Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke raser vil du ha i fremtiden?


Basse

Recommended Posts

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Rase: Shetland Sheepdog, toypuddel

Hvorfor: sheltie: fordi det er en fantastisk hund, og har alt jeg ser etter og passer ypperlig til agility!!

Toy fordi den er nydelig og jeg har lyst på en liten hund som jeg fortsatt kan bruke til agility og lydighet!! :lol:

Farge: Sheltie: Blue merle og svart og hvit

Toypuddel: sølv!! og kanskje en hvit!

Med min/mine hunder vil jeg drive med: agility, lydighet, utstilling og masse kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, dette er virkelig farlig og spørre meg om, så jeg nevner bare noen av de på lista mi, men tro meg! Det er maaange fler!! :lol::):wink:

Rase: Shetland sheepdog/ Finsk lapphund/ Cavalier/ Japansk spisshund

Hvorfor: Fordi jeg liker veldig godt disse rasene, har herlig gemytt alle sammen og er utrolig flotte å se på!!! Spesielt sheltie og finsk lapphund står veldig høyt på lista!

Farge: umm, se her: http://www.lappejenta.com/HJEMMESIDE/Pyrre1.jpg , men er egentlig ikke så veldig nøye med farge på den...

Cavalier: Ruby helst

Sheltie: Tricolour helst

Japansk spisshund: hvit seff

:roll:

Med min/mine hunder vil jeg drive med: Jeg vet ikke helt, spor, agility, lydighet? Får se hva det blir hvis jeg får en av de rasene en gang, noe jeg 99% sikkert gjør ;);):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ønsker meg mange forskjeligge raser.. men det er jo seff noen som passer bedre for meg enn andre .

Kan ta noen av de rasene jeg ønsker meg da ;)Eller, ja de jeg hittil har funnet ut at passer for meg.

Rase: Blandings hund.

Hvorfor: Vel, blandings hund er jo den første hunden jeg noensinne har hatt. og da blir det vel automatisk favoritten. jeg liker allround hunder .

Farge: alle unntatt sort.

Med min/mine hunder vil jeg drive med: familie hund og tur kammerat.

240420052236EvQ6XqnMkM8djdRzRm.JPG

Hunden min Geisha :lol: Blanding av : rottweiler, Ladrador, Flatcoated, Scäfer muligens også Border collie eller Collie.

14072005191617y9mv47F5kj5o.jpg

Geisha vedsiden av sin avdøde kammerat, Timmi. Hva var en blanding av Border collie og Schäfer.

Rase: Austalian sheepherd /Aussie

Hvorfor: Likner litt på Geisha(hunden min). jeg liker også bruks egenskapene, utseende og temperamentet.

Farge: Blue eller Red merle

Med min/mine hunder vil jeg drive med: familiehund, tur kammerat, lydighet, agility, gjeterhund prøver, og utstilling.

050920051654493lQQYtGeE46D.jpg

En vakker blue merle.

red_merle.jpg

Et like vakkert eksempel på red merle.

Rase:Flatcoated retriever

Hvorfor: Jeg liker utseende, bruksegeskapene og gemytett.

Farge: Chocolate eller lever.

Med min/mine hunder vil jeg drive med:Familiehund, tur kammerat Jakt prøver, Lydighet , utstilling og kanskje agillety.

Flatcoat_0137.jpg

Sånn ser en Chocolate flatcoated retriever ut .

05092005164601D465ml9457sY.jpg

Lever farget.

Rase:Schäfer

Hvorfor:Denne rasen har jeg alltid vert litt svak for. Men skulle jeg hatt en ville jeg importet fra et annent land for å unngå banan-ryggen. noe som er stygt.

Farge: vanlig eller hvit.

Med min/mine hunder vil jeg drive med: familiehund , tur kammerat, div bruks hund prøver, lydighet og utstilling.

05092005164602i82LmA8gQ62V.jpg

Sånn ser Schâferen ut .

05092005164601KI76Ugx5f51H.jpgHvite Schâfere.

Rase:Collie

Hvorfor: som jeg alltid sier Gemyttet, utseende og egenskapene .

Farge: alle , er litt svak for blue merle da.

Med min/mine hunder vil jeg drive med:familiehund ,tur kammerat, utsilling , lydighet og kanskje agillity.

050920051646019DBMW5gtfHEb.jpg

De flotte Colliene :)

Rase:Stor puddel.

Hvorfor: denne rasen er elegant og vakker, gemyttet og bruksegenskapene er viktige.

Farge: Sølv.

Med min/mine hunder vil jeg drive med: familehund , tur kammerat, utstilling, agility , lydighet og kanskje noen jaktprøver.

05092005164602fkY67Pf2WEmi.jpg

To vakre sølv puddler.

Rase: Sibirian Husky.

