Mirai Skrevet 3. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2008 Jeg vil anta at over halvparten av medlemmene på minstall.no surfer rundt på hjemmesider, laster ned bildene som ligger der, legger dem på profilen sin (med nytt navn), og kaller det "hunden sin", "hesten sin" og slikt. Enkelte av dem spør før de tar, og det er helt greit. Har søkt på litt forskjellige raser og navn nå, og det er absolutt intet problem å finne bilder av kjentfolk sine hunder.. og folk jeg vet ikke låner ut bilder av hundene sine til slikt. Ei av dem har sendt melding til de som har stjålet bildene, men får kun frekke svar tilbake og bildetyven nekter å gjøre noe med det. Hun har også sendt mail til eierene av siden, men ikke fått noe svar (enda, hvertfall). Noen som har erfaring med dette, eventuelt hvordan man snakker vett til disse jentene? De er fra sånn ca. 9-17 år gamle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papillon Skrevet 3. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2008 Grr.. Hater sånne folk. Hadde en som tok bildene av kaninene mine, og sa at de eide de selv. Truet med politiannmeldelse (eller anmeldelse til det crewet) hvis de ikke fjernet bildet. Da fjernet de det fort Ellers kan du jo bare vise hjemmesidene til folkene som eier hundene på ordentlig. Dumme fjortisser! (Sier jeg som er en dag over 14 ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tuppetroll Skrevet 3. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2008 Jeg surfet rundt på minstall.no for et par uker siden, og fant 20 (!) staller som hadde minst et bilde stjålet fra min side. Rapporterte det til crewet (via hjelpmenyen) og folkene får en advarsel, samt at bildene blir slettet av crewet manuelt. Har vært der inne flere ganger senere og funnet flere - rapportert det inn, og bildene er borte i løpet av to dager. Kontakt crewet - hvis de ser det er mye med enkelte staller blir stallene slettet og ip-adressen sperret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Vilde- Skrevet 3. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2008 Mulig jeg tar helt feil. Men hvis du søker på hund og aussie er nr 7 på aussie lista Marens (bcAmira) hund, Yippie. Nesten 100 % sikker... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 3. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2008 ****. Ser de har mange bilder fra min hund også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toya Skrevet 3. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2008 rapportere til crewet? Liker ikke det jeg ser ALLE mine hunder er "stjålet" inn dit! har jeg fått noen forespørsel? nei... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SoppenCamilla Skrevet 3. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2008 Jeg vil også sjekke! Finner ikke ut åssen man søker, jeg. *rødme* Edit: fant ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 3. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2008 Jøss. det er dårlig! Håper noen hyler ut om de snubler over bilder av mine hunder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tuppetroll Skrevet 3. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2008 Du søker ved å velge søk i toppmenyen, og trykker så for hunder. Der kan du enten velge å søke etter rase eller søke etter navn. Vil du rapportere til crewet velger du hjelp - drama - og finner den linjen i rullegardinmenyen som er for å rapportere stjålne bilder. Jeg var inne og søkte etter mine hunder nå, orket ikke bla meg gjennom over 1000 cavalierer, men fant ingen av Ace nå hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Christine Skrevet 3. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2008 Folk har tatt mine hunder også, og jeg har rapportert og truet folka med annmeldelse. Søk litt rundt på andre raser også da... Fant bilde av Benedicte sin Tia under Engelsk Setter liksom.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SoppenCamilla Skrevet 3. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2008 Var ingen buller jeg kjente igjen sånn med det første, ihvertfall. Titter litt på schäfer nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taran Skrevet 3. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2008 Masse bilder av Aussier der. Fant blant annet av Martines Blondie nå, Angus Odin, Femke og diverse andre aussier jeg kjenner igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Linepip Skrevet 3. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2008 Du søker ved å velge søk i toppmenyen, og trykker så for hunder. Der kan du enten velge å søke etter rase eller søke etter navn. Vil du rapportere til crewet velger du hjelp - drama - og finner den linjen i rullegardinmenyen som er for å rapportere stjålne bilder. Jeg var inne og søkte etter mine hunder nå, orket ikke bla meg gjennom over 1000 cavalierer, men fant ingen av Ace nå hvertfall Ehh...jeg skjønner ingenting..."grønn", vet du Hviken side er dere inne på? Vil gjerne sjekke om mine hunder er der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SoppenCamilla Skrevet 3. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2008 Fant noen schäfere jeg kjente igjen. Fra mange forskjellige brukere til og med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tuppetroll Skrevet 3. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2008 Hihi, Linemor Minstall.no - så logger du deg inn (du må ha en konto for å søke der, dersom noen ikke gidder å lage noen kan de godt låne min..) og velger søk - hunder - velger rase og blar deg gjennom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Christine Skrevet 3. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2008 Skal vi lage sonenregler? Hvis du finner bilder av hunden til noen på sonen så sier vi i fra til hverandre? De er ikke særlig gode med raser de ungene, så hundene trenger ikke å ligge under den rasen den opprinnelig er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tollertassen Skrevet 3. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2008 Jøss, fant voffsen min der jeg også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papillon Skrevet 3. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2008 Japp =) Greit for meg. Jeg ble forresten "tvunget" av lillesøstren til veninnden min til å lage konto der. Ga bort kontoen fort *Dobbelpost, mod. Marthe* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Angilja Skrevet 3. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2008 Jeg er veldig med på å varsle om jeg skulle finne bilder av hunder jeg kjenner. Ser nå at min kjære Spot har fått nytt navn og hans favoritt ting å spise er sjokolade... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonjeogjeppe Skrevet 3. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2008 Jeg finner ofte bilder jeg har tatt på minstall.no det som irriterer meg mest med dette nettstedet er at noen faktisk tjener vannvittig mye penger på dette her. Ungene må betale 30 kr i mnd for å kunne selge og kjøpe hunder og da lønner det seg å ha så fine bilder som mulig så en kan selge og tjene inn penger. Råttent oppleg.g. Det kan lønne seg å surfe på de danske og svenske sidene også, for de bruker de samme bildene der. minstald.dk stallet.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Linepip Skrevet 3. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2008 Nå søkte jeg både på rase og navn, og heldigvis fant jeg ingen av mine hunder... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SoppenCamilla Skrevet 3. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2008 Fant Marko til Maren der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papillon Skrevet 3. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2008 Kelly til en her på sonen er på minstall. På 2 brukere faktisk, Widescreen og Black_pirates. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taran Skrevet 3. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2008 Fant nok et bilde av Blondie der nå.. Har ikke funnet noen av mine heldigvis.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Christine Skrevet 3. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2008 De er jo frekke disse ungene jo! Jeg sendte brev til ei lita ei hvor jeg ba henne om å fjerne bildene øyeblikkelig, og spurte hva som fikk henne til å ta et bilde uten lov, og svaret ble: "Veninna mi fortalte meg at jeg eide bildet og hadde rett til å legge det ut!" WTF? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar