Gå til innhold
Hundesonen.no

Dråpebilder!


SoppenCamilla

Recommended Posts

Skrevet
Det ser ut som et pent landskap oppi dråpa... med hav, fjell, rød himmel og sol... Pent!

Forresten: kan man ta dråpebilder med helt vanlig digitalkamera??

Ja det gjør det jaggu meg! Alt dere ser! :hyper:

Jeg mener å huske at Siri la ut et eller flere bilder av dråper tidlig i denne tråden som var tatt med "vanlig" kamera. På side 3 eller 4 om jeg ikke husker helt skeivt.

  • Svar 393
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Er jo fortsatt litt ny her, og plutselig fikk jeg øye på fotoforum :) Yes!

Også denne tråden da.. Så utrolige nydelige bilder :)

Jeg måtte prøve, så her er mine aller første dråpebilder (hadde ikke konditorfarge). Mange her jeg har lyst til å bli like flink som !

1.JPG

8.JPG

6.JPG

4.JPG

Vannet mitt ble veldig urolig, og det er første gang jeg prøver manuell fokus, og jeg har ikke stativ ..

Skrevet

Ja, jeg lengter så etter speilrefleks, at jeg måtte prøve å ta noen dråpebilder med digitalkamera :whistle:

Det ble ett middels bra dråpebilde, og et crappy et, som i det hele tatt var brukbare :ermm:

Gleder meg veldig til jeg en dag får meg speilrefleks :rolleyes2:

drpebilde.jpg

teit_drpebilde.jpg

På dette var ikke dråpen i fokus en gang :drool:

Det var veldig vanskelig å få noe fokus på dråpen.. :wub: (kom forresten på at jeg brukte af, hehe :wub:)

hadde sånn btw ingen skål, så brukte et glass *ler*

Skrevet

Her er noen bilder jeg tok for noen dager siden.

drpe-2.jpg

drpe2-2.jpg

Hva synes dere?

Psst, Soppen! Er jeg kvalifisert til dråpeprinsesse snart? :rolleyes2:

Skrevet
Driiiitkule bilder! *ønske seg konditorfarge* <_<

Ja konditorfarge er alltid fint å ha.

Takk :rolleyes2:

Skrevet
Kjempe tøft :)

Takk :P

Kjempefine bilder Wheatentass!

Hva bruker du som bakgrunn? hvitt ark?

Ja, jeg teiper opp to hvite ark bak, og så lysner jeg bildene i photoshop etterpå.

Takk :)

Utrolig flotte bilder, Wheatentass! :P

Tusen takk! 

Skrevet
Dritlekre! Kjempeklare og fine, bra jobba! :)

Du kan få tittelen min, jeg har jo gitt opp å ta dråpebilder. :)

Takk!

Haha, nei det er jo du som er dråpedronningen! :P

Skrevet

Kan du legge ut et eksempel på hvordan dråpene dine ser ut uten behandling i photoshop?

Jeg bare lurer på hvor mye som er photoshop og hvor mye som er kamera/teknikk.

Skrevet
Kan du legge ut et eksempel på hvordan dråpene dine ser ut uten behandling i photoshop?

Jeg bare lurer på hvor mye som er photoshop og hvor mye som er kamera/teknikk.

Selvsagt! Her er bildene kun forminsket:

okeii2.jpg

okeii1.jpg

Jeg cropper ganske mye, og lysner ganske mye, men har ikke gjort bildene noe særlig skarpere. :whistle:

Skrevet

Dette kommer jeg aldri til å klare! Men veldig fine bilder dere som faktisk klarer det! :rolleyes:

Skrevet
Hva er det dere "drypper" med? :whistle:

Jeg drypper med konditorfarge. Du kan se skyggen av hånden min og konditorfargeflasken på bildene over ;)

Skrevet

Kjøp konditorfarge da, det er jo ikke akkurat kjempedyrt :whistle:

Evt. bland vannet med noe du har i kjøleskapet og putt i en flaske du skjærer hull i korken på.. vann, juice, dressing, sennep osv.

Skrevet

Men det er irriterende at den konditorfargen har så lite dråpeåpning. "Plaskene" blir fryktelig små (iallefall hos meg uten macro) og du får ikke den fine "plask-krona" fordi dråpen har så lite egenvekt.

(høyst ured. bilde;)

6803522_a02af19fc2.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...