Hvorfor:Jeg simpelten elsker denen rasen. Den er litt lik en ulv, den har flott gemytt og har gode bruks egenskaper.

Farge: Alle.

Med min/mine hunder vil jeg drive med: Fmiliehund , tur kammerat, Trekk, lydighet og litt utstilling.

05092005165449grA4ufEh74oY.jpg

To vaker huskyer.

PS* Skal seff ikke stille ut de med ikke godkjent frage;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Shetland Sheepdog

Hvorfor: Kjempe fin liten hund som kan brukes til aller meste

Farge: Tricolour og sobel

Med mine hunder vil jeg drive med: lydighet , agility , rallylydighet , utstilling.

Rase: Border Collie og Australian shepherd

Hvorfor: Middels stor hund med masse energi

Farge: . Brun , red tricolor

Med min/mine hunder vil jeg drive med: lydighet , agility , rallylydighet , utstilling.

Rase: Rhodesian Ridgeback

Hvorfor: Stor og fin hund

Med min/mine hunder vil jeg drive med: lydighet , agility , rallylydighet , utstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvrina: Den Chocolate flatcoatededen var bare nyydelig! :wink: Måtte bare si det :) Min neste hund har eg egenltig lyst på flat igjen, er veldig fornøyd med den rasen, "passer" alle mine behov. Tror jeg vil ha sort farget, eller den chocolate'n da :wink: Med den vil jeg holde mest på med lydighet og litt agility. hadde vært morro å prøve noe rednigsarbeid også :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Shetland Sheepdog

Hvorfor: Utrolig fin rase som passer perfekt til alt , passe str også.

Farge:Sobel / Sort Tricolour

Med min/mine hunder vil jeg drive med: Tur& kosehund , agility , kanskje utstilling og/eller rally lydighet.

Rase: Aussie

Hvorfor: Tøff rase som tåler en lengre turer og hardt arbeid.

Farge: Sort Tricolour

Med min/mine hunder vil jeg drive med: det meste som både eg og hund synes er kjekt,

Rase: Blanding Border collie/labrador

Hvorfor: Hatt en hund som var det før og det var en perfekt hund :)

Farge: Sort, brun og hvit

Med min/mine hunder vil jeg drive med: Agility, lydighet og kose/tur hund.

Rase: Welsh Corgi Cardiganer

Hvorfor: kjempe fin rase.

Med min/mine hunder vil jeg drive med: det meste som både eg og hund synes er kjekt

Er selvfølgelig mange mer raser eg har lyst på , men kommer ikke på alle nå :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvrina: Den Chocolate flatcoatededen var bare nyydelig! :wink: Måtte bare si det :D Min neste hund har eg egenltig lyst på flat igjen, er veldig fornøyd med den rasen, "passer" alle mine behov. Tror jeg vil ha sort farget, eller den chocolate'n da :wink: Med den vil jeg holde mest på med lydighet og litt agility. hadde vært moro å prøve noe rednigsarbeid også :?

skulle jeg hatt flat ville jeg også hatt helt svart eller skikkelig sjokoladebrun :D de er bare helt herlige... har bare sett èn sjokoladebrun live i hele mitt liv.. var helt nudelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Collie Korthåret

Hvorfor: Herlig rase! Allsidig, perfekt størrelse, nydelig gemytt. Alt i alt en fantastisk rase.

Farge: Sobel/hvit, evt tricolour

Med min/mine hunder vil jeg drive med: Agility, lydighet, utstilling og spor.

Rase: Bergamasco

Hvorfor: Et gemytt som overgår alle andre raser :)

Farge: Grå

Med min/mine hunder vil jeg drive med: Lydighet, agility, utstilling og spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Tervueren/malle

Hvorfor: Følsomme, men kan være litt skarpe, gode brukshunder (og det er det jeg vil ha), masse liv i!

Farge: Finnes vel bare en farge

Med min/mine hunder vil jeg drive med: bruks, kanskje ag, IPO

Rase: Riesenschnauser

Hvorfor: Utfordrende hunder, masse mot, tøffe dyr

Farge: Sort

Med min/mine hunder vil jeg drive med: Bruks, trekk/kløv

Rase: Papillon/Phalène

Hvorfor: herlige hunder!!! Masse guts tl å være så små

Farge: Sort/hvit

Med min/mine hunder vil jeg drive med: ag, lydighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Tervueren/malle

Hvorfor: Følsomme, men kan være litt skarpe, gode brukshunder (og det er det jeg vil ha), masse liv i!

