Gå til innhold
Hundesonen.no

Fibi og Scilos sin tråd.

ida

Recommended Posts

• Svar 435
  • Created
  • Siste svar
De er så skjønne begge to :)

Hvor har du fått tak i det halsbåndet han har på? (sort med hvite poter)

Det kjøpte vi i Tyskland. De hvite potene er refleks. De hadde så mye fint der, men vi hadde ikke så mye penger. Nå har han jo både puppiasele og refleksvest og et annet halsbånd, selvfølgelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjøpte vi i Tyskland. De hvite potene er refleks. De hadde så mye fint der, men vi hadde ikke så mye penger. Nå har han jo både puppiasele og refleksvest og et annet halsbånd, selvfølgelig. :)

Grrrr...var det jeg var redd for at det kom fra utlandet, har sett flere sånne halsbånd og alle jeg har spurt har kjøpt det i utlandet :)

VIL ha et i rødt og sort *sutre* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grrrr...var det jeg var redd for at det kom fra utlandet, har sett flere sånne halsbånd og alle jeg har spurt har kjøpt det i utlandet :)

jeg kjøpte netopp ett slikt hos ham jeg kjøper for av... i trondheim.

nystartet butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er kjempesøt! Virket som en veldig trivelig gutt. Håper alt går bra i dag :)

O.T:

De har det her. Art nr: 5408.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fant jeg og tråden. Fyttirakkern så nyyydelig han er! Snille menneskene som tar med seg en gresk gatehund hjem slik at han får et hjem. Kos dere masse med den skjønne gutten!

Han skulle vært kastrert, ja! Nå er det av uviss grunn ikke gjort, så da håper jeg ikke det blir helt umulig å få gjort det her...

I know, men det er de færreste dyrleger som bryr som om den loven har jeg inntrykket av. Tipper at det foregår fler kastrasjoner på ikke-medisinsk grunnlag enn på et medisinsk grunnlag sånn rundt om i Norge. :)

Jeg vet ihvertfall om jeg hadde hatt hannhund om ikke skulle brukes i avl eller på utstilling så hadde jeg klippet bjeller, hehe, og derfor har jeg tisper...? :D

Det er ikke vanskelig å få kastrert en hund i Norge. Du kan gjøre det om du har medisinske grunner eller bruksgrunner. Og du har kanskje ikke bruk for bjeller? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til vakre lille greker!

Tusen takk! Det ble litt tøffere enn beregnet, men det blir nok bra etterhvert. Det koster å ha testikler som en svær schæfer når man egentlig er en liten gutt på ti kilo. Men det ser nok ut til at "influensaen" kommer som kastet over meg på mandag. Kan ikke gå fra små gutter med hoven tissefant, vel? :D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Det ble litt tøffere enn beregnet, men det blir nok bra etterhvert. Det koster å ha testikler som en svær schæfer når man egentlig er en liten gutt på ti kilo. Men det ser nok ut til at "influensaen" kommer som kastet over meg på mandag. Kan ikke gå fra små gutter med hoven tissefant, vel? :D;)

Det kan man definitivt ikke. Blir vel ikke så enkelt å ha han med på jobb heller? Jeg fikk faktisk omsorgspermisjon dagen etter at jeg hadde hentet Symra i Sverige jeg. Men så hadde sjefen min vært veldig involvert i dette hundekjøpet mitt også. Kan det være mulig å appelere til høyere makter på jobben din? Det er nok ingen lovhjemmel for å ta hensyn til hundens følelser, men de kan ta hensyn til hvordan du vil føle deg med syk vofse hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan man definitivt ikke. Blir vel ikke så enkelt å ha han med på jobb heller? Jeg fikk faktisk omsorgspermisjon dagen etter at jeg hadde hentet Symra i Sverige jeg. Men så hadde sjefen min vært veldig involvert i dette hundekjøpet mitt også. Kan det være mulig å appelere til høyere makter på jobben din? Det er nok ingen lovhjemmel for å ta hensyn til hundens følelser, men de kan ta hensyn til hvordan du vil føle deg med syk vofse hjemme.

Jeg fikk to dagers avspasering fra skolen da vi hentet ham, enda jeg ikke hadde så mange timer. Det passer aldri for en lærer å være borte, så jeg vet ikke riktig hva jeg skal si. Legen min er veldig grei, men vi er IA bedrift, så jeg trenger ikke sykemelding selvom jeg er borte en uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...