll: Dumme øvelsen   8)

Hihi, hvilken rase har du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke trent katt da.. annet enn fettern min sin eldgamle katt da jeg var 10 år og var der på ferie (sitt og gi labb). Ønsket meg hund :roll:

Min er stort sett lett å trene (ikke "holde fast" åpenbart.. hehe.. det er visst ekkelt + krype i vått gress/ asfalt o.l. usj), er veldig smart og har mye egen vilje, opptatt av å holde øye med omgivelsene så han er lett distraherbar.. ehm. Må være dønn positiv og ha korte, intense og varierte økter, ellers blir det kjeeedlig og da faller han ut. Men han lærer nok like mye på den økten som mange andre på en lang økt :) Nå er han jo tenåring også da. Ellers er veldig følsom for kroppspråk og stemme. Han liker /trenger å bruke hodet, og blir stolt og glad når han får til noe og sånn.. :D

Kanskje du skulle ha en sånn vøtt :wink::D De er veldig spretne ift størrelse, min hopper høyt rett opp uten anstrengelse og har sett de går LureCoursing i Sverige, så kunne sikkert bli god i agility. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke trent katt da.. annet enn fettern min sin eldgamle katt da jeg var 10 år og var der på ferie (sitt og gi labb). Ønsket meg hund :roll:  

Min er stort sett lett å trene (ikke "holde fast" åpenbart.. hehe.. det er visst ekkelt + krype i vått gress/ asfalt o.l. usj), er veldig smart og har mye egen vilje, opptatt av å holde øye med omgivelsene så han er lett distraherbar.. ehm. Må være dønn positiv og ha korte, intense og varierte økter, ellers blir det kjeeedlig og da faller han ut. Men han lærer nok like mye på den økten som mange andre på en lang økt  :) Nå er han jo tenåring også da. Ellers er veldig følsom for kroppspråk og stemme. Han liker /trenger å bruke hodet, og blir stolt og glad når han får til noe og sånn..  :D  

Kanskje du skulle ha en sånn vøtt  :wink:  :D  De er veldig spretne ift størrelse, min hopper høyt rett opp uten anstrengelse og har sett de går LureCoursing i Sverige, så kunne sikkert bli god i agility.  :D

ååh, det høres jo kjempespennende ut med en slik rase! :D En skikkelig utfordring! De er vel kjent for å streife og ære veldig selvstendige?

Hun oppdretteren med basenji sa at hennes hunder bhadde stukket langt til skogs dersom de hadde blitt straffa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tipper det her og, eller forsvart seg om det var noen andre enn meg.

Var krav fra de oppdretterne jeg har snakket med med ren positiv trening/ behandling. De spurte nøye om det før de svarte på spørsmål om valp eller noe. :)

Selvstendig ja.. :D Streife tror jeg ikke, annet enn etter villt (!), katter og løpetisper. Min gikk for det meste løs i Oslo første året (men her jeg bor nå er det mye katter og rådyr..). De er "mammadalter" og han følger med hvor jeg er og passer på (holder øye med nye suspekte ting. Ikke gneldrete). Stakk etter et rådyr ved tomten, i et øyeblikks uoppmerksomhet :oops: . Fulgte i ca 100 meter (nærme uff) før han ikke ville gå lengre fra "mor" og snudde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Shetland Sheepdog :):D

Hvorfor: Det er den som passer best for meg. Den er liten, trenger ikke milevis med tur, lett pelsstell :D

Med min/mine hunder vil jeg drive med: Utstilling, avl og lydighet

Har tidligere hatt Dvergpuddel, Schæfer og Newfoundlender. Hvis jeg skulle hatt en annen rase utenom sheltie måtte det vært Shiba Inu, Australsk Kelpie eller Tysk Mittelspitz :D:D

Shiba Inu

pupakc.jpg

shiba22.jpg

pupheadshot.jpg

Australsk Kelpie

henna.jpg

australskkelpie.jpg

Tysk Mittelspitz

bilady

bilady

gralle.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...