Farge: Finnes vel bare en farge

Med min/mine hunder vil jeg drive med: bruks, kanskje ag, IPO

Rase: Riesenschnauser

Hvorfor: Utfordrende hunder, masse mot, tøffe dyr

Farge: Sort

Med min/mine hunder vil jeg drive med: Bruks, trekk/kløv

Rase: Papillon/Phalène

Hvorfor: herlige hunder!!! Masse guts tl å være så små

Farge: Sort/hvit

Med min/mine hunder vil jeg drive med: ag, lydighet

enig i at dette er ekstremt flotte raser :) kunne tenke meg alle i fremtiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig detta topicet har vært oppe en del ganger... Meeen det kan jo ikke skade og legge ut ett nytt ett :) Er jo så mange som strømmer til at vi hele tiden får høre om nye raser og får nye synspunkter på de ved å lese om de og se på bilder... Skriv ned hva slags raser du kan tenke deg og gjerne også hvorfor og hvordan (hvilken farge) du vil ha den/de til.. Du må jo gjerne også si hva du vil bruke den til...

Legg gjerne ut bilder også ;)

Altså

Rase:

Hvorfor:

Farge:

Med min/mine hunder vil jeg drive med:

1.Vil fortsette å ha minst en xolo av gangen så lenge jeg lever ;)

2.Digger dem!! Passer meg utmerket.

3.Det er det samme, bare han er godt pigmentert (ikke hvite flekker)

4.Agility, rally, lydighet, blodspor, evt. annet som er morro. Men ikke "seriøst", bare for gøy.

Skulle jeg få større ambisjoner innen noen hundsport, ville jeg hatt en storpuddel også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Pomeranian

Hvorfor: Fordi jeg har denne rasen fra før og jeg elsker den!

Farge: Rød,creme,oransje,sobel...Er ikke så nøye.

Med min/mine hunder vil jeg drive med: Utstilling, blodspor og agility

Bilde:

poms.jpg

Rase: Keeshond

Hvorfor: Forde jeg rett og slet elsker denne rasen. De er pommer i en større variant. jeg elsker pelsstell og jeg elsker spisshundens utseende.

Dessuten vil jeg ha hund med litt størrelse også.

Farge: Den finnes bare i sølvgrå

Med min/mine hunder vil jeg drive med: Utstilling,blodspor og agility

Bilde:

keeshonde.jpg

Rase: Kongepuddel

Hvorfor: Fordi jeg syns de er så utrolig flotte og de er fine familiehunder.

Farge: Sort

Med min/mine hunder vil jeg drive med: Utstilling og agility

Bilde:

poodle.gif

Jeg kjenner den keeshunden du har bildet av!! Det er en som heter Nike. Den er veldig snill og gjør det bra på utstilling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Siberian husky/ Alaskan husky/Golden retriever

Hvorfor: Jeg har lest om dem og sett bilder, og sett dem. Og de passer fint til det jeg vil drive med. Jeg har golden selv nå og vil gjerne fortsette med det.

Farge: Det er det samme, men jeg liker veldig godt grå og hvit, svart og hvit, og brun og hvit. I golden er det det samme

Jeg vil drive med: Hundekjøring!!!!!!!!!! Jeg vil også bruke golden retrieveren i agility, lydighet og som fam. hund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
    • Skal sjekke litt rundt dette. Høre med hundehotellet som vi har brukt. De er flinke og driver med med kurs.  Tilbakemeldingen der ifjor ( like etter han ble kjemisk kastrert) var at han hadde godt hundespråk. De satte han sammen i et stor område med endel hunder, også hanhunder. Da hunder som var veldig trygge på seg selv. Vår hund "gjemte" seg og ville ikke ha kontakt med hannene, men lekte med tispene.  Det "positive" var at hundespråket var tydlig, og at de andre hundene respekterte dette. Men at han gjemte seg litt og var redd kan også være sammenheng med at den kjemiske kastreringen kanskje virket så han ikke var så "tøff"  Uansett er det bare tanker jeg har rundt dette.  Men det er iallefall en jobb som må gjøres.     
    • Haha, åå det er lenge å vente til da 🤣 Jeg tenker og håper at nå er verst. Nå kan de ikke gjøre så mye, som du sier @Stjerneskinn. Men de kan jo gjøre mer og mer jo eldre de blir. Da er det jo litt gøyere som du sier. De er søte den første tiden, små og med deilig fleece pels. Det er morsomt å se de oppdage verden. Men for hver dag som går tenker jeg at yes, han blir eldre 😂
    • Det er helt vanlig at hunden trigges når eier kommer fram til dem. Det mest sannsynlige er at eier tolkes som "backup" og hunden får mer mot av det. Hvis man er rimelig sikker på at hunden ikke vil skade den andre så er ofte en bedre løsning faktisk å gå motsatt vei og rope, men det kommer selvfølgelig helt an på situasjonen om det er trygt eller ikke. Det er mange gode instruktører i Innlandet, bare sjekk at de har formelle kurs innen adferd og språk hos hund, og gjerne innen passering, og ikke bare har "20 års erfaring med hunder". Det er noe med å forstå den teoretiske bakgrunnen for hvordan hunden oppfører seg slik den gjør.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...