Gå til innhold
Hundesonen.no

Kongen(?) fikk noen hunder i gave for noen år siden


MariaN

Recommended Posts

Jeg husker det var noe i avisa for noen år siden.

Jeg mener det var kongen/statsministeren som gikk to valper i gave fra en annen 'viktig person'.

De skulle egentlig avlives fordi han ville ikke ha de, men de ble heldigvis omplassert.. Så de igjen i allers/hjemmet en gang :)

Jeg husker jeg ble helt forelsket i den rasen.

Muli jeg krøller historien her, men kanskje noen skjønner hva jeg mener :)

Hvilken rase var det????

edit:

Kirgisisk mynde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Ah, du var før meg ^^

Har fått æren av å trene hannhunden til utstilling (selv om han ikke kunne stilles ut, vi bare øvde med han samtidig med samojedene), og gubban for noen steg. En vennlig fyr, men veldig "kald". Godtok deg men viste liten interesse egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har stadig vært "rapporter" om dem i "Mynden", medlemsbladet til Norsk Myndeklubb. Og det er utrolig gøy å lese om deres liv og virke fra karantene til idag.

Egentlig burde jo de artiklene vært publisert i Hundesport da disse hundene, og hele saken om skal ha dem eller ikke, berørte hele landet. Massevis av hundefolk engasjerte seg jo. Sikkert mange andre enn myndefolket som syntes det hadde vært gøy å få en oppdatering.

Har møtt dem begge to og fy flate for noen fasinerende hunder.....*drømme*....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke helt lagt fra meg den rasen, og jeg eeeelsker jo mynder! De er til å spise opp.. eller.. i værste fall kose ihjel :)

Ingen her som finner et skikkelig bilde av den rasen, eller av de som er i norge? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Jeg har ikke helt lagt fra meg den rasen, og jeg eeeelsker jo mynder! De er til å spise opp.. eller.. i værste fall kose ihjel :)

Ingen her som finner et skikkelig bilde av den rasen, eller av de som er i norge? :)

Dette er ingen godkjent rase - for å ta det først liksom.

Det finnes vel bare 3 eller 4 av dem i Norge, og det er drit vanskelig å få tak i ellers også.

Mitt tips, om du skal ha mynde - finn noe som er litt mer tilgjengelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ingen godkjent rase - for å ta det først liksom.

Det finnes vel bare 3 eller 4 av dem i Norge, og det er drit vanskelig å få tak i ellers også.

Mitt tips, om du skal ha mynde - finn noe som er litt mer tilgjengelig

Ja jeg vet.. Det er bare en sikletråd :)

Skal vi ha mynde, blir det ikke før om mange år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg traff igjen Cæsar på Øya når jeg gikk der skoleåret 2005/06, en morsom fyr har han blitt :) Ingvild som eier han er lærer på Øya, så hun hadde han med når hun var på jobb stort sett. Hun har hjemmeside da, litt usikker på om det ligger mye info om han ute nå, men du kan jo kikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig burde jo de artiklene vært publisert i Hundesport da disse hundene, og hele saken om skal ha dem eller ikke, berørte hele landet. Massevis av hundefolk engasjerte seg jo. Sikkert mange andre enn myndefolket som syntes det hadde vært gøy å få en oppdatering.

Det har jo vært et par artikler om dem i Hundesport, da? Syns i alle fall å huske det, men det er jo en stund siden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo vært et par artikler om dem i Hundesport, da? Syns i alle fall å huske det, men det er jo en stund siden nå.

Uææææhhh, hoppet vel over dem jeg da siden jeg (kanskje) hadde lest dem før?

De artikler som var i "Mynden" var ca ett år etter at Cæsar kom og deretter etter ennå ett år. Det var skikkelig gøy å lese "føljetongen" om han, en hund som egentlig ikke skulle vært her, og hvordan livet hans artet seg etter karantenen. Håper eier fortsetter å skrive og at resten av hunde-Norge, ikke bare vi mynde-folket, får ta del i det i form av noe i HS.

Tross alt, de var jo en stats-gave :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taigan, tajgan, kirgisisk mynde...

Her er hjemmesiden til eieren av Cleo, den andre "kongelige" taiganen (som ser ut til å ha fått en rasefrende å leke med):

http://home.no.net/evavern/

Ser ut som flotte hunder på bilder - og veldig like afghanere fra "gamle dager". De jeg har hørt om som har vokst opp i vanlige, vestlige hjem, har visstnok verken vært særere eller vanskeligere enn mange andre raser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes de er utrolig flotte! Men så var det dette med smak og behag da! :lol:

Jeg drømmer også om mynder, men vet vel innerst inne at det ikke blir noe av... Får vel holde meg til mine Foxer, som også er mine store favoritter. Og ettersom det for lenge siden,( ca. 1870) da Foxterrieren ble "laget" ble blandet inn Greyhound så har jeg jo en liten bit mynde jeg også! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...