Gry83 Skrevet 25. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2008 hei hei jeg har en border collie blandingstispe på 9 år som absolutt kunne trengt sosialisering med andre hunder. jeg vil ikke dra på hundetreff der det er mange hunder med henne,da hun blir svært stresset av dette,og jeg vil jo ikke på noen måte gjøre problemene hennes verre enn de allerede er. hun går greit sammen med andre hunder så lenge hun får tid til å bli kjent med dem,og dem ikke er for "pågående" i lek. blir det for mye,blir det fort halen mellom beina,glefsing og hyling/piping,altså klar beskjed om at dette liker jeg IKKE. i møtesituasjoner med fremmede hunder kan hun sette i gang å bjeffe ukontrollerbart,og hun tør ikke å hilse på i det hele tatt. dette er jo ikke noe koselig,folk tror sikkert hun er en agressiv hund som vil "spise opp" deres hund,og dem trekker seg fort unna. men olivia er IKKE agressiv,kun usikker,hun har ALDRI angrepet en annen hund el.l,hun kun bjeffer. jeg vil altså derfor veldig gjerne sosialisere henne med en eller max 2 andre hunder av gangen. trygge,stødige hunder med godt hundespråk. er det noen på karmøy som kunne vert til hjelp...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aina&Kaizer Skrevet 26. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 26. Januar 2008 Kan du ikke høre på f.eks hundeklubben om noen vil hjelpe deg der? Skulle gjerne hjulpet, men sånn som du beskriver det tror jeg hunden min er litt for pågående og ivrig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gry83 Skrevet 26. Januar 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26. Januar 2008 fins det hundeklubb på karmøy da....? jeg har ikke bil,så er ikke så lett å komme seg frem og tilbake til haugesund... aner liksom ikke hvordan jeg skal gå frem heller,hvem jeg skal kontakte, etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wulfi Skrevet 26. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 26. Januar 2008 http://www.karmoyhundeklubb.org/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gry83 Skrevet 26. Januar 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26. Januar 2008 takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan1991 Skrevet 2. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2008 Har en rolig og snill hund, som ikke leker så voldsom(han vil helst at noen skal springe etter ham) og bor på karmøy. Kan godt være med og sosialisere hunden din. Hvor på karmøy bor du? Er medlem i karmøy hundeklubb og der er de utrolig dyktige, kan appsolutt anbefale og melde seg inn der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gry83 Skrevet 8. Februar 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. Februar 2008 jan: det høres supert ut! hadde vert veldig gøy å møtt dere. jeg bor i skudeneshavn... hvor bor du? vurderer å melde meg inn i karmøy hundeklubb etterhvert ja,hadde vert topp å få til det. litt greit å bli kjent med et medlem der først (deg ),så jeg ikke føler meg så alene og ny i gjengen. hehe... trenger visst litt sosialisering selv også. ;p ler. men altså,utrolig koselig om du + hunden har lyst å møte oss,å finne på et eller annet sammen med meg + hunden. fint for hunden min med litt forsiktig sosialisering med en hund først,så tar vi det derfra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan1991 Skrevet 15. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 15. Februar 2008 Bor i åkrehamn. Det er jo ikke så langt unna. du får gi meg et vink om hva tid du vil treffes da Karmøy hundeklubb er en kjekk klubb. Det går faktisk noen ungdommer med hund der på 14-17 år, så jeg liker meg nå veldig godt , siden det går folk på samme alder med samme interesse der. hvor gammel er du da? Er 16 selv, hadde jo vert kjekt hvis du var på rundt samme alder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gry83 Skrevet 15. Februar 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. Februar 2008 skal gjøre det vettu. akkurat nå er hun "sykemeldt" da,klarte å brekke ene ulvekloa på tur i går. :/ så må nok ta det med ro i nermeste framtid... skal til vetrinæren på mandag,mulig det er best å bare operere bort hele greia. så får bare se når hun er klar til sprell igjen. er litt eldre enn deg jeg da,er 24. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan1991 Skrevet 18. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 18. Februar 2008 Hvordan går det med kloa da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gry83 Skrevet 21. Februar 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. Februar 2008 jo,kloa begynner å se bra ut nå. ) den "døde" delen av kloa er i ferd med å dette av,og resten av kloa har grodd fint. ser ikke ut til å være vond heller. men blir nok et par "hviledager" til,tar ikke sjansen på at hun skal rive opp såret igjen på noen måte. *hønemor* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mardina Skrevet 21. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 21. Februar 2008 Hei Gry! Ka farsken gjør du her? Hehe! Ville bare hilse på jeg:) klippet Dina i går, så nå ser hun litt rar ut, men det vokser seg til vettu! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gry83 Skrevet 21. Februar 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. Februar 2008 hei du! så koseliiig å se deg her da! hehe,jeg er sikker på at dina ser kjempeflott ut,jeg er imponert over hvor flink du er til å klippe,jeg! ser jo helt profft ut,hvertfall i mine øyne. ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan1991 Skrevet 21. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 21. Februar 2008 Bra hun kommer seg. du slapp og opperere?. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gry83 Skrevet 22. Februar 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. Februar 2008 ja,slapp å operere heldigvis. ) nå har den løse delen ramlet av også,så slipper å ha den hengende i veien. snart klar for nye sprell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mardina Skrevet 23. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 23. Februar 2008 Flink og flink fru Blom! Er begrenset hvor fint når man må klippe med saks på en hund som i utgangspunktet HATER å bli klippet! Spesielt når man nærmer seg føttene... Da tror Dina det er verdens undergang og at jeg skal kappe av føttene hennes:) Men hun blei no ganske fin til slutt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gry83 Skrevet 23. Februar 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23. Februar 2008 hun ble jo kjempefiiin! synes du er flink,jeg. nesten synd at olivia ikke er en klippe-rase,hun ELSKER å klippe seg! (klipper henne under potene samt noen lange,strie tuster som stikker ut her og der ) hun blir helt hysterisk av lykke hver gang hun ser saksa.haha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gry83 Skrevet 28. Februar 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2008 JAN: jeg la mobilnummeret ditt i innboksen min,så om du vil møtes en dag,kan du sende meg en sms :hund_01: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan1991 Skrevet 28. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2008 ok. sender sms Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gry83 Skrevet 8. Mars 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2008 supert er du ofte i skudenes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gry83 Skrevet 9. Mars 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2008 hadde vert kjekkt å fått til et møte snart har forresten fått laget en liten hjemmeside for olivia,om noen skulle ønske å kikke. http://oliviajenta.wordpress.com/ *Dobbelpost, mod Emilie* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar