Gå til innhold
Hundesonen.no

Fibi og Scilos sin tråd.

ida

Recommended Posts

• Svar 435
  • Created
  • Siste svar

Nye bilder tatt nyttårsaften, på vår "vi får slite oss ut litt fysisk før rakettangrepet begynner"tur:

IMG_1941.jpg

Det er litt kaldt, men jeg må bare bade litt!

IMG_1953.jpg

The alian - dog

IMG_1967.jpg

Pause på toppen av åsen.

IMG_1983.jpg

Ståååå

IMG_1977.jpg

Se hva jeg fant, da! En skatt!

IMG_1958.jpg

Hei, vent da!

IMG_1987_2-1.jpg

På vei ned igjen startet smellinga (klokka halv fire!) og det en svært ukomfortabel hund som stoppet på stien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få høre! Hvem??

Commander Tyson. Han konkurrerer i agility (har 2 pinner i hoppklasse1) og lp klasse 2.

Det er bilder av ham på denne siden: www.edahundklubb.se (framsiden og i fotoalbumet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Commander Tyson. Han konkurrerer i agility (har 2 pinner i hoppklasse1) og lp klasse 2.

Det er bilder av ham på denne siden: www.edahundklubb.se (framsiden og i fotoalbumet)

OK. Han er bror av Nova som forøvrig fikk sitt første kull i begynnelsen av desember og ikke i familie med Solo og Fibi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Endelig kom vinteren til Oslo! :ahappy:

IMG_1993.jpg

Skal vi ta av båndet?

IMG_2010.jpg

Hei, hvor ble det av den musa??

IMG_2020.jpg

Nå kommer jeg!

IMG_2047.jpg

Kontaktkontakt! (Fibi)

IMG_2043.jpg

Litt mer kontakt! (Solo)

IMG_2051.jpg

Basemase i snøen er gøy!

IMG_2055.jpg

Ane og Solo leker!

IMG_2058.jpg

Ane og Solo leker i takt!

IMG_2064.jpg

Vinterprinsesse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fine jentene... :kiss: Ser at de også synes snø er skikkelig gørr kjedelig..

Jeg har vært på Skullerudstua både i går og i dag, så jeg tenkte kanskje jeg skulle se deg i området, men den gang ei...

Og du Ida, skikkelig oppdatert den bloggen din.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fine jentene... :kiss: Ser at de også synes snø er skikkelig gørr kjedelig..

Jeg har vært på Skullerudstua både i går og i dag, så jeg tenkte kanskje jeg skulle se deg i området, men den gang ei...

Og du Ida, skikkelig oppdatert den bloggen din.. :ahappy:

Snø er bare helt topp! Untatt mellom poteputene!

Vi var oppi skauen bak Skullerudstua, vi... Ja, et stykke bak, da...

Blogg?? :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de er så nydelige de to :ahappy: Loke vil veldig gjerne gå flere turer med de!

Vil han?? Jeg som trodde han ikke fikk lov av mamman sin fordi de hadde dårlig innflytelse på ham! Skal hilse fra Fibi og si at hun begynner å innse at det er barnslig å hive seg etter skiløpere. I dag var de faktisk luft hele turen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Her har både minstebarnet og jeg ligget syke med influensa i en uke. Fibi har fått sine turer med en meget redusert mamma. Akkurat nå har jeg vært glad for våre treninger med meningsløst innhold. Slalom mellom beina sitter nå som ei kule. Det er det eneste jeg har orket å trene på hele uka, for beina måtte jo framover uansett!

Nå begynner vi å våkne til liv og dagens lille bildeserie er fra i kveld:

IMG_2174.jpg

Hei, skal vi leke litt?

IMG_2166.jpg

Vi kan leke prinsesser!

IMG_2169.jpg

Herregud! Piiinlig!

IMG_2162_2.jpg

Vi kan leke Lady og Landstrykeren, da!

IMG_2163_2.jpg

Morsom lek!

IMG_2165.jpg

Veldig morsom lek!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
    • Nå er jo ambull godt kjent for å være en notorisk kattedreper. Ikke så oppdatert denne oppdretteren tydeligvis😬
    • Det er mye spam for tiden, vi jobber med å løse problemet. Ikke klikk på noen lenker, og rapportere gjerne. Moderator og admin sletter og sperrer fortløpende.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...